وبلاگ و اخبار

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام‌دی‌اف یا به انگلیسی MDF Partition مخفف عبارت Medium-Density Fiberboard Partition””  است. ام دی اف یک نوع تخته است که از فیبرهای چوبی ریز تشکیل شده و با استفاده از چسب‌های مخصوص و فشار بالا به صورت صفحات با ضخامت مشخص تولید می‌شود. این نوع پارتیشن به طور خاص به تقسیم‌بندی‌های داخلی فضاها و اتاق‌ها اشاره دارد که با استفاده از تخته‌های ام دی اف یا ترکیب ام دی اف و شیشه ساخته شده‌اند. قاب‌های استفاده شده در این نوع پارتیشن تماما ام دی اف بوده و در بین آن‌ها از شیشه یا پرده نیز استفاده می شود.

پارتیشن های ام دی اف در دو حالت پارتیشن ام دی اف تک جداره و پارتیشن ام دی اف دوجداره قابلیت طراحی و اجرا دارند. تفاوت این دو نوع پارتیشن در شکل ظاهری و کارایی آن بوده و از نظر متریال ساخت و کیفیت مشابه یک دیگر هستند. از انواع پارتیشن‌ها معمولاً در دفاتر، ساختمان‌های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود تا محیط را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنند.

قیمت پارتیشن ام دی اف

پارتیشن‌ ام دی اف در مقایسه با سایر انواع پارتیشن نسبتا سنتی تر بوده و نیاز به بودجه تقریبا کمتری در مقایسه با پارتیشن‌ آلومینیومی دارد. اما بازهم با توجه به ابعاد و متراژ مدنظر هزینه مورد نیاز برای طراحی و اجرای پارتیشن متفاوت است. از جمله موارد دیگری که در تعیین قیمت پارتیشن موثر است نوع پارتیشن انتخابی توسط شماست. به عنوان مثال پارتیشن ام دی اف تک جداره نسبت به پارتیشن ام دی اف دوجداره هزینه کمتری را شامل می شود. اما همانطور که همیشه شنیدیم نباید کیفیت را فدای قیمت کنیم و با انتخاب پارتیشن ارزان باعث هزینه چند برابری درآینده شویم.
به طور کلی قیمت پارتیشن‌های ام دی اف ممکن است بسیار متغیر بوده و بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد. اما در اینجا به برخی از عواملی بارز که بر قیمت پارتیشن تاثیر می‌گذارند اشاره خواهیم کرد:

_ ابعاد و ضخامت پارتیشن : پارتیشن‌های بزرگتر و ضخیم‌تر و همچنین در متراژ بیشتر ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

_ نوع طراحی و استایل : پارتیشن‌ها با طراحی‌ها و استایل‌های خاص ممکن است قیمت‌های بالاتری نیز داشته باشند.

_ کیفیت مواد و ساختار : همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم استفاده از ام دی اف با کیفیت که فرایند ساخت مناسبی داشته است می‌تواند تاثیر چشم گیری بر قیمت محصول داشته باشد.

_ نوع پوشش ام دی اف : پوشش‌های خاص مانند روکش‌های ملامینه، پی وی سی و … ممکن است قیمت را تحت تاثیر قرار دهند.

_ برند و تولید کننده : به طور قطع برخی برندها و تولیدکنندگان معروف ممکن است قیمت‌های بالاتری داشته باشند.

_ منطقه جغرافیایی : حتی این امکان نیز وجود دارد که در مناطق محتلف قیمت‌ها متفاوت باشند.
موارد ذکر شده بخش عمده‌ای از موارد تاثیرگذار بر تعیین قیمت فروش پارتیشن ام دی اف هستند که باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید و با توجه به نیاز و میزان بودجه در نظر گرفته شده برای خرید پارتیشن مور نظر اقدام کنید.

نصب پارتیشن ام دی اف

پس از گذراندن تمامی مراحل و انتخاب بهترین پارتیشن اداری که برای فضا و شرایط شما مناسب است نوبت به نصب و اجرای پارتیشن انتخابی می‌رسد. در این مرحله شما به همراهی یک فرد متخصص نیاز دارید که به بهترین نحو و بدون ایجاد مشکل به نصب و پیاده سازی پارتیشن بپردازد.
با توجه به موارد ذکر شده نصب پارتیشن ام دی اف ممکن است با در نظر گرفتن نوع و مدل پارتیشن، شرایط متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی، در مراحل عمومی نصب پارتیشن ام دی اف می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

آماده‌سازی ابزار و مواد

در وهله اول باید اطمینان حاصل کنید که تمامی ابزار و مواد لازم برای نصب (مانند پیچ و مهره، چسب، ابزار برش و…) در دسترس باشند.

اندازه‌گیری و مشخص کردن موقعیت

تمامی اندازه‌گیری‌ها پیش از طراحی و خرید پارتیشن، توسط کارشناسان مربوطه انجام می پذیرد اما برای حصول اطمینان بیشتر توصیه می شود پیش از نصب، اندازه‌گیری دقیق مکان نصب و تعیین موقعیت دقیق پارتیشن مجدد چک و بررسی شود.

آماده‌سازی سطح

در برخی از انواع پارتیشن‌های ام دی اف به دلیل ایجاد سهولت در جا به جایی و آسیب وارد نشدن به سطح زمین از چسب برای تثبیت پارتیشن استفاده می شود، پس تمیز و صاف بدون سطح از جمله نکات مهمی است که پیش از نصب پارتیشن باید به آن توجه کنید.

ثابت‌سازی پارتیشن

پس از به اتمام رسیدن تمامی مراحل نصب پارتیشن، باید به این نکته توجه شود که برای جلوگیری از حرکت ناخواسته پارتیشن در محل نصب و اطمینان از ثبات پارتیشن باید مرحله ثابت سازی با استفاده از پیچ‌هایی که از دو طرف پارتیشن به دیوار متصل می شود نیز انجام شود.

بررسی نهایی

در پایان کار باید پس از اطمینان از انجام شدن فرآیند نصب و اجرا به طور کامل هرگونه لبه‌ اضافی یا بریدگی‌های موجود هم حذف شوند.
بسته به مدل پارتیشن و شرایط نصب، ممکن است مراحل متفاوتی وجود داشته باشد. بنابراین مهم است که از یک تیم نصب متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید.

هزینه نصب پارتیشن ام دی اف

هزینه نصب پارتیشن به موارد متعدد و گوناگونی از جمله متریال استفاده شده، ابعاد پارتیشن، تجهیزات استفاده شده برای نصب و … بستگی داشته که امکان دارد با توجه به شرایط متفاوت متغیر باشد. با توجه به این موارد نمی توان هزینه مشخصی برای پارتیشن‌های ام دی اف تعیین نمود. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با مشاوران ما در سازینه چوب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *