وبلاگ و اخبار

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دو جداره چوبی

پارتیشن دوجداره نوعی دیوار جداکننده محیط است که از دو لایه پنل و یا دو صفحه ساخته شده‌اند. این پارتیشن‌ها معمولا از مواد مختلفی از جمله چوب، ام دی اف، شیشه و پلاستیک ساخته می‌شوند.

محیط‌های اداری و فضاهای کسب وکار بدون صدا و عوامل حواس‌پرتی نیستند. گفت‌وگوی افراد، صدای تلفن و سر‌و‌صدای محیط از جمله عوامل مزاحمت‌های محیط کار هستند. این سر‌و‌صداها می‌توانند بر روی خلاقیت و بهره‌وری تأثیر منفی بگذارند.

در اینجا پارتیشن‌ و دیوار جداکننده وارد صحنه می‌شود. آنها راه‌حلی عالی برای القای جداسازی و تقسیم بصری هستند و محیط اداری را به فضاهای مساعدتر و سازمان‌یافته‌تر تبدیل می‌کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر به تقسیم‌بندی فضای اداری خود علاقه‌مند هستید، این راهنما به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری بهتری برای خرید و تجهیز فضای اداری خود داشته باشید.

انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن‌های دو‌جداره گران‌تر از پارتیشن‌های تک جداره هستند، اما عملکرد حرارتی و صوتی برتر آن‌ها باعث می‌شود که صرف هزینه‌ای اضافی برای مشاغلی که حفظ حریم خصوصی، بهره‌وری انرژی و ایمنی در برابر آتش را در اولویت قرار می‌دهند، بسیار ارزشمند باشد.

پارتیشن‌های دوجداره چوبی: این پارتیشن‌ها از دولایه ورق چوبی تشکیل شده‌اند. آنها ظاهری طبیعی و زیبا دارند.

پارتیشن‌های دوجداره ام‌دی‌اف: این دسته از پارتیشن‌ها از دو ورق ام‌دی‌اف ساخته شده‌اند. آنها از نظر قیمت بسیار به صرف‌تر از پارتیشن‌های دوجداره چوبی هستند.

پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای: این نوع دیوار جداکننده از دو لایه شیشه 6 میلیمتری ساخته می‌شوند. آنها ظاهری مدرن و بروزتری دارند.

پارتیشن‌های دو‌جداره پلاستیکی: پارتیشن‌های پلاستیکی دو جداره از دو لایه ورق پلاستیک ساخته می‌شوند. این پارتیشن‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به پارتیشن‌های چوبی و ام‌دی‌اف دارند.

پارتیشن شیشه‌ای فریم‌لس

انتخاب نوع پارتیشن دوجداره به عوامل مختلفی از جمله نیاز، بودجه و دکوراسیون داخلی بستگی دارد. در ادامه به بیان بعضی از ویژگی‌های پارتیشن دو جداره پرداخته می‌شود.

عایق صدا: پارتیشن‌های دوجداره می‌توانند به خوبی از انتقال صدا جلوگیری کنند. این ویژگی برای فضاهایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند مانند اتاق کنفرانس و اتاق جلسات بسیار مهم است.

عایق حرارتی: پارتیشن‌های دو‌جداره می‌توانند از انتقال گرما و سرما به خوبی جلوگیری کنند. این مزیت برای فضاهایی که نیاز به کنترل دما دارند مانند اتاق سرور و آزمایشگاه بسیار مهم است.

مقاومت و دوام بالا: پارتیشن‌های دوجداره مقاومت و دوام بالایی دارند. درنتیجه آنها برای استفاده در محیط‌های تجاری و اداری مناسب هستند.

قابلیت سفارشی‌سازی: پارتیشن‌های دو‌جداره را می‌توان با توجه به نیازهای خاص شما سفارشی‌سازی کرد. بنابراین می‌توان از آنها در فضاهای مختلف و با توجه به اندازه محیط استفاده کرد.

پارتیشن دوجداره 2

انتخاب پارتیشن دوجداره

اگر شما در تمام قسمت‌های محیط کاری خود به نور مناسب و کافی دسترسی ندارید، پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای گزینه‌ای مناسب برای شما هستند. بهتر است که در این دفاتر از پارتیشن چوبی یا ام‌دی‌اف استفاده نکنید. پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای چه شفاف و یا چه مات باشند، نور را به تمام قسمت‌های فضا اداری می‌رسانند.

سطح بالای عایق صدا پارتیشن دوجداره شیشه‌ای، آنها را برای اتاق‌هایی که جلسات محرمانه برگزار می‌شود ایده‌آل می‌کند. برای مکان‌هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی است می‌توان از شیشه‌های مات استفاده کرد.

در فضاهایی که به صورت دوره‌ای نیاز به شست‌وشوی مرتب محیط است مانند فضاهای بیمارستانی و آزمایشگاهی و به دلیل مقاومت کم چوب نسبت به رطوبت بهتر است که از پارتیشن شیشه‌ای استفاده کرد. چون ممکن است کناره‌های پارتیشن دوجداره شیشه‌ای در مجاورت رطوبت قرار گیرند به جای چوب از آلومینیوم برای قاب دور آن استفاده می‌کنند.

پارتیشن‌های دوجداره کوتاه

استفاده از پارتیشن‌های دوجداره کوتاه برای محیط‌هایی که نیاز به گردش طبیعی هوا دارند و فاقد سیستم تهویه مطبوع هستند، مناسب است.

اگر می‌خواهید فضای اداری یا شرکت شما بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد، پارتیشن‌های اداری فریم‌لس انتخابی عالی هستند. این پارتیشن ها ضمن تقسیم بندی فضا، دید وسیعی را به کاربران می‌دهند.

پارتیشن‌های ام‌دی‌اف، سبکی خاص و یک جذابیت طبیعی را ارائه می‌دهد که هیچ ماده اولیه دیگری نمی‌تواند آن را ارائه دهد.

پارتیشن‌های چوبی برای جلوگیری از صدای ناخواسته در دفتر عالی هستند. از آنجایی که چوب بسیار متراکم است، در انحراف صدا بسیار عالی عمل می‌کند. بنابراین، این نوع پارتیشن‌ها به کاهش حواس‌پرتی کارکنان کمک می‌کند.

پایداری در طراحی اداری بسیار مهم است. پارتیشن‌های چوبی گزینه‌ای بسیار پایداری هستند. بسته به نوع چوب مورد استفاده، می‌توان آنها را تا 100 درصد پس از استفاده بازیافت کرد. بنابراین، هنگامی که در فضای کسب‌و‌کار خود پارتیشن‌های دوجداره چوبی و ام‌دی‌اف را انتخاب می‌کنید، متعهد به آینده‌ای پایدارتر است.

پارتیشن دوجداره

نحوه انتخاب بهترین پارتیشن

قبل از خرید پارتیشن بهتر است به موارد زیر دقت شود.

زیبایی: جذابیت بصری یکی از دغدغه‌های اصلی هنگام انتخاب پارتیشن دوجداره است. زیبایی بخشی از برندسازی تجاری است. یک دفتر کار چشم نواز و حرفه‌ای تاثیری به یاد ماندنی بر مشتریان می‌گذارد.

بنابراین، توجه به اینکه چگونه هر پارتیشن و دیوار جداکننده می‌تواند فضای کاری شما را بهبود بخشد ضروری است. وقتی صحبت از زیبایی به میان می‌آید، سؤالات کلیدی که باید در نظر بگیرید این است: آیا فضای کاری جادارتر و در معرض دید را ترجیح می‌دهید؟ آیا بیشتر به سمت زیبایی‌های سبک مدرن تمایل دارید یا سبک کلاسیک؟

برای تقسیم‌بندی معمولی، دیوار جداکننده چوبی و ام‌دی‌اف مناسب‌تر هستند. اما شیشه و آلومینیوم جذابیت بصری بازتر و امروزی‌تری را ارائه می‌دهند.

انعطاف پذیری

پارتیشن‌های چوبی در مقایسه با پارتیشن‌های شیشه‌ای یا آلومینیومی استحکام بالاتری دارند. معمولا از این دسته از پارتیشن‌ها برای تقسیم‌بندی‌های دائمی استفاده می‌شود. تغییر موقعیت یا جابجایی این دیوارها برای برآوردن نیازهای سازمانی می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

پارتیشن‌های شیشه‌ای انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ای دارند و به راحتی می‌توان آنها را جدا کرد تا نیاز کاربران را برآورده نمود. آنها را می‌توان برای توسعه فضاهای جدید و ایجاد فضایی که برای افزایش بهره‌وری طراحی شده است، جمع‌آوری کرد و به نوعی دیگر نصب نمود.

فریم‌لس

نکات دیگر در انتخاب پارتیشن

اقتصادی بودن

نصب دیوارهای جداکننده و پارتیشن‌های دوجداره بسیار اقتصادی و به صرفه است. قابل حمل بودن، کاربردی بودن و صرفه اقتصادی، آنها را برای بازسازی محیط‌های مختلف ایده‌آل می‌کند. این دسته از دیوارها بدون خرابی محیط قابل نصب هستند و در فضای قبلی، فضاهای جدیدی را ایجاد می‌کنند. می‌توان آنها را در چند ساعت نصب نمود و در زمان صرفه‌جویی کرد.

حریم خصوصی

قبل از انتخاب نوع پارتیشن دوجداره، میزان دید را در نظر بگیرید. در برخی مکان‌ها مانند بیمارستان‌ها و مناطق خاصی از یک دفتر، حفظ حریم خصوصی ممکن است مهم باشد. به همین دلیل است که باید پارتیشنی را انتخاب کنید که حریم بیشتری ایجاد کند. بنابراین، پارتیشن‌های شیشه‌ای مات یا ام‌دی‌اف بهترین گزینه‌ برای شما هستند. اما انتخاب نوع آن بستگی به ترجیحات شما و سطح حریم خصوصی که می‌خواهید به آن برسید خلاصه می‌شود.

درنهایت برای انتخاب نوع پارتیشن دوجداره و یا دیوار جداکننده بهتر است که فضای دفتر را درنظر بگیرید و بر طبق سبک و چیدمان و اندازه محیط یکی از انواع پارتیشن‌ها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *