وبلاگ و اخبار

طراحی مدرن محل کار و تاثیر مهم آن در عملکرد کارمندان

طراحی-مدرن-محل-کار

طراحی محل کار به صورت گروهی چه تاثیری در عملکرد کارمندان دارد؟

طراحی مدرن محل کار با استفاده از متودها و مبلمان گروهی روشی است که امروزه مورد توجه بسیاری از مدیران و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته  است. در مطالعه‌ای که BusinessWeek در سال 2008 روی متخصصان مشاغل مختلف انجام داده است به این نتیجه دست یافته است که بیش از 82 درصد از آنان اظهار داشته‌اند که برای انجام کارهای خود نیاز به همکاری و مشارکت با دیگران دارند . این بدان معناست که افراد دیگر فقط در اتاق های جلسات و کنفرانس با هم کار نمی کنند. همکاری اکنون در میز شخصی، راهروها و یا تقریباً از طریق اینترنت یا تلفن های هوشمند اتفاق می افتد و اغلب به صورت خودجوش و غیررسمی است، نه اینکه از قبل برنامه ریزی شده باشد.

طراحی-مدرن-محل-کار-و-تاثیر-آن-در-بهبود-کار

3 مفهوم مهم در دکوراسیون اداری

متأسفانه محیط کار قدیمی ما، تحت سلطه ادارات و مدیران سنتی قرار دارد هر چند که این رویه برای طراحی مدرن محل کار با سرعت زیادی در حال تغییر است ولی این نکته دور از واقعیت نیست اگر بگوییم هنوز فضاهای کاری بسیار وجود دارد که به ندرت در آنها نشانی از تغییر و رویکرد نوین و مدرن می‌توان یافت. هر محل کار برای اثر بخشی خود سه مفهوم کلی را در خود جای داده است:

  • من کار می کنم : که نیاز به تخصص، تمرکز و تمرکز و تمرکز دارد.
  • شما و من کار می کنیم : که شامل همکاری نسبتاً ساده ای بین دو نفر است.
  • ما کار می کنیم : که بالاترین سطح محتوا و زمینه پیچیدگی را در خود جای داده است، از تخصص چند رشته ای گرفته تا سیستم عامل های چند مکانی و چند فناوری.

مشکلات دکوراسیون های قدیمی

طراحی-قدیمی-محل-کار-و-مشکلات-آن

با این وجود بیشتر محل های کار هنوز به شدت در طراحی‌های “من کار می کنم” لنگر انداخته اند. گزارش معماری گنسلر نشان داد که تنها نیمی از نیروی کار ایالات متحده احساس می کنند که در محیطی با طراحی مدرن محل کار مشغول به فعالیت هستند. تحقیق دیگری در Steelcase نشان داد که 70٪ از کارمندان، فقط 15 دقیقه وقت در روز تلف می کنند و به دنبال فضایی برای ملاقات و وقت گذرانی بیشتری در محل کار خود هستند.

در واقع، بیشتر فضاهای کاری انتخاب کمی در مورد مکان و نحوه کار دارند. ایستگاه های کاری جداگانه افراد را از یکدیگر جدا می کنند، مکان های جلسات بسیار رسمی هستند، مناطقی که دارای حریم خصوصی صوتی برای ویدئو و کنفرانس تلفنی هستند محدودیت دارند و فضاهای اجتماعی، در صورت وجود، اغلب فاقد طراحی مدرن و مناسب با آن بخش هستند.

همکار کارآمد یکی از المانهای اصلی در طراحی دفتر کار مدرن است که به یک چالش عمیق با نگاههای متفاوت تبدیل گردیده. جهان فناوری گاهی همکاریهای کاری را جهان شمول می‌کند ولی این بدان معنا نیست که دوری باعث عدم توجه به فضای واقعی کار شود.

طراحی مدرن محل کار و تاثیر آن در بهبود مشکلات کاری

یکی از ابزارهایی که در دکوراسیون محیط های کاری تیم ورک یا گروهی استفاده می شود، و امروز بسیار در سازمان ها و شرکت ها محبوب شده، میز گروهی است.

میزهای گروهی نه تنها برای کارهای گروهی مناسبند بلکه بهترین گزینه برای دکوراسیون دفتر کارهای کوچک نیز هستند.

میز های گروهی انواع مختلفی دارند. شما می توانید نمونه های با کیفیت و مدرن میزهای گروهی را به همراه قیمت در  فروشگاه آنلاین چوب فروش  مشاهده کنید.

سازمان ها می توانند با طراحی مجدد فضای کاری خود پیرامون اصول زیر، این مشکلات را برطرف کنند:

مشکل اول

برای طراحی مدرن محل کار روی چهار فعالیت اصلی تمرکز کنید. کارمندان باید زمینه هایی برای کار متمرکز (مانند ایستگاه های کاری غیرمجاز فردی) ، تبادل اجتماعی فوری (راهروهایی با جریان آزاد) ، یادگیری (اتاق های مجهز به فناوری و ابزار) و همکاری (فضاهای گروهی برای ایجاد اشتراک) داشته باشند. نکته اصلی این است که مطمئن شوید انواع مختلف فضاها با یکدیگر تلفیق شده و برای همه باز است، بنابراین افراد می توانند براساس کاری که انجام می دهند آزادانه محل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

طراحی مدرن محل کار
مشکل دوم

اندازه فضاها و فناوری مجهز شده با آنها متفاوت باشد. کار مشترک در فضاهایی اتفاق می‌افتد که یک گروه چهار تا هشت نفری را از نظر جسمی یا مجازی یا در یک فضای تیمی بزرگتر با چندین بخش کوچک که افراد هنوز هم می توانند یکدیگر را ببینند، تشکیل شده باشد. همچنین مهم است که دسترسی برابر به اطلاعات آنلاین و محل دسترسی در طراحی مدرن محل کار وجود داشته باشد.

مشکل سوم

در طراحی مدرن محل کار ابزارهای مشترک ارائه دهید. همکاری موثر شامل تبادل دانش، طوفان فکری، گنجاندن دیدگاه های متنوع و ایجاد سناریو است. بنابراین شرکت ها باید ابزاری مانند تخته وایت برد ارائه دهند که به کارمندان امکان ضبط ایده ها و ایجاد یک بررسی بصری و توام با هم از راه حل های جایگزین را بدهد. این ابزارها کلیدهای مهمی هستند که به گروه ها کمک می‌کند تا سریعتر و به طور موثرتری به درک مشترک برسند

مشکل چهارم

مزایای-طراحی-مدرن-محل-کار

طراحی مدرن محل کار به فضای اختصاصی برای تیم های پروژه نیاز دارد. مفهوم “شناخت توزیع شده” حاکی از آن است که فرایندهای تفکر در محیط کار فیزیکی نهفته است. یک اتاق تیمی می تواند “فضای شناختی” را برای نگهداری ایده ها و تجربیات فراهم کند. بازگشت به همان فضای کاری هر روز، نگه داشتن یادداشت های جلسات در صفحه، و گذاشتن نمونه کارها و نمونه‌های نیمه تمام روی میزها بین جلسات می تواند به هم تیمی ها در حفظ طرز فکر پروژه مشترک، تمرکز آنها و تسریع در روند همکاری کمک کند.

همکاری تیمی بدون نیاز به حضور در فضای کاری مدرن به اندازه کافی چالش برانگیز است. شرکت هایی مانند اسکایپ ، سیسکو و پیکسار قبلاً محیط های کاری طراحی شده هوشمندانه ای را برای ایجاد امکان ایجاد ارزش جدید از طریق همکاری به کار گرفته اند. وقت آن است که فیزیک را با استراتژیک هماهنگ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *