وبلاگ و اخبار

میز کار خود را کجا قرار دهیم

میز کار ناخن

بررسی محل های مناسب جهت قرارگیری میز کار

میز کار از مهمترین بخش هایی است که افراد مختلف روزانه با آن سروکار دارند. البته که بسته به نوع کار ، میزها مدل های مختلفی دارند. در زیر بطور کلی به آن ها می‌پردازیم.

بهترین-مدل-میز-کار

مکانهایی که برای میز اصلا مناسب نیستند:

روبروی دیوار

روبروی پنجره

روبروی درب

پشتت به در

سودمندترین و بهترین محل برای قرارگیری میز کار در وضعیت ریاست سمتی است که روبروی درب اصلی نباشد و پشت به پنجره قرار داشته باشد. داشتن یک دیوار در پشت صندلی به نحویکه روبروی درب نیز نباشد بسیار ایده‌آل است این شرایط زمانی بهتر می‍شود که پنجره‌ای در پشت سر نیز وجود داشته باشد.

سطح میز کار

ناگفته نماند که یک میز کار که به طور مداوم در هم ریخته است ، واقعاً به سطح کارایی شما تاثیر می‌گذارد.

البته همه اینها بستگی به تعریف شما از درهم و برهمی دارد!!

اگر روی پروژه ای کار می کنید که زمان کمی برای اجرای آن دارید برای مدتی اگر سطح میز شما شلوغ باشد اشکالی ندارد اما بطور مداوم اگر این اتفاق بیافتد ، ذهن شما درگیری تازه‌ای پیدا می‌کند که کارایی را کاهش می‌دهد و هر روز زمانی را برای یافتن موارد مورد نیاز از دست خواهید داد.

برای مدتی به معنای برای همیشه نیست.

پس از اتمام پروژه ، میز کار باید تمیز شود.

در حالت ایده آل ، میز در پایان هر روز کاری تمیز می شود.

این نه تنها یک رویکرد علمی است بلکه عقل سلیم نیز همین را می‌گوید.

میز-کار-جدید

منبع نور را اضافه کنید

مهم نیست که شما در خانه کار می‌کنید و یا در یک شرکت و سازمان، برای رفاه حال خودتان باید به منبع نور دسترسی داشته باشید و چون ما بیشترین زمان در پشت میز خود هستیم پس منبع نور باید متناسب با محل قرار گیری صحیح میز کار باشد.

اگر به منبع نور طبیعی دسترسی دارید ، بی پروا اجازه ورود کامل به محیط را بدهید . در مورد منابع نور غیر طبیعی بهتر است که آنها در بالای سر و در سمت چپ میز قرار بگیرند.

 

میز را مدیریت کنید

مهم است که نیازهای خود را به وضوح تعریف کنید و فقط حداقل آن را روی سطح میز کار خود قرار دهید.

آیا واقعاً باید پوشه های زیادی را روی میز خود قرار دهید؟

آیا با دسترسی آسان می توان آنها را در جایی دیگر قرار داد؟

آیا واقعاً تمام قلمها و مدادهایی را که دارید را باید روی میز کار خود بگذارید؟

بسته به نوع کار شما ، لیست سؤالات می تواند ادامه یابد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که وقتی صحبت از میز کار خوب می شود ، قطعاً کمتر و منظم ایده آل است.

 

سحر و جادوی میز

شاید برایتان جالب باشد که از لحاظ فنگ شویی میز کار شما و محل قرار گرفتن آن به 4 قسمت تقسیم می‌شود. هر یک از این قسمتها برای توجه و تقویت یک بخش از عواطف اصلی ما هستند که می‌تواند برای مفید باشد. در اینجا این 4 قسمت را مشخص می‌کنیم.

میز-کار-اداری

 

سمت چپ بالا – منطقه ثروت و پول

بالا سمت راست – منطقه عشق و ازدواج

میانه چپ – منطقه بهداشت و خانواده

وسط راست – منطقه خلاقیت

می توانید از علائم معمول فنگ شویی برای هر منطقه خاص استفاده کنید ،

یا راه حل های خلاقانه خود را بیابید. به عنوان مثال ،

ما منبع نوری را در سمت چپ شما – بالا سمت چپ – ذکر کردیم که یک درمان عالی فنگ شویی برای منطقه ثروت است. یک گیاه پر جنب و جوش در سمت چپ شما یا یک عکس خانوادگی برای سلامتی بسیار مناسب است. عکسی از خانواده و یا محبوب شما بر روی میز کار می‌تواند بسیار عالی برای یادآوری عشق باشد.

ما برای آنکه محیط کار پویایی ایجاد کنیم باید برای عواطف خود در زمان فعالیت برنامه‌ریزی کرده باشیم و بهترین محل برای این کار میز کار است.

 

انواع-میز-کار

منابع انرژی

وقتی به دنبال موارد خاص هستید تا انرژی حیاتی خلاقیت را به سمت میز خود بیاورید ، ابتدا به علائم انرژی خوب و قوی توجه کنید.

گیاهان تمیز کننده هوا برای هر فضای کاری ضروری است!

به عنوان مثال می توانید یک گیاه زیبا و پر جنب و جوش با گلدان خیره کننده را انتخاب کنید تا تأثیر آن بر روی میز شما بیشتر شود. تابلوها یک روش درمانی بسیار محبوب هستند و تابلوهای زیادی وجود دارند که برای دفتر شما مناسب هستند. تصاویر مختلفی را می توان به اهداف خاص هدف قرار داد ، و به همین ترتیب می توان موارد خاصی را که شما با آنها ارتباط ویژه ای دارید را بر روی دیوار یا میز کار قرار داد.

خلاق باشید و ببینید چه چیزی انرژی خوبی به شما می دهد و روحیه شما را بالا می برد.

همچنین هر از چند گاهی محل قرار گیری این وسایل را تغییر دهید، البته لازم نیست که به یکباره کل محل را تغییر دهید بلکه بطور مداوم محل وسایل را تغییر دهید تا تنوع را به کار اضافه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *