وبلاگ و اخبار

اتاق کار مدرن در طراحی دکوراسیون

دفتر کار مدرن و مهندسی

اتاق کار مدرن از داغترین روند‌ها و مفاهیم طراحی مدرن اداری است. شرکت‌های برتر از جمله سیلیکون ولی، گوگل، مایکروسافت و … برای جذب نیر‌وهای با استعداد، بهترین خلاقیت را برای ایجاد دفتر کار مدرن بکار می‌گیرند.  در این مقاله 5 مورد از رویکرد‌هایی که برای طراحی اتاق کار مدرن باید بکار گرفته شود را توضیح می‌دهیم.

 

 

دفتر-کار-مدرن-کرج

چرا طراحی اتاق کار مدرن مهم است ؟؟؟

آیا می خواهید بهترین کارمندان را به سازمان خود جذب کنید؟

آیا خود را در بازار رقابت می‌بینید؟

آیا به دنبال کاهش ترک نیرو‌های با استعداد خود از شرکت هستید؟؟

كیفیت دفاتر کار سنتی به عنوان فضایی كسالت انگیز، خنده دار و مكعبی، جلوی رشد خلاقیت را می‌گیرند و از همکاری موثر جلوگیری می‌کنند. این دفاتر بازماندگانی از گذشته هستند که برای امروز مناسب نیستند هر چند تصور شود که جزیی از نماد یک شرکت شده باشند زیرا از بسیاری جهات حوزه کسب و کار بسیار تغییر کرده است.

 

بسیاری از کارفرمایان متوجه شده اند که محیط دفتر به طور مستقیم بر رضایت کارکنان، خلاقیت و بهره وری تأثیر می گذارد. این روند در اواخر دهه 90 جنجالی شد، به طوری که بسیاری از شرکتهای فناوری نه تنها در توسعه محصول خود بلکه در طراحی فضای کاری خود دست به تغییرات اساسی زدند تا رویکرد اتاق کار مدرن را پیاده‌سازی کنند.

 

 این روزها، تنها حقوق ، دستمزد یا بیمه برای کارمندان کافی نیست.

بهترین کارکنان امروز خواستار یک اتاق کار مدرن هستند که باعث تحریک خلاقیت،

همکاری و ارتباط می شود و در عین حال استرس و اضطراب را نیز کاهش می دهد.

این امر مختص به کارمندان در سنین خاص نیست و تمامی افراد حتی در سن بالا نیز به این امر توجه دارند.

 

دفتر-کار-شیک-و-مدرن

 

گذشت روزهایی که کارمندان در 4 گوشه دفتر کار گیر کرده بودند.

امروزه فرهنگ اتاق کار مدرن و فرهنگ سازمانی که مبتنی بر همکاری در زمان کار است به سرعت در حال گسترش است و کارمندان از محل کار خود رضایت بیشتری دارند.


یک میز مدیریت مدرن برای خود سفارش دهید !!


 

علاوه بر ترجیح کارکنان، طراحی داخلی دفتر شما به دلایل دیگری نیز مهم است

 این به طور مستقیم بر بهره وری و راندمان کارکنان تاثیر می گذارد که در کل به کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد. در حالت ایده آل شما می خواهید یک اتاق کار مدرن داشته باشید که به افراد اجازه دهد هر وقت لازم باشد تمرکز کنند و هرگاه نیاز بود به تعامل و همکاری با یکدیگر بپردازند.  همچنین اتاق کار مدرن فضایی بوجود آورد که کارکنان از نظر جسمی و روحی راحت باشند و بتوانند به بهترین وجه فعالیت خود را انجام دهند. این نکات امروزه روندهای طراحی اتاق کار مدرن به سمت آن در حال حرکت هستند و تلاش دارند به آن دست یابند.

شرکت‌ها برای ایجاد فضای شگفت انگیز کاری و ایجاد اتاق کار مدرن، هر تلاشی را انجام می‌دهند تا کارکنان با اشتیاق به فعالیت بپردازند . آنها از درخشان‌ترین ایده‌ها برای خلاقیت بیشتر همواره استقبال می‌کنند.

امروزه شرکت‌ها مانند دفاتر کار کوچک عمل می‌کنند و روز به روز به آنها شبیه‌تر می‌شوند. فضاهای مشترک کاری رو به گسترش هستند و فضاهای کوچک بسته دیگر دیده نمی‌شوند.

 

طرح-دفتر-کار-مدرن

ویژگی‌های اتاق کار مدرن چیست ؟؟؟

1. دفتر باز

انسان‌ها اجتماعی هستند و می خواهند بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. مطالعات نشان داده است که یک دفتر باز، روحیه کارمندان را بهبود می بخشد. بنابراین اتاق کار اغلب برای تشویق همکاری طراحی می شوند، زیرا کارفرمایان مدرن درک می کنند که اگر کارکنان قادر به تعامل با یکدیگر باشند راندمان افزایش پیدا می‌کند. اتاق کار مدرن، روحیه همکاری را افزایش می‌دهد و محاسن آن بسیار بیشتر از مضرات آن است.

2. میز مدرن ، اتاق کار مدرن

داشتن کارمندانی که به میزهای خود زنجیر نیستند، می تواند باعث کاهش هزینه های اداری و افزایش فرصت های شبکه سازی شود. اما در هر حال نیاز به میز مدرن برای اتاق کار مدرن اجتناب ناپذیر است. انواع میز گروهی، از بیشترین استقبال در اتاق کار برخوردار هستند که تعامل و همکاری را افزایش می‌دهند. اگر روحیه همکاری افزایش یابد کارمندان حتی حاضر هستند که از پیشرفت‌های فن‌آوری در زمان‌های غیر کاری برای کمک به سازمان بهره ببرند.

زیرا طراحی اتاق کار مدرن وفاداری سازمانی آنها را افزایش می‌دهد.  

3. فضاهای مشترک

طراحی قسمت‌های غیر رسمی برای جلسات موقت و همکاری در پروژه های بزرگتر باعث ایجاد احساس جامعه به محل کار می شود. کار جمعی بر روی مشکلات سخت می تواند به شدت بهره‌وری را بهبود بخشد. اتاق کار مدرن بدون شک به قسمت‌های غیر رسمی احتیاج دارد تا کارکنان در شکل کلان سازمانی به تعامل با هم بپردازند و به قول یک کارآفرین، نبض کاری که می‌خواهید انجام دهید باید در دست همه پرسنل باشد تا شما را یاری کنند.

4. ساختمانهای کاربردی

ساختمانهای بزرگ اداری هم اکنون به طور فزاینده ای با کافه ها، رستوران ها، کتابخانه ها، کافه ها و سالن های بدنسازی مجهز شده اند. گوگل احتمالاً از این نظر بهترین است، این تئوری مبنی بر اینکه یک کارمند خوشحال در محل کار احتمالاً بیشتر در دفتر کار خود باقی خواهد ماند. فرقی نمی‌کند فرد در گوگل کار می‌کند یا در یک مطب کوچک، فقط باید خوشحال باشد. این ایده بازی برد برد است که سازما‌نها به آن توجه می‌کنند برای آنکه کارمند خوشحال داشته باشید باید دفتر کار مدرن در اختیارش بگذارید تا احساس رخوت و زندانی بودن را از او بگیرید. در عوض این فرد به شما و سازمان شما وفادار خواهد ماند و به شما برای رسیدن به اهدافتان با همه وجود کمک خواهد کرد.

 

طراحی-دفتر-کار-مدرن

5- پایدار

پایدار تنها طبیعت است. پس دفتر کار مدرن باید حس پایداری ایجاد کند به همین علت سازگاری با محیط زیست برای دفتر کار مدرن حیاتیست. وجود سبزینه در محل کار و احترام به محیط زیست در بین کارکنان بسیار تاثیر دارد. زیرا آنها خود را در فضایی توام با احترام به مادر طبیعت می‌بینند و این حس احترام در بین پرسنل نیز برقرار خواهد شد.

 

نکته پایانی این است که اگر می خواهید کار با کیفیت بالا داشته باشید ، باید اتاق کار مدرن را با کیفیت بالا به کارمندان خود اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *