وبلاگ و اخبار

بهترین میز کار را چگونه انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب بهترین میز کار

دسترسی به اینترنت ، رایانه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات از وابستگی های عصر حاضر است. تعداد حرفه‌هایی که از هر مکانی ، فقط با استفاده از رایانه شخصی یا لب تاب قابل اجرا هستند هر ساله در حال افزایش است. بسیاری امروزه در خانه کار می‌کنند. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان کار در خانه را تا حد امکان راحت کرد؟؟ هنگام طراحی دفتر خود باید چه مواردی برای شما اهمیت داشته باشد؟ به طور طبیعی رایانه مناسب، صفحه کلید راحت و نور متعادل از نیازهای شما در دفترکار است . ولی مهمترین موردی که باید در نظر بگیرید انتخاب بهترین میز کار است.

انتخاب بهترین میز کاربهترین میز کار، متناسب با نیاز شما

قبل از خرید یک میزکار فکر کنید که قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید. شما یک مترجم هستید یا یک کاربر رایانه یا … که ساعات طولانی در پشت میز خود هستید. پاسخ هرچه باشد شما به بهترین میز کار متناسب با کاری که انجام می‌دهید نیاز دارید. برای انتخاب یک میز کار مناسب جنبه‌های بسیار زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت . از ابعاد میز کار تا تطبیق با فضای کلی از جمله عواملی هستند که باید مورد توجه باشد. اما چندین عامل اصلی وجود دارد که در این مقاله به آنها می‌پردازیم:

فضای کار راحت و جادار

به نظر می رسد این اصل که هرچه فضای بیشتری باشد ، اوضاع بهتر می شود، درست است. به طور طبیعی هر انتخابی، ابتدا به اندازه دفتر شما بستگی دارد. نکته دوم مقدار ابزار و یا وسایل کاریست که می‌خواهید بر روی میز کار خود همواره داشته باشید. متوسط محل قرار گیری پا در زیر میز کار 80سانتیمتر است. همچنین طول 120 و عمق 60 سانتیمتر ابعاد استاندارد هستند. عمق میز کار بسیار اهمیت دارد زیرا فاصله شما تا مانیتور را تعیین می‌کند. که اگر این مقدار کم یا بسیار زیاد باشد بر روی سلامتی شما تاثیر می‌گذارد. توصیه کارشناسان این است که این مقدار حداقل 50سانتیمتر باشد. ابعاد میزکارتابع مستقیمی از نیاز شما و محل قرارگیری است. 

فضای کیس کامپیوتر

بیشتر میزهای رایانه دارای قفسه یا کابینت مخصوص کیس هستند که اغلب به آن جای کیس گفته می شود. اما نگاهی دقیق تر به نحوه طراحی آن بیندازیم. در قسمت جلوی کیس دکمه‌های اصلی قرار دارد که بطور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بدان معنی است که شما نیاز به دسترسی راحت به جلوی کیس کامپیوتر دارید. ترجیحا باید بتوانید بدون بلند شدن از صندلی به آن برسید. در نظر داشته باشید که دهانه های تهویه در رایانه شخصی شما نباید توسط قسمتهای مختلف میزکار تحت پوشش باشند. همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که کابل ها به راحتی می توانند به پشت کامپیوتر وصل شوند. این ملاحظات در مورد استفاده از لب تاب بر روی میز کار بسیار ساده و راحت است.

کشوی صفحه کلید را بیرون بکشید

در انتخاب بهترین میز کار که دارای کاربری رایانه هستند این نکته مهم است که برای استفاده کافی از سطح اصلی میز از یک کشو برای قرار دادن صفحه کلید کامپیوتر بر روی میز کار بهره گرفته شود. اگرچه این کشو در اکثر موارد با قرارگیری پا تداخل دارد ولی در عین حال استفاده مناسب از سطح میز این موضوع را کمی کمرنگ می‌کند و مزیت استفاده از کشو صفحه کلید را محبوب می‌کند. استفاده از کشو کیبورد تنها به دلیل استفاده راحت از رویه میز است. این امر بیشتر در مورد انواع میزکار که بیشتر برای خواندن و نوشتن استفاده می‌شود مناسب است.

محل عبور سیم و کابل

بر روی میز کار انواع وسایل برقی مانند کامپیوتر، تلفن، چاپگر و … ممکن است وجود داشته باشد. همه این دستگاهها دارای سیم و کابل هستند. که اگر دسته بندی و به درستی هدایت نشوند ایجاد درهم ریختگی و کلافگی ایجاد می‌کنند. بر روی سطح میز کار باید محل کوچکی برای انتقال به زیر میز وجود داشته باشد تا از در هم تنیدگی این موارد جلوگیری شود. این محل عبور سیم و کابل امروزه در اشکال بسیار زیبایی بر روی میز کار قرار داده می‌شوند.

بهترین میزکار ایستاده

نشستن در کل روز به شدت برای بدن و ذهن مضراست. به همین دلیل انواع میز کار قابل تنظیم در ارتفاع بهترین سرمایه گذاری برای تضمین سلامت ، کارآیی و خلاقیت هستند. نحوه نشستن ، ایستادن و راه رفتن برای سلامتی شما از آنچه تصور می کنید بسیار مهم تر است. حقیقت این است که ، حتی اگر ارگونومیک ترین صندلی اداری را نیز داشته باشید ، گذراندن یک روز کامل در یک حالت نشسته هرگز برای شما خوب نخواهد بود. این جایی است که میزهای ایستاده وارد عمل می‌شوند. انواع میز کار ایستاده برای بهبود در زمان فعالیت روزانه بسیار مفید هستند و رویکرد شرکتها حتی با وجود هزینه بیشتر در این زمینه مثبت است. 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *