وبلاگ و اخبار

دکوراسیون دفتر کار کوچک

دکوراسیون دفتر کار کوچک

دکوراسیون دفتر کار کوچک از ایده تا اجرا

دکوراسیون دفتر کار کوچک مقوله‌ی مهمی است که می تواند شانس شما را در کسب و کارتان بیشتر کند.

فضای دفتر و کار شما در هر هر حوزه ای که باشید و به هراندازه که باشد بخش مهمی از تجارت شماست. تجربه و تحقیقات ثابت کرده که دکوراسیون محیط کار می تواند تفاوت های زیادی در موقعیت کاریتان ایجاد کند.

اینکه شما فضای کاری بزرگی در اختیار داشته باشید قطعا انتخاب ها و شانس های بیشتری برای دکوراسیون دارید. اما این موضوع ابدا به این معنی نیست که فضاهای کاری کوچک شانسی ندارند و نیازی به طراحی و دکوراسیون ندارند.

بلکه درست برعکس این موضوع مطرح است. اتاق‌ها و دفترهای اداری کوچک باید خیلی بیشتر به نوع و نحوه دکوراسیون محیط اهمیت بدهند. و با دقت و توجه بیشتری ملزومات و مبلمان اداری را تهیه کنند.

در این مقاله می خواهیم مهمترین و بهترین راهکارها و نکات دکوراسیون دفتر کار کوچک را به همراه ایده های کاربردی ارائه می دهیم.

دکوراسیون دفتر کار کوچک مدرن

نکات طلایی دکوراسیون دفتر کار کوچک

سبک دکوراسیون

قبل از هرچیز برای دکوراسیون باید سبک و نوع آن را مشخص کنید. طراحی و خرید المان بر اساس چه سبکی باید باشند. مدرن یا کلاسی؟

البته که این امر کاملا سلیقه ای است. اما برای دکور کردن یک اتاق کار کوچک این نکته را به یاد داشته باشید که سبک کلاسیک مناسب محیط اداری با فضای بزرگ هستند.

بهترین سبک برای دکوراسیون اتاق های کار کوچک، سبک های مینیمال و مدرن هستند.این سدو سبک با استفاده از رنگ های روشن و متریال کم زیباترین المان ها را خلق می کنند.

 نورپردازی

نورپردازی از مهمترین عناصر دکوراسیون داخلی است. حتی اگر از بهترین و زیباترین متریا، مبلمان و رنگ ها در دکوراسیون خود استفاده کنید ولی نورپردازی مناسبی نداشته باشید هبچ کدوم از این موارد دیده نمی شوند.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق کار کوچ

چندین راهکار برای نورپردازی وجود دارد اما بهترین آن استفاده از نور طبیعی است.

پنجره های دفتر کار را با پرده های ضخیم نپوشانید. سعی کنید بهترین استفاده را ازپنجره ها و نور طبیعی که در اختیار شما میگذارند بکنید.

بهترین نوع پرده برای دکوراسیون دفتر کار کوچک، پرده های کرکره ای هستند. این پرده ها به راحتی می توانند در چندین مدل تنظیم شوند و در طول روز اجازه ی ورود نور به محیط کار شما را بدهند.

وجود نور و انعکاس آن در محیط  موجب روشن تر شدن و در نتیجه بزرگتر دیده شدن فضا می شود.

اگر دفتر کار شما پنجره ای ندارد سعی کنید از نورهای مصنوعی زیاد و با کیفیت نور بالا استفاده کنید. با این کار عدم وجود نور طبیعی را جبران می کنید.

استفاده از پارتیشن

پارتیشن ها در انواع مختلف اداری و مسکونی وجود دارند. یکی از مزیت های استفاده از پارتیشن های اداری برای دکوراسیون محیط کارها و با فضای کم است. پارتیشن ها می توانند بهره وری از فضا را بیشتر، و دسترسی به بخش های مختلف را نیز آسان تر کنند.

انواع طرح و جنس های مختلف:

پارتیشن های ثابت و متحرک (ریلی، کشویی، تاشو و …)

پارتیشن های mdf، فلزی، چوبی و شیشه ای

بهترین نوع پارتیشن برای محیط های کوچک نوع شیشه ای آن است. زیرا با رفلاکس نور و نشان دادن تمام فضا موجب بزرگتر و دلباز تر دیده شدن محیط می شوند. پارتیشن های شیشه ای خود انواع مختلفی دارند:

  • پارتیشن های شیشه ای معمولی
  • تک جداره و دو جداره
  • پارتیشن شیشه ای هوشمند
  • تک جداره و دو جداره

استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط های کوچک

استفاده از گیاهان

نکته دیگر در طراحی دفترهای کوچک استفاده از گیاهان است. از گیاهان می توانید هم برای زیبا کردن و روح بخشیدن به محیط استفاده کنید. هم با ترکیب آن با پارتیشن های چوبی یک جداکننده فضای عالی ایجاد کنید.

ترکیب رنگ

 اصل مهم دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی اصول استفاده از رنگ هاست. اغلب برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن و خنثی استفاده می شود. هرچه رنگ روشن تر باشد فضا آزاد و دلبازتر دیده می شود.

سعی کنید رنگ های تیره تر را برای جزئیات و مبلمان اداری در نظر بگیرید.

استراتژی ها و ترکیب رنگی های مختلفی بر حسب سلیقه ی مخاطبان وجود دارد.

یک استراتژی جذاب می تواند استفاده از ترکیب رنگی برند یا لوگوی شما در محیط داخلی شرکت یا دفترتان باشد.

استراتژی دیگر استفاده از رنگ های گرم برای تحریک و جذب مشتری است.

و یا استفاده از رنک های آبی یا سبز برای ایجاد حس آرامش و اطمینان در مخاطب.

در این حوزه می توانید از روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون تجاری استفاده کنید.

بهترین رنگ ها برای دفتر کار کوچک

 

استفاده از نظم دهنده ها

از کمدها، کنسول های اداری یا شلف ها برای نظم دهی وسایلی مانند پرونده ها،فایل های بایگانی و … استفاده کنید.

معمولا محیط های کوچک خیلی سریعتر و راحتتر از محیط های بزرگ به هم ریخته و نا مرتب می شوند. پس سعی کنیم همیشه جایی برای سامان دهی ابزارها و وسایل داشته باشید.

تقسیم بندی با استفاده از فرش ها

یک روش بسیار خلاقانه برای تقسیم بندی فضا، استفاده از فرش هاست. بدون اینکه بخواهید دیواری را بکشید یا از پارتیشن استفاده کنید، با استفاده از فرش برای هر بخش مجزا، فضا را تقسیم بندی کنید.

استفاده از مبلمان کم جا

میزهای گروهی کم جا برای محیط های کوچک

بهترین گزینه برای دکوراسیون اتاق کارهای کوچک استفاده از میزها و صندلی های کم جاییست، که به همین منظور طراحی شده اند.

صندلی ها و میزهای تاشو، میزهایی که داخل دیوار کار می شوند و مخصوصا میزهای گروهی برای دفترهای کوچک و … . امروزه تنوع در طراحی مبلمان کم جا بسیار گسترده شده است. تمام این‌ها بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد.

نتیجه

دکوراسیون دفترکار کوچک کار سختی نیست اگر که سعی کنید چند تکنیک ساده را هنگامخرید ملزومات و چیدمان آن ها رعایت کنید.

سعی کنید سب دکوراسیون را مدرن انتخاب کنید.

از مبلمان و لوازم ساده و مینیمال استفاده کنید.

رنگ های روشن بیشترین بازدهی نور را دارند پس کمتر از رنگ های تیره یا تند استفاده کنید.

 

همچنین شما می توانید به راحتی و بدون دردسر کار را به کاردان بسپارید. و از متخصصان و کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید. تیم طراحی و اجرای دکوراسیون اداری سازینه چوب با کادر متخصص و متبحر در این زمینه، با سالها تجربه درخشان، آماده‌ی مشاوره و کمک به شما در این زمینه هستند.

کافی است ایده دهید تا بهترین خروجی را ببینید. با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *