وبلاگ و اخبار

مزایا و معایب پارتیشن ها که باید بدانید

مزایا-و-معایب-پارتیشن

پارتیشن چیست؟

مزایا و معایب پارتیشن اداری یک امر مهم که قبل از انجام پارتیشن بندی باید بدانید. پارتیشن ها انواع مختلف دارند برای همین اگر هنگام انتخاب، انواع پارتیشن را بشناسیم و بدانیم مزایا و معایب هر نوع پارتیشن چیست، می توانیم یک پارتیشن بندئی مناسب برای منزل، شرکت یا سازمان داشته باشیم.

پارتیشن (partition) به معنای تقسیم کردن و بخش بندی است. پارتیشن در صنعت دکوراسیون به منظور جداسازی یک فضا از فضای دیگر یا تقسیم کردن یک محیط بزرگ به چند محیط کوچکتر و یا تخصیص یک فضای شخصی به یک فرد می باشد.

از پارتیشن ها به عنوان سریعترین، ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای بهبود فضای کاری نیز یا می شود.

پارتیشن ها داری انواع جنس ها و طرح های متنوع هستند و سالهاست جزء یکی از مهمترین آیتم هایی هستند که در دکوراسیون ها استفاده می شوند. حتی استفاده از انواع پارتیشن های شیشه ای و همچنین پارتیشن های چوبی در سال های اخیر بسیار بیشتر از قبل شده است. پارتیشن ها را در هر فضایی مانند مسکونی، اداری، فروشگاهی و نمایشگاهی می توان استفاده کرد.

اجرای-پارتیشن-های-شیشه-ای

 انواع پارتیشن

پارتیشن ها بسته به نیاز و کاربرد شما می توانند متفاوت باشند اما از لحاظ جنس دارای تنوع زیر هستند:

  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن MDF
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن چوبی

همچنین از لحاظ ساختار در 2 نوع ثابت و متحرک طراحی و اجرا می شوند. پارتیشن های متحرک خود به چند دسته چرخ دار، تاشو، کشویی و … تقسیم می شوند.

این نوع پارتیشن ها به منظور حمل و نقل راحت و تغییر جا،  وزن سبکی دارند. پارتیشن های ثابت هم قابلیت تغییر مکان ندارند و برای محیط هایی مناسب است که به زودی قصد تغییر دکوراسیون یا تغییر مکان ندارند.

پارتیشن ها از لحاظ تعداد جداره به دو نوع تک جداره و دو جداره تقسیم می شوند که نوع دو جداره نسبت به تک جداره گران تر هستند اما در عوض مزایای بیشتری دارند. پارتیشن های دو جداره تا 90 درصد می توانند عایق صدا و عایق گرما و سرما نیز باشند. همچنین از استحکام و مقاومت بیشتری هم برخوردارند.

 

پارتیشن شیشه ای

مزایای-پارتیشن-شیشه-ای

پارتیشن های شیشه ای یکی از جذاب‌ترین و پر طرفدارترین پارتیشن‌ ها در چند سال اخیر بوده‌اند. ظاهر لوکس و خاص و مزایای ویژه این نوع از پارتیشن‌ها باعث محبوبیت آن‌ها شده است. پارتیشن های شیشه ای دارای انواع زیر هستند:

از مزایای پارتیشن شیشه ای می توان به نهایت استفاده از نور طبیعی، هزینه اجرای پایین تر نسبت به دیگر انواع پارتیشن، نظافت راحت، ظاهر مدرن و لوکس، کمترین میزان آشفتگی هنگام نصب، انعطاف پذیری بالا و طول عمر بالا در محیط (امکان انتخاب هر سایز و ابعاد، نوع شیشه، قاب دار یا بدون قاب ) در صورت استفاده درست اشاره کرد.

یکی از معایب پارتیشن های شیشه ای اداری که برای مدیران نوعی مزیت حساب می شود، دید مستقیم نسبت به کل فضا است. یعنی در واقع با استفاده از پارتیشن های شیشه ای در محیط های اداری فضای شخصی به کاربران اختصاص داده نمی شود بلکه فقط محیط را تقسیم بندی می کنیم.

امکان شکستگی در اثر ضربه در صورت استفاده نوع شیشه های معمولی نیز وجود دارد.اما شیشه ای تک جداره یا دو جداره بسیار کم دچار شکستگی می شوند.

با استفاده از شیشه های شفاف به عنوان پارتیشن می توان به راحتی تمامی افراد را در مجموعه تحت نظر داشت. مدیران این را یک مزیت می دانند اما برای کاربرانی که نیاز به فضای شخصی و حریم خصوصی در محیط کار دارند این یک عیب بزرگ محسوب می شود.

پارتیشن ام دی اف

مزایا-و-معایب-پارتیشن-mdf

پارتیشن ام دی اف هم همچنان جز پارتیشن های محبوب مخصوصا در محیط های اداری است. با یک طراحی و اجرای درست این نوع پارتیشن ها هم می تواند بسیار لوکس و مدرن باشند. پارتیشن های ام دی اف در دو نوع ام دی اف ساده و مات و ام دی اف هایگلاس هستند.

از مزایا و معایب پارتیشن اداری ام دی اف می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

قیمت مناسب

تنوع رنگ و طرح بسیار بالا

عایق صدا

عایق سرما و گرما

اختصاص فضای شخصی به کاربران

انعطاف پذیری بالا در محیط های اداری

مناسب برای محیط های مسکونی، حمام ، محیط های اداری، استخر‌ ها، نمایشگاه ها و محیط هایی با زطوبت بالا یا در معرض آب

و معایب پارتیشن ام دی اف:

در صورت ایجاد ترک یا خرابی بر روی پارتیشن های ام دی اف امکان ترمیم آن وجود ندارد.

اگر در معرض رطوبت و آب زیاد قرار بگیرند دچار تورم و برآمدگی می شوند.

پارتیشن های آلومینیومی

مزایا-و-معایب-پارتیشن-آلومینیومی

یکی از بهترین انتخاب ها برای محیط هایی است که رطوبت بالایی دارند پارتیشن های آلومینیومی هستند. این پارتیشن ها را بسته به سلیقه می توان در هر محیطی استفاده کرد. معمولا با انواع شیشه ترکیب می شوند.

از مزایای این پارتیشن ها این است که اگر در معرض رطوبت باشند مشکلی برایشان به وجود نمی آید. و از معایب آن می توان به رسانای الکتریکی بودن آلومینیوم و فلزات اشاره کرد. بنابراین امکان ایجاد برق گرفتگی نیز وجود دارد. البته اگر این پارتیشن ها توسط متخصصان حرفه ای و کار بلد اجرا شوند جنین مشکلی رخ نمی دهد.

پارتیشن های چوبی

مزایا-و-معایب-پارتیشن-های-چوبی

پارتیشن های چوبی یکی از زیباترین انواع پارتیشن ها هستند. این پارتیشن ها می توانند بنا بر سلیقه ی کاربر با هر محیطی و با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ شوند. مزایا و معایب پارتیشن چوبی به شرح زیر است:

مزایای پارتیشن های چوبی

عایق سرما و گرما، صدا و برق هستند.

امکان اجرای طرح های منحنی و متفاوت

امکان پولیش و تغییر رنگ

مناسب برای هر سبک دکوراسیونی مانند روستیک، مدرن، کلاسیک، مینیمال، ماکسیمال، مسکونی، اداری و …

معایب پارتیشن های چوبی

کم تحمل در برابر رطوبت و آب و امکان تغییر شکل در اثر مجاورت با آب یا رطوبت

هزینه بالا نسب به سه مدل قبلی

مزایا و معایب پارتیشن به صورت کلی

مزایا

جلوه بصری زیبا

بهبود بخشیدن به دسترسی ها

هزینه‌ی مقرون به صرفه نسب به دیوار کشی

قابلیت حمل

ایجاد حریم خصوصی بیشتر

کاهش انواع سر و صدا

افزایش پرستیژ محیط کاری

انواع-پارتیشن-و-مزایا-و-معایب-آن

معایب

کاهش ارتباط بین افراد

کاهش روحیه کار تیمی

اگر به صورت درست و اصولی اجرا نشوند، ممکن است فضا را شلوغ و به هم ریخته نشان دهد.

بعضی از محیط های اداری اگر پارتیشن بندی نشوند کارآیی بیشتر و ظاهر بهتری دارند. برای اینکه بدانید آیا محیط شما نیاز به اجرای پارتیشن دارد یا نه بهتر است از کمک متخصصان و مشاوران در این زمینه استفاده کنید.

سازینه چوب با بیش از 10 سال سابقه و فعالیت تخصصی در زمینه طراحی و تولید و اجرا انواع مبلمان و پارتیشن های اداری می تواند یک مرجع مناسب برای شما باشد.

کارشناسان چوب فروش به صورت آنلاین و رایگان برای مشاوره و کمک به در انتخاب بهتر و دکوراسیون شیک تر در خدمت شما هستند.

با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *