وبلاگ و اخبار

آیا انتخاب پارتیشن اداری دست دوم صحیح است ؟؟؟

پارتیشن اداری دست دوم ! آیا می‌شود روی این نکته تمرکز داشت ؟

پارتیشن اداری ، مهمترین آیتم طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری است. از 4 دهه گذشته استفاده از جداکننده بدون استفاده از دیوار کشی سنتی رواج زیادی پیدا کرد و این رشد امروزه به دفاترکار باز رسیده است. در سالیان گذشته هیچگاه لزوم استفاده از پارتیشن اداری کمرنگ نشد بلکه به تنوع در مدل و ساختارهای گوناگون آن افزوده شد.

چرا پارتیشن اداری ؟؟؟

هزینه

پارتیشن اداری به نسبت تقسیمات سنتی، از هزینه کمتری برخوردار است.

اجرا

زمان اجرا با توجه به پیش ساخته بودن پارتیشن اداری بسیار کوتاه است.

طراحی

پارتیشن اداری بسیار ماژولار است و با هر فضایی قابل همسان سازی می‌باشد.

 حمل

پارتیشن اداری با توجه به ساختار تفکیک شده و لایه لایه، قابلیت حمل و جابجایی دارد. در خصوص پارتیشن اداری دست دوم نیز در بیشتر مواقع این امر ضدق می‌کند

تنوع

میزان بالای تنوع در مدل و ساختار، پارتیشن اداری را از دیگر مدلهای مشابه متمایز می‌نماید.

راندمان

پارتیشن اداری فضای خصوصی ایجاد می‌کند که به افزایش راندمان پرسنل کمک می‌کند.

وفاداری

میزان آسایش روانی که از طریق پارتیشن اداری ایجاد می‌شود منجر به وفاداری سازمانی می‌گردد.

سلامتی

آرامش روانی با ایجاد فضای خصوصی، موجب افزایش سلامتی افراد می‌گردد.

سازگاری

پارتیشن اداری و انواع مختلف آن با هر فضای داخلی قابل هماهنگ سازی است.


برای کسب اطلاعات و مشاوره با ما در تماس باشید


 

لوازم-اداری-دست-دوم

 

بسیاری برای کاهش هزینه‌های خود استفاده از پارتیشن اداری دست دوم را مد نظر قرار می‌دهند. این موضوع بطور کامل نفی نمی‌شود ولی از پیچیدگی‌های فنی برخوردار است که به اجمال به آنها در این مطلب می‌پردازیم:

نکاتی در مورد پارتیشن دست دوم

ماده اولیه

پارتیشن اداری از مواد گوناگون و مختلف تولید می‌شود که هر یک متناسب با طراحی داخلی قابل هماهنگ سازی است. نوع مواد در ساختاربندی، کیفیت و هزینه تاثیر دارد و وابسته به اقلیم و مکان و میزان دسترسی به ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه به نوع ماده اولیه‌ی سازگار با اقلیم در میزان کیفیت و عمر پارتیشن اداری بسیار تاثیر دارد. عدم هماهنگی ماده اولیه و نوع آب و هوا در کاهش کارایی و در نهایت عمر کوتاه و تحمیل هزینه‌های بیشتر همراه خواهد بود. اگر مکان تجهیز پارتیشن اداری از رطوبت بالایی برخوردار باشد و از چوب مصنوعی بعنوان ماده اولیه با تحمل پایین رطوبت استفاده شود بطور طبیعی در کوتاهترین زمان ساختار اصلی پارتیشن اداری آسیب می‌بیند که در بیشتر مواقع تعمیر پذیر نیز نمی‌باشد.

ابعاد

پارتیشن اداری از عناصر دکوراسیون اداری است که برای هر مکان با توجه به ابعاد و اندازه و تناسب محیطی طراحی و اجرا می‌گردد. تقریبا هیچ محیطی وجود ندارد که از لحاظ ابعاد دقیقا بطور یکسان و برابر با فضای دیگری تناسب کامل داشته باشد. حتی در یک ساختمان و با یک نقشه نیز این ابعاد با تغییراتی همراه هستند و به همین علت رویکرد طراحی، تولید و اجرا کاملا برای هر واحد، متفاوت است. به همین علت اضافه کردن پارتیشن اداری دست دوم که متناسب با یک فضای دیگر بوده است بسیار مشکل است و قطعا به افزودن و کاهش نیاز دارد.

افزایش

به علت عدم تناسب در ابعاد در برخی موارد نیاز به افزایش قسمتهایی برای پارتیشن اداری دست دوم بوجود می‌آید که با دو چالش همراه است. اول آنکه باید به همان ماده اولیه دسترسی وجود داشته باشد و دوم آنکه رنگ مورد نظر یافت شود. در مورد ماده اولیه به دلیل گسترش پوشش دهی تامین کنندگان معمولا مشکلی وجود ندارد. اما رنگ چالش بسیار مهمی است زیرا حتی با توجه به دانستن تامین کننده و شرکتی که ماده اولیه را تولید نموده است ، درصد دسترسی به رنگ مورد نظر بسیار پایین است.

بطور معمول شرکتهای تولید کننده برای ایجاد تنوع بطور مداوم در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به تغییر تولیدات خود اقدام می‌کنند که این امر در کشور ما به دلیل عدم تعامل موثر با کشورهای دیگر  در حوزه اقتصاد بیشتر است و عدم دسترسی مداوم به یک ماده اولیه، تغییرات در رنگ بسیار زیاد است. به همین علت دسترسی به رنگ پارتیشن اداری دست دوم بسیار دشوار است.

کیفیت

پارتیشن دست دوم به علت اینکه از عمر مفید آن کاسته شده است به مراتب از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. حتی در صورت آنکه میزان کیفیت و نگهداری پارتیشن دست دوم ایده‌آل بوده باشد باز هم از عمر مفید آن کاسته شده است به همین علت در زمان پرداخت هزینه باید به این نکته توجه داشته باشید که پرداخت هزینه شما به اندازه میزان کارکرد پارتیشن دست دوم در آینده باشد.

به موارد بیان شده در مورد کیفیت پارتیشن دست دوم، میزان آسیب دیدگی در زمان جابجایی و نصب مجدد را نیز در نظر داشته باشید. شرکت‌های اجرایی در زمان تحویل پارتیشن اداری از بسته‌بندی برای تحویل استفاده می‌کنند که این مورد درباره پارتیشن اداری دست دوم اتفاق نمی‌افتد و به همین علت میزان آسیب دیدگی در زمان حمل وجود دارد، ضمن آنکه عدم استفاده از کارگران تخصصی این بخش، میزان صدمه را نیز افزایش می‌دهد.

 

لوازم-اداری-دست-دوم

طراحی داخلی

افزودن پارتیشن اداری دست دوم به فضای داخلی موجود، ممکن است تناسب کامل را با طراحی داخلی نداشته باشد. یکی از مزایای استفاده از پارتیشن اداری مناسب، افزایش سلامتی روانی و وفاداری سازمانی در میان پرسنل است. پارتیشن دست دوم و عدم تناسب با طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است به ایجاد کلافگی در میان پرسنل منجر شود که در نهایت امکان ترک محیط کار را افزایش دهد.

ایجاد تناسب بین پارتیشن دست دوم و دکوراسیون داخلی بسیار دشوار است و ممکن است شما را مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر کند که قبلا پیش بینی آن را نداشتید.   

مشتری مداری

امروزه توجه به جذابیت بصری محیط برای جذب بیشتر مشتری بسیار اهمیت دارد.

پارتیشن اداری دست دوم و ناهمگونی با دکوراسیون اداری قطعا به میزان مشتری مداری شما لطمه خواهد زد. برای افزایش میزان بازدهی شرکت و کسب و کار توجه به دکوراسیون داخلی اهمیت دارد. شاید استفاده از پارتیشن اداری دست دوم هزینه‌های شما را کاهش دهد ولی بطور قطع جذب مشتری شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

نتیجه

پارتیشن دست دوم موجب کاهش هزینه می‌گردد ولی در زمان تهیه باید به چالش‌های پیش رو در این زمینه توجه نمود. استفاده از پارتیشن اداری دست دوم پیشنهاد نمی‌گردد ولی اگر الزام استفاده از آن را دارید حتما قبل از هر اقدامی از مشاوره افراد متخصص بهره ببرید تا با مشکلات کمتری در زمان اجرا روبرو شوید.

 


با توجه به محیط خود پارتیشن اداری مناسب انتخاب کنید !!


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *