وبلاگ و اخبار

کرونا ویروس

کرونا-ویروس-2019

پیشگیری از کرونا ویروس

کرونا ویروس یک پدیده جدید و نوظهور است که در اواخر سال 2019 از کشور چین شروع به شیوع کرد و در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان را تقریبا در همه قاره‌ها درگیر نموده است. یک پدیده جهانی که سازمان بهداشت جهانی در مورد همه گیری آن هشدار جدی داده است. کرونا ویروس موجب لغو بسیاری از پروازهای دنیا، تعطیلی همایش‌ها ، مسابقات ورزشی و … شده است. این مسئله به حدی جدی شده است که حتی المپیک 2020 توکیو ممکن است به زمان دیگری موکول شود.

پیش بینی دانشمندان برای دستیابی به به یک دارو و حتی واکسن برای این بیماری چندین ماه است، که تا آن زمان بسیاری از افراد درگیر این بیماری خواهند شد. برخی از توصیه‌های خوراکی و دارویی نیز در بیشتر موارد به اثبات نرسیده‌اند و کماکان بهترین راه پیشگیری از کرونا و ابتلا به آن است.

پیشگیری از کرونا ویروس با راههای بسیار ساده‌ای قابل انجام است اما از آنجا که یک پدیده جدید محسوب می‌شود، راههای مقابله با آن به سرعت در حال به روز رسانی از سوی محققین و دانشمندان است. اما برخی از حقایق علمی در پیشگیری از کرونا به اثبات رسیده است و توجه به آنها قطعا از ابتلا به کرونا تا حد بسیار زیادی کمک می‌کند.

 

نتیجه-آزمایش-کرونا

 

در این مطلب کوتاه آخرین راههای پیشگیری از کرونا ویروس را بیان می‌کنیم:

شستن دست

پیشگیری از کرونا ویروس با شستن دست بهترین راه حل است. اولین و تنها راه انتقال این ویروس ارتباط بدن به بدن است. و بیشترین ارتباط از طریق دست است. از دست دادن و روبوسی با یکدیگر پرهیز کنید چون خود را به چالش کرونا ویروس دعوت می‌کنید. به همین علت قانون 2020 را اجرا کنید. روزانه 20 بار و هر بار به مدت 20 ثانیه دستهای خود را به طریق صحیح بشویید. شستن با صابون مایع تنها و بهترین را برای پیشگیری از کرونا ویروس است.

دست نزنید

به بینی، دهان و چشم خود به هیچ وجه دست نزنید.

کرونا ویروس از طریق مخاط چشم و سیستم تنفسی وارد می‌شود و اگر دستان شما آلوده باشد این خطر به صورت جدی وجود دارد که از طریق چشم،بینی و دهان انتقال یابد. پس، از دست زدن به صورت خود جدا خودداری کنید.

ضد عفونی کنید

علاوه بر بهداشت شخصی، مواد مورد تهیه را حتما ضد عفونی کنید. مواد غذایی در این بین تاثیر زیادی دارند، به همین دلیل حتما مواد غذایی را برای پیشگیری از کرونا ویروس ضد عفونی کنید. استفاده از مواد ضدعفونی کننده غذایی که در بازار موجود است و یا حتی سرکه گزینه مناسبی هستند. مواد غذایی در مدت معین در محلول قرار دهید تا ضد عفونی شوند.

دیگر مواد غذایی مانند نان را به مدت 72 ساعت در فریزر قرار دهید، سپس بر روی حرارت قرار دهید.

استفاده از مایکروویو یک گزینه ایده‌آل است.

استفاده از امواج مایکروویو به مدت 2 دقیقه هیچ موجود زنده‌ای را در داخل ماده غذایی زنده نمی‌گذارد حتی کرونا ویروس.

در خانه بمانید

هر گونه خروج از منزل را تنها به موارد بسیار ضروری کاهش دهید. مهمترین را پیشگیری از کرونا ویروس قطع زنجیره است. عدم خروج از منزل مساوی با عدم استقبال از خطر کرونا ویروس است. نکته بسیار مهم در مورد کرونا ویروس میزان کشندگی آن در افرادی است که زمینه بیماری مزمن دارند. بیماران قلبی، دیابت، مشکلات ریوی و سالمندان دریافت کننده بیشترین خطر در برابر این بیماری هستند. میزان کشندگی این بیماری با سن و مشکلات زمینه‌ای بسیار بالا می‌رود. به همین علت بهترین راه مقابله با آن عدم حضور در اجتماعات است.

در این زمینه این افراد باید حمایت شوند و تا حد ممکن از منزل خارج نگردند.

قطع ارتباطات انسانی و عدم خروج از منزل یکی از بهترین راههای پیشگیری از کرونا ویروس است.

در مقابل کرونا ویروس مجهز باشید

استفاده از دستکش در محیط کار و بیرون از منزل یک راه حل مناسب است تا تماس مستقیم پوست را کاهش داد. البته این بدان معنی نیست که با دستکش می‌توانید صورت خود را لمس کنید. استفاده از ماسک با درصد بسیار پایینی نیز یک محافظ محسوب می‌شود البته نه هرگونه ماسکی. ماسک استاندارد به صورت روزانه باید تعویض گردد و استفاده چندباره ممکن است تاثیر آن را کاهش دهد.

پیشگیری-از-کرونا

مواد ضدعفونی کننده دست نیز موثر هستند، البته توجه داشته باشید بیشتر ژل‌های موجود در بازار آنتی باکتریال هستند و کرونا ویروس را از بین نمی‌برند. شستن دستها و استفاده از الکل طبی با حداقل درصد 70، بهترین راه پیشگیری از کرونا ویروس هستند.

شاد باشید

شاد باشید و استرس نداشته باشید. استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و در برابر بیماریها از جمله کرونا ویروس، ناتوان. پس شاد باشید و استرس نداشته باشید.

دستورات پزشکی را بطور دقیق رعایت کنید اما از تنش ذهنی و استرس دوری کنید.

محیط خانواده را شاد نگه دارید و از فرصت بیشتر در خانه ماندن برای شادی بخشیدن به اعضا استفاده کنید.

کودکان را درگیر این موضوع نکنید زیرا آثار روانی این موضوع ممکن است هیچگاه از ذهن آنها پاک نشود. اطلاعات علمی در اینباره را بدون ایجاد استرس، به اعضا خانواده توصیه کنید ولی از غرق شدن در اخبار کرونا ویروس دوری کنید.

مسئولیت اجتماعی

یکی از راههای مهم پیشگیری از کرونا ویروس تعهد اجتماعی است.

مسوولیت اجتماعی فراتر از خانواده است و نیازمند همراهی جمعی می‌باشد.

در دوره قرنطینه خانگی، با اعضا ساختمان همفکری کنید وبه تبادل اطلاعات بصورت آنلاین بپردازید و برای محل زندگی خود راههای پیشگیری را با همکاری یکدیگر اجرایی کنید.

ضد عفونی مناطق حساس، مانند آسانسور و درب ورودی از جمله این موارد هستند.

اطلاعات خود را با دیگر اعضا ساختمان، همرسانی کنید و یافته‌های دقیق و علمی خود را به اشتراک بگذارید.

اگر دسترسی شما برای تهیه مواد مورد نیاز، بیشتر است به آنها نیز کمک کنید. برای سالمندان ساختمان یک یاور باشید و در تهیه‌ مواد مورد نیاز به کمکشان بیایید و با آنها همدلی نشان دهید.

 

خلاصه

راههای پیشگیری از کرونا ویروس بسیار ساده هستند اما باید بطور دقیق رعایت شوند. تعهد ما به سلامت جامعه مهمترین نکته برای انجام این موارد هستند. تا می‌توانید به رشد آگاهی اطرافیان خود کمک کنید و از درگیری بیش از حد نیز بپرهیزید. آسایش روانی ما در گرو سلامت همه اطرافیانمان است پس بکوشید سلامت باشند و سلامت بمانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *