وبلاگ و اخبار

انواع مبلمان اداری مدرن و کلاسیک

انواع مبلمان اداری برای سازمان ها

انواع مبلمان اداری شامل چه مواردی است و به چند دسته تقسیم می شوند؟مبلمان اداری عبارتی است که تمام آیتم‌ها و ملزومات لازم برای دکوراسیون و آماده سازی یک موسسه، دفتر یا اداره را شامل می شود می تواند نشان دهنده پرستیژ کاری سازمان باشد.
مبلمان اداری شامل میز اداری، صندلی اداری، پارتیشن، میز کنفرانس و … می شود.
در این مقاله‌ی آموزشی و کاربردی از سازینه چوب سعی داریم شما را با انواع آیتم های موجود در مبلمان اداری آشنا کنیم و در نهایت چک لیستی کامل از تمام ملزومات مورد نیاز برای محیط کاری را در اختیارتان قرار دهیم.

ملزومات لازم برای محیط اداری

انواع مبلمان اداری و ویژگی های آن

با افزایش و پیشرفت صنعت طراحی، دکوراسیون فضای داخلی بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته.
از آن جایی که دست کم 8 ساعت (حدود 35 درصد) از ساعات روزانه‌‎ی ما در محیط کار می گذرد، دکوراسیون محیط اداری هم به اندازه طراحی داخلی منزل با اهمیت است. همچنین امروزه موضوع تاثیر مبلمان اداری بر کسب و کار و رشد و موفقیت تجارت‌ها نیز مطرح است که اهمیت این بحث را بیشتر می کند.
به همین دلیل انتخاب درست و مناسب انواع مبلمان اداری اهمیت ویژه ای پیدا می کند. قبل از بررسی نحوه انتخاب مبلمان اداری با کیفیت لازم است که با انواع آن آشنا شویم.

مبلمان های اداری بنابر سلیقه‌ی کاربران در دو سبک مدرن و کلاسیک دسته بندی می شوند. اما آیتم های موجود در هر دو سبک یکی است.

میز اداری

میز اداری یا کارمندی

میز اداری از مهمترین عناصر یک سازمان محسوب می شود. میزهای اداری برای ایجاد نظم و ترتیب در سازمان، حفظ حریم شخصی کارکنان و … مورد استفاده قرار می گیرد.
میز های اداری با توجه به کاربردشان در انواع طرح ها و جنس های مختلف طراحی و تولید می شوند.

انواع میز اداری بر اساس جنس:

میز اداری شیشه ای
میز ادری ام دی ام
میز اداری چوبی
میز اداری فلزی

انواع میزهای اداری بر اساس کارایی:

میز مدیریت

میز مدیریت از اسمش کاملا مشخص است چه کارایی دارد و در کدام بخش از یک سازمان یا شرکت قرار می گیرید. میزهای مدیریت طراحی تجملی تری نسبت به میزهای کارمندی دارند. معمولا در ابعاد بزرگتری طراحی و تولید می شوند تا شکوه و اصالت یک مدیر را به نمایش بگذارند.

میز اتاق مدیریت
میز کارمندی

میزهای کارمندی برای استفاده کارمندان، در ابعاد استاندارد تولید می شوند و معولا داری چند کشو یا قفسه برای نظم و ترتیب فایل ها یا وسایل کارمندان است. طراحی ظاهری آن ها معمولا به دور از تجمل یا شلوغی است و هنگام طراحی و تلید بیشتر بر روی راحتی و کاربردی بودن میز توجه می شود.

میز منشی (پذیرش)

منشی یک شرکت مسئولیت ارتباط با مشتریان را بر عهده دارد که روزانه با افراد گوناگونی در ارتباط است. بنابراین دکوراسیون مربوط به بخش منشی بسیار حائز اهمیت است. روی میز منشی معمولا اشیاء زیادی مانند کامپیوتر، پرینتر، تلفن، فکس، اسناد و مدارک و … قرار می گیرد. به همین خاطر طراحی میزهای منشی بیشتر به صورت L می باشد تا با در اختیار گذاشتن فضای بیشتر کارایی و کاربرد بهتری داشته باشد. اما نمونه های ساده و کوچکتر یا حتی کانتر منشی یا پذیرش نیز موجود می باشد.

میز منشی یا پذیرش
میز کنفرانس

در شرکت ها یا سازمان های بزرگ، اتاق کنفرانس یکی از اتاق های مهمی است که طراحی و دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است .میز کنفرانس اصلی‌ترین عنصر اتاق های مذاکره و کنفرانس است که در انواع مختلف عریض، کوتاه، U شکل، گرد و طراحی های خاص و سفارشی طراحی و عرضه می شوند.

میز اتاق کنفرانس
صندلی اداری

صندلی یکی دیگر از آیتم های اصلی مبلمان اداری است، که مانند میز نقش بسیار مهمی در یک شرکت ایفا می کند. نه تنها راحتی بلکه سلامت کارکنان به صندلی آنها بسیار وابسته است. بنابراین در انتخاب و خرید انواع صندلی اداری سعی کنید نمونه های با کیفیت و ارگونومیک را تهیه کنید. صندلی های اداری مانند میزهای اداری از جنس های مختلفی مانند چوب، فلز، چرم و با کاربرد های مختلف مانند صندلی مدیریتی، صندلی کامپیوتر، صندلی کنفرانس، صندلی میهمان، صندلی انتظار، صندلی ارگونومیک و … طراحی و تولید می شوند. برای تهیه‌ی مبلمان اداری مناسب شناخت انواع صندلی های اداری می تواند به شما کمک کند.

پارتیشن اداری

پارتیشن یکی از آیتم های جدید در دکوراسیون فضاهای اداری است که استفاده از آن ها در سازمان ها روز به روز بیشتر می شود. از پارتیشن برای بخش بندی یا جداسازی فضای کاری استفاده می شود. مزیت های استفاده از پارتیشن در محیط اداری بسیار زیاد است. پارتیشن های اداری تنوع بسیار زیادی دارند. و بسته به  کاربردشان به انواع گوناگون تقسیم می شوند.

مانند:

پارتیشن های ثابت
پارتیشن های متحرک
ریلی
چرخدار
تاشو
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن چوبی
پارتیشن فلزی
پارتیشن ام دی اف

کتابخانه و فایلینگ

کتابخانه‌ها و فایلینگ‌ها در مبلمان اداری زیر شاخه‌ی زیادی دارند. مانند کمد، شلف، کنسول، کردنزا، دراور، فایل زونکن و … . تمام زیر شاخه های این دسته از انواع مبلمان اداری به منظور دسته بندی فایل‌ها، اسناد یا اشیاء مختلف است. کتابخانه‌ها و فایلینگ‌ها می تواند در اتاق مدیریت، اتاق انتظار یا مهمان ، به طور مجزا برای هر میز استفاده شوند که تماما بستگی به سلیقه‌ی مشتری دارد.

مبل اداری

مبل های اداری معمولا به صورت نیم ست، کاناپه تک یا لاوسیت (کاناپه دو نفره) همراه با یک میز جلو مبلی برای پذیرایی از مشتریان یا مهمانان استفاده می شوند. که بسته به محیط و فضا و سلیقه‌ی شخصی می توانند در یک اتاق جداگانه یا در اتاق مدیریت قرار گیرند.

مبلمان اتاق مدیریت

چک لیست کامل مبلمان اداری لازم برای محیط اداری

میز و صندلی کارمندی
میز و صندلی مدیریت
مبلمان اتاق مدیریت
کانتر یا پذیرش منشی
میز کنفرانس
صندلی های کنفرانس
قفسه یا کمد پوشه ها
صندلی یا مبلمان مهمان
صندلی انتظار
میز یا کمد کنسول
کمد یا قفسه فایل زونکن و بایگانی
زیر مانیتور
پارتیشن (بسته به نوع محیط و فضای کاری)
کتابخانه برای دفتر مدیریت

5 نکته در مورد انتخاب مبلمان اداری با کیفیت

دکوراسیون اداری مدرن

1-حتما قبل از تهیه مبلمان اداری لیستی از وسایل مورد نیاز محیط خود تهیه کنید. در این لیست سبک،جنس و مدل مبلمان را به طور واضح یادداشت کنید.
2-قبل از انتخاب مبلمان حتما فضای کاری مورد نیاز را اندازه گیری و طرحی کلی از چیدمان محل مورد نظر تهیه کنید.
3-عملکردهای هر جز از مبلمان اداری که می خواهید تهیه کنید را به طور کامل بررسی کنید و مناسب با نیاز هر کاربر یا فضا اقدام به خرید کنید.
4-هنگام انتخاب مبلمان اداری پرستیژ محیط کار را در نظر بگیرید. یک مبلمان اداری نامناسب می تواند تمام آنچه که سالها برای تاسیس و اعتبار موسسه‌تان خرج کردید را از بین ببرد.
5-کیفیت را فدای کمیت نکنید! از اینکه روی دکوراسیون و مبلمان اداری خود سرمایه گذاری کنید اصلا نترسید. محیط کار شما یادآور سطح و ارزش کار شماست. پس سعی کنید با توجه به بودجه با کیفیت‌ترین مبلمان را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهتر می توانید از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. سازینه چوب با کادری مجرب و کارشناسان پاسخگو در این زمینه به شما کمک می کند تا یک انتخاب مناسب با بودجه‌تان داشته باشید. با ما در تماس باشید .


راهنمایی خرید انواع محصولات دکوراسیون اداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *