وبلاگ و اخبار

دکور خلاقانه

دکور خلاقانه

داشتن یک دکور خلاقانه Creative decor از جمله مواردی است که باعث می شود محیط جلوه‌ی خاصی به خود گرفته و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. در عصر حاضر شما با استفاده از ساده‌ترین موارد و تجهیزات نیز می توانید یک دکور خاص و زیبا را طراحی کنید.

مدرنیته بیشتر طرفدار سادگی و استفاده حداقلی از اکسسوری در محیط است. به همین خاطر شما به راحتی می توانید با استفاده از وسایل و ابزاری که حتی شاید از نظر شما ساده و اصطلاحا به درد نخور باشند، اکسسوری های خاص و زیبا خلق کرده و به کمک آن‌ها طبق سلیقه خود فضا را دکور کنید.

برای داشتن یک دکور خلاقانه نیاز به استفاده از قانون و قاعده‌ی خاصی ندارید و به راحتی و به هر روشی امکان ایجاد طرح‌های جدید و نو امکان پذیر است. به طور مثال استفاده از خط و خطوط های منحنی در طرح‌های متنوع نمونه جذابی است که بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته و به راحتی امکان ایجاد فضای خاص و متفاوت را برای شما فراهم می کند.

دکور خلاقانه

به طورکلی برای داشتن یک دکور خلاقانه نیاز به داشتن دانش و مهارت خاص و پیچیده‌ای ندارید و فقط به کمک یک ذهن باز با چاشنی خلاقیت به راحتی می توانید ایده‌ هایی را در دکور خود طراحی و اجرا کنید که کاملا منحصر به فرد باشد.

استفاده از تجهیزات دکوری تنها محدود به خانه و محل زندگی افراد نمی شود، بلکه شما به سادگی می توانید در محیط های کاری خود متناسب با شرایط از دکور خاص و متفاوتی کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دکورهای خلاقانه در محیط های مختلف آشنا کنیم تا بتوانید روح جدیدی به فضا و محیط خود ببخشید، پس با ما همراه باشید.

دکور خلاقانه مغازه

اگر شما صاحب یک مغازه یا کسب و کار باشید. بی شک زمان زیادی از روز خود را در این محیط سپری می کنید. پس داشتن یک دکور خلاقانه در مغازه قطعا تاثیرات مثبت و چشم گیری به همراه دارد. استفاده از شلف‌ها، ساخت صندلی با پالت چوبی و… تماما مواردی است که می توانید از آن‌ها برای هر چه خاص تر و زیباتر شدن مغازه خود استفاده کنید.

نکته قابل توجه چگونگی ایجاد این دکور است. شما به راحتی می توانید با توجه به حیطه کاری خود و حتی استفاده از وسایل موجود در مغازه وسایل دکوری جدید و خاصی را طراحی کرده و از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال در هر مغازه‌ای قطعا جعبه های چوبی به ظاهر به درد نخور و بلا استفاده دیده می شود.

دکور خلاقانه

شما به راحتی با داشتن کمی خلاقیت می توانید از همین جعبه ها، شلف های دیواری ساخته و نمونه‌هایی از وسایل موجود و یا وسایل دکوری مرتبط با محیط را با سلیقه خود در آن‌ها بچینید، تا هم نمای بهتری را به محیط بخشیده و هم از کار کردن حس بهتری داشته باشید. این نکته نیز قابل توجه است که با داشتن محیط جذاب و متفاوت قطعا نظر افراد به طور ناخداگاه بیشتر به مغازه شما جلب شده و در نتیجه فروش بهتر و بالاتری خواهید داشت.

دکور خلاقانه کودک

دکور کردن و چیدمان اتاق کودکان همواره موضوع جذاب و قابل توجهی بوده است. دنیای کودکان دنیای رنگ ها و شعرهاست. به همین خاطر در طراحی و استفاده از لوازم دکوری هم باید به این موضوع توجه داشته و از رنگ های شاد و پر انرژی استفاده کنید.

برای داشتن یک دکور خلاقانه در اتاق کودکان شما روش ها و ایده های زیادی برای اجرا و پیاده سازی دارید. به طور مثال استفاده از قاب عکس‌ها که لحظات و خاطرات مختلف کودک را در زمان های مختلف به ثبت رسانده است. یا استفاده از تاب های دست ساز که به تازگی نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

علاوه بر این موارد، می توانید با کمک گرفتن از وسایل خود کودک، فضای جذاب و خلاقانه ای را ایجاد کنید. استفاده از باکس های دیواری چوبی برای جاگذاری عروسک ها هم گزینه مناسبی برای دکور کردن اتاق کودکان محسوب می شود.

دکور خلاقانه رستوران

اگر شما مالک یک رستوران هستید، طراحی زیبا و خاص فضای رستوران از جمله مواردی است که موجب بهبود در کسب و کار شما خواهد شد. چرا که طراحی فضا و استفاده از المان های خاص اولین نکته‌ای است که  افراد را مجذوب خود می کند. پس از آن کیفیت غذا و نوع سرویس دهی شما در رستوران، آن‌ها را تبدیل به مشتری های همیشگی برای شما خواهد کرد.

به عنوان مالک رستوران به سادگی می توانید با داشتن کمی خلاقیت و نوآوری فضایی را ایجاد کرده که افراد در آن احساس راحتی داشته و از حضور در رستوران شما لذت ببرند. مهمترین نکته در طراحی فضا استفاده درست و مناسب از نور و رنگ هاست.

دکور خلاقانه

ایجاد یک دیوار شاخص در فضای رستوران از جمله موارد و نکات خلاقانه ای است که به سادگی قابل پیاده سازی و اجرا بوده و تاثیرات مثبت و قابل توجهی را هم به دنبال دارد، در رنگ آمیزی این دیوار سعی کنید از رنگی که معرف برند شماست استفاده کنید. استفاده از المان های خاص و در هم آمیخته با رنگ های گرم، محیط رستوران شما را دلچسب تر خواهد کرد.

استفاده از چراغ ها با طراحی خاص و متفاوت، استفاده از تایپوگرافی بر روی دیوارها، برجسته کردن آشپزخانه و… تماما مواردی است که به هر چه بیشتر خلاقانه شدن محیط رستوران کمک شایانی می کند.

دکور خلاقانه منزل

هیچگاه از ایجاد تغییر و متفاوت بودن نترسید، طراحی دکوراسیون خانه از جمله مواردی است که دست شما برای اعمال هرگونه تغییر و پیاده سازی ایده جدید باز بوده و این امکان را دارید که با توجه به سبک مورد علاقه خود و سلیقه‌ی شخصی به طراحی و دکور کردن محیط خانه بپردازید.

ایجاد یک دکور خلاقانه در منزل همان طور که قبلا هم اشاره کردیم نیازمند به پیروی از قانون و قاعده ی خاصی نبوده و نیست و شما به راحتی این امکان را دارید که حتی از به ظاهر ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل، دکور جذاب و زیبایی را خلق کنید.

تنها مسئله‌‎ای که به آن نیاز دارید کمی جسارت همراه با چاشنی خلاقیت است، به کمک همین مورد به راحتی می توانید خانه خود را دکور کرده و از ایجاد تغییرات و تنوع لذت ببرید.

ایده‌های دکور خلاقانه

برای داشتن یک دکور خلاقانه ایده ها و طرح های ساده و متفاوتی وجود دارد که به سادگی و بدون صرف هزینه های گزاف امکان طراحی و اسفاده از آن ها را دارید، در ادامه با برخی از این ایده ها آشنا خواهیم شدیم:

استفاده از شلف های چوبی و فلزی بر روی دیوار به صورت متوالی و یا پراکنده برای قرار دادن اکسسوری های مختلف و یا استفاده از این شلف‌ها به عنوان کتاب خانه‌های کوچک و محدود، از جمله مواردی است که امروزه در طراحی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از آینه ها را فراموش نکنید. استفاده از آینه ها در طراحی خانه به هر سبک و ابعادی از جمله مواردی است که نباید از اهمیت آن غافل شوید. آینه ها علاوه بر کمک کردن به بازتاب نور، باعث برزگ تر دیده شدن فضای خانه نیز خواهند شد.

آینه کاری در دیوار پذیرایی، استفاده از آینه های تکه ای با قاب یا بدون قاب و همچنین آینه های قدی پنجره‌ای مانند، از جمله مواردی هستند که در طراحی خانه به کار گرفته می شود.

دکور خلاقانه

با استفاده از چوب های رها شده در طبیعت آباژورهای خاص و جذاب بسازید.

از پالت های چوبی برای ساخت مبلمان و تختخواب استفاده کنید.

استفاده از فضای سبزهای عمودی که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته، هم باعث زیباتر شدن محیط شده و هم به داشتن هوای تمیز تر در خانه کمک خواهد کرد.

همچنین استفاده از بشقاب های دیواری، قاب عکس ها، پوسترهای دیواری سه بعدی، همگی مواردی هستند که برای دکور کردن دیوار منزل می توانید از آن ها استفاده کنید.

نکات گفته شده تنها بخش کوچکی از ایده‌های ممکن برای داشتن یک دکور خلاقانه محسوب می شود، اما شما به راحتی می توانید موارد متفاوت و متنوعی را با توجه به سلیقه و نیاز خود به محیط اضافه کنید.

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

0 دیدگاه در “دکور خلاقانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *