وبلاگ و اخبار

ترفندهای دکوراسیون داخلی

ترفند دکوراسیون داخلی

ترفندهای دکوراسیون داخلی Interior decoration tricks ، مجموعه نکاتی هستند که شما میتوانید با رعایت آنها و با هزینه ای اندک دکوراسیون داخلی محل زندگی یا محل کار خود را متحول کنید. در ادامه به بررسی این نکات و ترفندها خواهیم پرداخت.

ترفندهای دکوراسیون داخلی اداری

سبک و سیاقی که در اجرای هر دکوراسیون داخلی اداری اعمال میشود تاثیر مستقیمی بر روی روحیه کارکنان و راندمان کاری آنها دارد. استفاده از برخی ترفندها در زمان اجرای دکوراسیون اداری، میتواند منجر به بهبود فضای اداری شما شود. درادامه این ترفندها و نکات کاربردی را توضیح داده و بررسی خواهیم کرد.

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی اداری

در دکوراسیون داخلی اداری باید از رنگ هایی استفاده کنیم که با سلیقه ی اکثریت کارکنان و مراجعه کنندگان همخوانی داشته باشد، به عنوان مثال اگر در محیط اداری شما بیشتر کارکنان و مراجه کنندگان خانم‌ ها هستند باید رنگ ها را با توجه به سلیقه خانم ها انتخاب کنین، علاوه بر این سن مراجعه کنندگان نیز در انتخاب رنگ تاثیرگذار است. یکی دیگر از ترفند های، کاربردی استفاده از رنگ لوگو و برند شماست، چرا که اینکار موجب میشود به مرور زمان رنگ برند شما در ذهن افراد نقش بسته و برند شما را به خاطر بسپارند.

پرهیز از سادگی و یکنواختی در دکوراسیون اداری

یکی از ترفندهای دکوراسیون داخلی اداری استفاده از المان هایی همچون گل های طبیعی یا مصنوعی با گلدان های رنگی و زیبا، تابلو و مجسمه های های خاص و جذاب، که در محیط کار میتواند از سادگی و یکنواختی محیط کار کاسته و خستگی کارمندان را کاهش دهد. همچنین استفاده از فضاهایی برای بازی میتواند خستگی ذهنی کارکنان را از بین برده و در نهایت سبب افزایش راندمان کاری شود.

تفکیک فضاهای شخصی از گروهی در محیط اداری

در محیط های اداری زمانی که گروهی از پرسنل به صورت تیم ورک بر روی یک پروژه کار میکنند، بهتر است که از میز های کار گروهی استفاده شود تا اعضای تیم تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند. اما در موارد دیگر وجود یک فضای خصوصی برای پرسنل میتواند موجب افزایش رضایت مندی کارکنان شود، افراد برای تزئین محیط خصوصی خود از تصاویر و لوازم شخصی استفاده میکنند که به آنها حس خوبی میدهد، وجود فضای شخصی به پرسنل احساس تعلق داده، و روحیه و انگیزه ی بیشتری برای کار با راندمان بالا به کارمندان میبخشد.

استفاده از جلوه های طبیعی در محل کار

محل کار فضایی است که نیروها بیشترین و مفید ترین زمان خود در روز را درآن میگذرانند. نیروها باید همیشه از نظر روحی و جسمی در بهترین حالت باشند چرا که در غیر این صورت راندمان کاری کاهش خواهد یافت. پرسنل باید همواره در محل کار خود احساس خوب و مثبتی داشته باشند، اگر پرسنل احساس کنند که در محیط کاری زندانی هستند و از روی اجبار و برای گذران زندگی در این محیط حضور دارند، دچار افکار و احساسات منفی و مشکلات روحی خواهند شد. چیدن میزها در کنار پنجره ها، وجود سقف های متحرک برای تماشای آسمان، استفاده از گیاهان طبیعی در محیط، اتاق بازی و استراحت، صفحات نمایش بزرگ جهت نمایش مناظر طبیعی و پخش موسیقی های ملایم و بی‌کلام میتوانند برای تبدیل محیط کاری به یک فضای ایدآل بسیار مفید باشند.

تاثیر نظم دهی و چیدمان در دکوراسیون داخلی محیط های اداری

در صورتی که محیط پیرامون شما شلوغ و بهم ریخته باشد به‌تبع ذهن شما نیز دچار آشفتگی میشود، همچنین بی نظمی و چیدمان غیر اصولی محیط را کوچک و دکوراسیون داخلی شما را ناهماهنگ نشان میدهد. روزانه چند دقیقه زمان گذاشته و میز خود را مرتب کنید، علاوه بر این استفاده از فایلینگ، کتابخانه و قفسه ها میتواند به ذخیره سازی لوازم و اسناد شما کمک کرده و در نظم دهی به محیط کاری شما کاربرد داشته باشد.

ایجاد مرکز توجه در محیط اداری

شما میتوانید با خاص و متفاوت کردن یکی از دیوارهای محیط اداری به کمک لوازم دکوری مختلف، رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری، آن بخش را نسبت به سایر دیوارها و بخش ها متمایز کنید و توجه مراجعه کنندگان را به آن قسمت جلب کنید. این تفاوت سبب میشود که توجه از سایر نقاط برداشته شده و به آن نقطه که شما در نظر دارید معطوف شود. استفاده از این ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار هوشمندانه و کاربردی میباشد.

استفاده از مبلمان اداری

استفاده از مبلمان در محیط های اداری علاوه براینکه فضا را شیک و جذاب میکند، میتواند گزینه ای عالی برای رفع خستگی و یک استراحت کوتاه برای پرسنل باشد، چرا که مبلمان های اداری در مقایسه با صندلی های اداری از راحتی بیشتری برخوردار هستند. اما به این نکته توجه داشته باشید که از مبلمانی استفاده کنید که هم مقاوم و بادام باشند هم فضای زیادی را اشغال نکند، نظافت آنها راحت باشد و از نظر ظاهری با دکوراسیون داخلی شما همخوانی داشته باشند.

ترفندهای دکوراسیون داخلی خانه

زمانی که شما درمحیطی شکیل و فرح بخش زندگی میکنید یا برای زمانی کوتاه در آن محیط حضوردارید، درون خود احساس رضایتمندی میکنید. برای ایجاد خانه ای زیبا که در آن احساس آرامش و رضایت داشته باشید نیاز است تا در چیدمان و طراحی کوراسیون داخلی آن خانه یک سری موارد و اصول مهم رعایت شود، با در نظر گرفتن این نکات و ترفندها میتوانید تغییر چشمگیری بر روی حالات روحی خود و سایر افراد ساکن و حاضر در آن خانه ایجاد کنید.

استفاده از رنگهای روشن

استفاده از رنگهای روشن می‌تواند اتاقها را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. انتخاب رنگهایی مانند سفید، کرم، یا نقره‌ای می‌تواند به فضا احساس تازگی و زنده بودن بدهد.

آینه‌ها برای افزایش فضا

قرار دادن آینه ‌ها در نقاط استراتژیک اتاق، نور را پخش کرده و این احساس را ایجاد می‌کنند که فضای بیشتری در اختیار داریم. همچنین آینه‌ ها می‌توانند با استفاده از فریم های زیبا، خاص و مدرن، سبب زیباتر شدن دکوراسین داخلی شما شوند.

استفاده از گل و گلدان

استفاده از گل‌ های طبیعی یا مصنوعی زیبا و رنگی در داخل گلدان‌های شکیل و خاص میتوانند دکوراسیون داخلی منزل شما را متحول کنند، استفاده از گل ‌های تازه یا مصنوعی می‌تواند اتاق را زیباتر کرده و حالت تازگی و شادابی به آن ببخشد. گیاهان زنده به عنوان یکی از عناصر زیبایی محیط و پلی برای اتصال با طبیعت، اتاق را زنده کرده و احساس آرامش را تقویت می‌کنند.

چیدمان مناسب فرش ‌ها

ترتیب و ترکیب صحیح فرش‌ ها در اتاق می‌تواند تأثیر زیادی بر روی زیبایی منزل شما داشته باشد. مثلاً در اتاق نشیمن، می‌توانید فرش را زیر میز قرار دهید تا ترکیب رنگ های میز و اجزای آن با فرش، به اتاق نشیمن شما جلوه و جلال خاصی بدهد.

استفاده از تزئینات دیواری

تابلوها، عکس‌ها و دیگر تزئینات دیواری می‌توانند شخصیت خاصی به اتاق شما ببخشند. مهم است که این تزئینات با سبک دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ باشند.

استفاده از نورپردازی مناسب

نورپردازی در دکوراسیون داخلی نقش مهمی در ایجاد احساس گرما و راحتی ایفا میکند. در منزل خود از چراغ‌ های مختلف با نورهای ملایم و گرم استفاده کنید. تا همیشه سطح انرژی خود و سایر افراد خانه را درحد بالا و مطلوبی نگه دارید.

ترفند دکوراسیون داخلی

چیدمان مناسب مبلمان

باید چیدمان مبلمان منزل را به گونه ای انجام دهید که علاوه بر حفظ زیبایی با دکوراسیون داخلی شما نیز در هماهنگی باشد. به عنوان مثال، یک میز نهارخوری حتی اگر با پالت رنگی دکوراسون داخلی شما در هماهنگی باشد، اما در محل درستی قرار نگیرد فضا را بزرگتر و شلوغ نشان داده و در دکوراسیون داخلی شما ایجاد ناهماهنگی و تضاد میکند. قرار دادن ملحفه‌ ها و پتوهای زیبا بر روی مبلمان یا صندلی‌ ها، به منزل شما حسی گرم و دلنشین می‌بخشد.

کلام پایانی

استفاده از برخی ترفندهای ساده در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی میتواند منجر به یک تحول بزرگ در دکوراسیون داخلی محل کار یا زندگی شما شود. به صورت کلی دکوراسیون داخلی محیط های اداری با دکوراسیون داخلی منازل تفاوت چندانی ندارند، اما در این مقاله سعی کردیم تا آنها را از یکدیگر تفکیک کرده، تمام ترفندهای هریک را ذکر کرده و هرکدام از ترفند ها را به صورت جداگانه توضیح دهیم.

جهت آشنایی بیشتر با هلدینگ سازینه چوب و اطلاع از تخفیف های ویژه، ما را در پیج اینستاگرام دنبال کنید.

0 دیدگاه در “ترفندهای دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *