وبلاگ و اخبار

دکوراسیون سبز

دکوراسیون سبز

دکوراسیون سبز  Green decoration می تواند احساسات منفی را از شما دور کرده و انرژی مثبت را در محیط پیرامون شما به وجود آورد. اگر به دنبال ایجاد حس شادابی و طراوت در محل کار یا زندگی خود هستید، رنگ سبز میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد، استفاده از این رنگ محبوب در دکوراسیون داخلی بسیار متداول است، چرا که این رنگ بسیار آرامش بخش است. رنگ سبز دارای طیف های گسترده ای میباشد که برخی از این رنگ های شیک و خاص برای محیط اداری توصیه میشوند. این رنگ نه تنها به خاطر زیبایی و صفای ظاهری‌اش انتخاب می‌شود، بلکه از نظر روانشناختی هم اثرات مثبت بسیاری دارد. در این مقاله، به بررسی چگونگی ایجاد یک فضای داخلی سبز و دلنشین می‌پردازیم.

دکوراسیون سبز انتخابی درست

برای دکوراسیون سبز، انتخاب رنگ ‌های مناسب بسیار حائز اهمیت است. از سبزهای ملایم و طبیعی تا سبزهای تیره و سبز زیتونی، هر کدام اثرات مختلفی بر فضا دارند. برای ایجاد یک هارمونی متناسب و زیبا، می‌توانید از ترکیب رنگ سبز با سایر رنگ‌ها استفاده کنید. برای مثال، ترکیب سبز با سفید یا طوسی می‌تواند فضا را زنده و مدرن نماید.

رنگ سبز در روانشناسی

به عقیده ی روانشناسان رنگ سبز میتواند موجب بروز احساس تعادل، رشد، خلاقیت، آرامش و امنیت در افراد شود. رنگ سبز جزو آشناترین رنگ ها به چشم انسان است. طیف رنگی سبز خیلی وسیع بوده و هرکدام از این رنگ ها اثر خاصی بر روی روح و روان انسان میگذارند. این رنگ چون رنگی خنثی میباشد، سبب به وجود آمدن احساس تعادل و آرامش در انسان میشود. از این رنگ خاص و منحصر به فرد به دلیل تاثیرات ویژه ای که از نظر روانشناسی بر روی انسان ها میگذارد، در منازل، محیط های اداری و همچنین مراکز درمانی، کتابخانه ها و مراکز آموزشی به کرات استفاده میشود.

زمان استفاده از رنگ سبز

  • ازترکیب رنگ سبز با رنگ‌ های خنثی مانند بژ، خاکستری یا سفید برای ساخت محیطی سازگار و متعادل استفاده کنید.
  • از سبز روشن و ملایم برای ساخت محیطی تسکین دهنده و آرامش بخش استفاده کنید.
  • ازترکیب رنگ سبز با رنگ‌ های گرمی چون نارنجی و قرمز برای تقویت احساس خلاقیت و رشد استفاده کنید.

دکوراسیون سبز

پرده ها در دکوراسیون سبز

در محیط های اداری و مسکونی پرده یک عضو لازم و ضروری به شمار می رود و از همین جهت جنس، طرح و رنگ آن اهمیت بسیار زیادی دارد. پرده های سبز رنگ محیط را متعادل کرده و احساس امنیت و آرامش زیادی در محیط پخش میکنند، به همین دلیل از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از پرده های سبز رنگ میتوان در انواع سبک های مدرن، کلاسیک و… در دکوراسیون داخلی  استفاده نمود.

فرش ها در دکوراسیون سبز

در خانه های ایرانی فرش ها عنصری دائمی هستند. چرا که فرش ها کفپوشی قابل حمل و شستشو بوده و علاوه بر طرح های زیبایی که دارند دارای ظرافت و لطافت خاصی هم میباشند. طرح و رنگ فرش ها اهمیت زیادی دارد، اگر برای دکوراسیون داخلی خود رنگ سبز را انتخاب کرده اید، استفاده از فرش های با رنگ سبز و ترکیب آنها با نورهای طبیعی و مصنوعی میتواند فضایی خاص، دلنشین و آرامش بخش برای شما بیافریند.

نقش مبلمان در دکوراسیون سبز

جنس، طرح و رنگ مبلمان، در دکوراسیون داخلی محیط های اداری و مسکونی بیشترین تاثیر را میگذارند. اگر میخواهید از رنگ سبز در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام محیط را با رنگ سبز پر نکرده باشید. هرچند که با توجه به سبک طراحی محیط میتوان از تناژهای مختلف رنگ سبز نیز کنار یکدیگر استفاده کرد. به عنوان مثال در سبک های ویکتوریایی استفاده از سبز روشن مرسوم تر میباشد و در سبک های کلاسیک استفاده از رنگ تیره، اما در سبک های مدرن و ساحلی میتوان از رنگ های سبز روشن و سبز تیره در کنار یکدیگر استفاده نمود تا دکوراسیون داخلی دچار تضاد نشده و سازگاری خود را حفظ کند.

برای آشنایی بیشتر با اصول و نکات کاربردی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی میتوانید مقاله‌ی “ترفندهای دکوراسیون داخلی” را مطالعه بفرمائید.

دکوراسیون سبز

استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی

استفاده از گیاهان در داخل خانه و محل کار نه تنها به دکوراسیون شما زیبایی میبخشد، بلکه هوای داخلی محیط را تصفیه می‌کند. گیاهان خانگی مثل آلوئه ‌ورا، فیکوس، یا سانسوریا انتخاب‌های عالی برای فضاهای داخلی هستند. استفاده از گدان های سفید و جذاب به همراه وسایل دکوراتیو متنوع، یک فضای سرسبز و دل‌پذیر ایجاد می‌کنند.

دیوارهای سبز

استفاده از رنگ سبز بر روی دیوارها یکی از راه‌ های موثر برای ایجاد یک دکوراسیون سبز است. اگر از سبز روشن یا ملایم استفاده شود، اتاق را بزرگتر و روشن ‌تر نشان می‌دهد. در مقابل، استفاده از سبز تیره می‌تواند به ایجاد احساس گرما و شادابی در اتاق کمک کند.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب نیز یکی از عناصر اساسی در دکوراسیون سبز است. از چراغ ‌های نرم و طبیعی برای افزایش سلامتی و زیبایی گیاهان استفاده کنید. نورهای نرم و گرم به همراه سبزهای طبیعتی، یک احساس آرامش بخش و طبیعی را در فضا به وجود می‌آورند.

لوازم سبز رنگ

استفاده از لوازم سبزرنگ نیز می‌تواند در ایجاد یک دکوراسیون سبز به شما کمک کند . پتوها، دستمال‌ ها، یا حتی ظروف تزئینی با رنگ سبز می‌توانند حس شادمانی، سرزندگی و آرامش، و در عین حال خاص بودن را به محیط شما تزریق کنند. می توانید از تابلوهای نقاشی سبز رنگ یا با قاب به رنگ سبز، میز و صندلی های سبز رنگ، کاغذ دیواری با طرح سبز رنگ، مجسمه و … استفاده کنید و یک دکوراسیون سبز و هماهنگ ایجاد کنید.

دکوراسیون سبز

ترکیب رنگ سبز با سایر رنگ ها

میتوان با ترکیب رنگ سبز با سایر رنگ ها به یک دکوراسیون زیبا و جذاب رسید، در ادامه ترکیب رنگ های محبوب و پرکاربرد را معرفی کرده و هرکدام را توضیح خواهیم داد.

ترکیب رنگ طوسی و سبز

رنگ طوسی به دلیل خنثی بودن امکان ایجاد ترکیبی زیبا  در کنار سایر رنگ ها را دارا میباشد. ترکیب حاصل از رنگ سبز و طوسی بسیار لوکس و خاص خواهد شد. برای حفظ تعادل و سازگاری محیط در این ترکیب رنگی باید از رنگ طوسی تیره در کنار سبز روشن و از رنگ سبز تیره در کنار طوسی روشن استفاده نمود.

ترکیب رنگ نارنجی و سبز

این دو رنگ جزو رنگ های اصلی طبیعت هستند و برای ایجاد حال و هوای حضور در طبیعت، میتوانید از ترکیب آنها در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز و نارنجی، محیطی خاص و مدرن ایجاد میکند اما این ترکیب توسط کمتر کسی انتخاب میشود، چرا که تشخیص میزان صحیح ترکیب این دو رنگ با یکدیگر کاری دشواراست، و در صورت ترکیب نادرست دکوراسیون داخلی شما دچار تضاد خواهد شد.

ترکیب رنگ کرمی و سبز

یکی از ترکیب های شیک و خاص در دکوراسیون داخلی، ترکیب رنک کرمی با رنگ سبز می باشد، این ترکیب در سبک طراحی دکوراسیون قدیمی و کلاسیک زیاد مشاهده میشود. در این نوع ترکیب رنگی معمولا رنگ کرمی به دلیل خنثی بودن برای پس زمینه و دیوارها بکار رفته و از رنگ سبز برای سایر لوازم و ملزومات استفاده میشود. همچنین میتوان ازمبلمان هایی با رنگ کرمی با کوسن های سبز یا دارای طرح سبز نیز استفاده کرد.

کلام پایانی

اگر میخواهید در محل زندگی یا کار خود احساس امنیت و آرامش داشته باشید، خلاقیت شما شکوفا شود و انرژی های مثبت در محیط جریان داشته باشد، باید به فکر ایجاد یک دکوراسیون سبز باشید. در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد اصول، نکات، ترفند ها و روش های ایجاد یک دکوراسیون سبز صحبت کردیم. جهت آشنایی بیشتر با هلدینگ سازینه چوب و اطلاع از تخفیف های شگفت انگیر، ما را در پیج اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *