وبلاگ و اخبار

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی Living room decoration یکی از مهمترین بخش‌های طراحی داخلی خانه است که تأثیر زیادی بر روی دکوراسیون کل محیط منزل شما میگذارد. اتاق نشیمن و پذیرایی یکی از نقاط پرکاربرد در هر منزل است، چرا که اعضای خانواده در این اتاق زمان بیشتری حضور دارند، دورهم جمع شده و در داخل این اتاق، پذیرای مهمانان میشوند. ازاین رو در دیزاین، طراحی و چیدمان این اتاق باید دقت زیادی نمود تا فضایی جذاب و دلنشین برای اعضای خانواده و مهمانان ایجاد شود.

نکات کلیدی در دکوراسیون پذیرایی

انتخاب طرح و رنگ جذاب و زیبا برای دیوارها و کف، انتخاب مبلمان و دکوریجات مناسب، چیدمان اصولی و … از جمله نکاتی هستند که باید در طراحی دکوراسیون پذیرایی به آنها توجه ویژه‌ای شود. در ادامه اصول و نکات مهم در طراحی دکوراسیون پذیرایی را باهم بررسی کرده و ایده‌های جذابی برای رسیدن به یک پذیرایی جذاب معرفی خواهیم کرد.

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگهای آرامش بخش و طبیعی برای دیوارها و مبلمان می‌تواند احساس صمیمیت، آرامش و دوستی را در محیط تقویت کند. استفاده از ترکیبات رنگی هماهنگ میان دیوارها، پارچه‌ها و لوازم جانبی بسیار مهم است و  میتواند منجر به ایجاد یک دکوراسیون سازگار و هماهنگ شود.

اگر هنوز رنگی را برای دکوراسیون داخلی خود انتخاب نکرده اید، مطالعه مقاله‌ی ” انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی” میتواند برای شما مفید باشد.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از مبلمان شیک و جذاب

انتخاب مبلمانی با طراحی جذاب و راحت که با سبک کلی اتاق هماهنگ باشد، اهمیت زیادی دارد، اگر قصد ایجاد یک اتاق پذیرایی با سبک مدرن را دارید، میتوانید از مبلمان هایی با طراحی نوین استفاده کنید. ترکیب رنگ مبلمان با رنگ دیوارها و فرش می‌تواند یک هارمونی رنگ زیبا در اتاق پذیرایی شما ایجاد کند. استفاده از کوسن‌هایی با طرح های خاص و رنگ های متضاد، دکوراسیون داخلی شما را مجلل و جذاب می‌کند.

استفاده از نورپردازی مناسب

بکارگیری نورهای مختلف مانند چراغ‌ های سقفی، لامپ ‌های دیواری، نورپردازی از کف و شمع‌ ها برای ایجاد جلوه‌ای گیرا و دلنشین در فضا بسیار مهم است. میزان شدت نور چراغ ها باید بر اساس طرح و سایز اتاق پذیرایی انتخاب شود.

لوازم جانبی و تزئینات

استفاده از آثار هنری محلی و دست ‌ساز، تابلوهای نقاشی و مجسمه های هنری جذاب و متناسب با سبک دکوراسیون داخلی شما و همچنین قرار دادن گیاهان طبیعی با رنگ های زنده داخل گلدان‌ های خاص و جذاب در قسمت های مختلف اتاق پذیرایی می‌تواند فضا را هم زیباتر و هم واقع‌گرایانه تر کند.

دکوراسیون پذیرایی

فرش مناسب

انتخاب یک فرش مناسب و هماهنگ با رنگ، طرح و سبک کلی اتاق پذیرایی شما، میتواند به بهبود کیفیت دکوراسیون پذیرایی کمک زیادی کند، چرا که فرش ها یک کفپوش نرم، لطیف و قابل شستشو هستند که به دلیل تنوع رنگ و طرح بالایی که دارند به راحتی با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ میشوند. پیش از انتخاب فرش برای اتاق پذیرایی خود به ابعاد اتاق و محل قرار گیری مبلمان نیز توجه کنید.

استفاده از پرده در دکوراسیون پذیرایی

استفاده از پرده‌ها برای افزایش زیبایی و کنترل نور اتاق، خیلی می‌تواند موثر باشد. پرده‌ها به دلیل تنوع رنگی بالایی که دارند به آسودگی با دکوراسیون های مختلف هماهنگ میشوند.

استفاده از شلف و کتابخانه

در دکوراسیون پذیرایی استفاده از کتابخانه و قفسه‌ها در اتاق پذیرایی برای نگهداری کتب و دیگر اشیاء تزئینی به شما کمک میکند. همچنین استفاده از مبلمان یا میزهایی که دارای فضای ذخیره‌سازی هستند، به شما کمک می‌کند تا فضای پذیرایی را تمیز و منظم نگه دارید.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از سیستم صوتی و تصویری

افزودن سیستم صوتی و تصویری باکیفیت به فضا، احساس رضایت مهمانان را بهبود می‌بخشد و حضور در اتاق را برای آنها دلپذیرتر می‌کند. پخش موسیقی‌های آرامش ‌بخش در کنار پخش فیلم ها و مستندهای مناظر طبیعی می‌تواند حس سرزندگی و آرامش را به محیط اضافه کند. همچنین، می‌توانید درکنار اعضای خانواده به تماشای فیلم و سریال‌های دلخواه خود نشسته و اوقات خوشی را سپری کنید.

اهمیت پنجره‌ها

یک اتاق پذیرایی ایده آل و مناسب باید دارای پنجره های زیاد با ابعاد استاندارد برای ورود نور طبیعی به داخل منزل و رد و بدل شدن هوا باشد. از اینکه پنجره‌ها امکان باز شدن به اندازه کافی را دارا میاشند تا هوای تازه به داخل اتاق وارد شود اطمینان حاصل کنید.

مدیریت کابل‌ها

مدیریت صحیح کابل‌های اصلی و سیم دستگاه‌های الکترونیکی برای جلوگیری از شلوغی و آشفتگی در فضا بسیار مهم است. استفاده از داکت های انتقال و سایر تجهیزات مخفی‌سازی کابل‌ها می‌تواند به ایجاد ظاهری زیبا و تمیزتر کمک کند.

دکوراسیون پذیرایی

تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری منظم اتاق پذیرایی اطمینان می‌دهد که فضا همیشه در حالت بهتری قرار دارد. ممکن است به مرور زمان رنگ اتاق یا کاغذ دیواری ها فرسوده و دفورمه شوند، سقف نم داده و دچار لک و ظاهری ناخوشایند شود، مبلمان دچار آسیب هایی همچون شکستگی، پارگی و یا تورفتگی شوند، سیستم نورپردازی و روشنایی دچار خرابی شود، گیاهان زینتی داخل اتاق دچار پلاسیدگی و خرابی شوند و… سعی کنید همیشه در اتاق پذیرایی همه چیز در بهترین وضعیت خود باشند تا کارایی و سطح انرژی در اتاق کاهش نیابد.

اهمیت چیدمان

آرایش فضای پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند راحت روبروی یکدیگر نشسته و گفتگو کنند، و همه ی افراد نسبت به محل نشستن خود از منظره ای زیبا لذت ببرند، مثلا یک نفر نسبت به موقعیت خود مشرف به تابلوی زیبایی میباشد که شما بر روی دیوار نصب کرده اید و دیگری از تماشای گیاهان زیبایی که در کنار پنجره قرار داده اید لذت میبرد.

استفاده از آینه‌ها

افزودن آینه در نقاط استراتژیک اتاق پذیرایی بسیار مفید است، چراکه هم به بزرگتر و روشن‌تر کردن فضا کمک می‌کند و هم مهمانان میتوانند خود را در آن تماشا کنند. بعلاوه آینه‌ها می‌توانند حس انسجام را در اتاق افزایش دهند.

جهت آشنایی بیشتر با هلدینگ سازینه چوب، و مشاهده ی جدیدترین سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی، ما را در پیج اینستاگرام دنبال کنید.

کلام پایانی

با رعایت اصول و نکات گفته شده در این مقاله، می‌توانید دکوراسیونی زیبا، خاص و مجلل برای فضای پذیرایی خود ایجاد کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که سلیقه شخصی و احساس شما نیز نقش مهمی در ایجاد یک فضای پذیرایی خاص بازی می‌کند. ایده‌های گفته شده در این راهنما به شما کمک می‌کنند تا یک فضای پذیرایی زیبا، شخصی و کاربردی ایجاد کنید، توجه به نورپردازی، انتخاب مبلمان و لوازم دکوری، و هماهنگی با سبک شما اموری است که به شما کمک می‌کند تا یک فضای پذیرایی ایده‌آل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *