وبلاگ و اخبار

میز اداری ام دی اف یا شیشه؟

میز اداری شیشه ای

میز اداری ام دی اف یا شیشه MDF or glass office desk اگه دارید دنبال میز مناسب برای محل کارت می گردی حتما این سوال ذهن شما رو هم مشغول کرده. از خودت میپرسی میز ام دی اف بگیرم؟ یا میز شیشه ای؟ کودومش بهتره؟ میز ام دی اف و میز شیشه ای چه تفاوتی با هم دارن؟ تو این مقاله به جواب همه این سوالا میرسین، با ما همراه باشین.

مقایسه میز اداری ام دی اف با میز اداری شیشه ای

میز اداری ام دی اف و میز اداری شیشه ای هر دو از محصولات محبوب و پرفروش بازار هستند. چرا که هرکدام از مزایا و ویژگی های مخصوص به خود برخوردار هستند. در ادامه با بررسی و مقایسه ویژگی های منحصر به فرد میز ام دی اف و میز شیشه ای به شما کمک میکنیم تا با این مدل میزهای جذاب بیشتر آشنا شوید.

میز ام دی اف

میز اداری ام دی اف

این میز ها از مدل های محبوب و پرکاربرد بازار  هستند. این محصول با صفحات ام دی اف تولید می شود . ورق های ام دی اف دارای تنوع بالایی در طرح، رنگ و ابعاد هستند. این میزها قابل استفاده برای محیط های مختلف و متفاوت هستند.

میز اداری شیشه ای

میز اداری شیشه ای از میز های محبوب و پرفروش هستند. در بسیاری از محیط های اداری از میز شیشه ای استفاده می شود. این میز ها به صورت خم و تمام شیشه در بازار موجود هستند که از جذابیت بالایی برخوردار است. همچنین میز های شیشه ای با سایر متریال ها مانند چوب و فلز ترکیب و ساخته می شوند. محبوبیت میزهای شیشه ای به خاطر شفافیت بالای آنها می باشد.

آن دسته از میز های شیشه ای که با شیشه سکوریت ضخیم ساخته می شوند از مقاومت و استحکام بالایی  برخوردار هستند. این میزها میتوانند وزن های بالا را تحمل کنند. این میز ها در برابر خط و خش مقاومند و شکل ظاهری خود را در دراز مدت از دست نمی دهند.

میز اداری شیشه ای

طراحی

اگر به دنبال استایل مدرن هستند، میزMDF  یک انتخاب مطمئن برای شماست. چرا که این میز ها دارای سطوح درخشنده، مسطح و همراه با جزئیات ریز در طراحی هستند. ویژگی‌های برجسته میزهای MDF، طراحی‌ شیک و متنوع آنهاست. از طراحی‌های مدرن گرفته تا مدل‌های کلاسیک، این میزها باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی محیط می‌شوند. هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند میز ام دی اف را بر اساس سلیقه و استایل خود انتخاب کند.

میز اداری شیشه ای از طراحی مدرن بهره مند است. این میز ها به دلیل استفاده از متریال مدرن و خاص در سبک مدرن از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. میز شیشه ای در ابعاد مختلف قابل تولید و سفارش است. این میز ها قابل ترکیب با سایر متریال ها مانند چوب و فلز هستند. به همین دلیل با هر نوع دکوراسیون داخلی ترکیب میشوند.

میز ام دی اف

کارایی

میز های MDF در تنوع بالای طرح، رنگ و ابعاد تولید می شوند. این تنوع به شما قدرت تجهیز محیط کاری به بهینه ترین شکل ممکن را میدهد. میزهای گروهی از محبوب ترین میز های ام دی اف اداری هستند.

میز های شیشه ای به دلیل شفافیت بالا محیط را بزگتر نشان داده و بسیار مستحکم هستند. میز های شیشه ای نیز همانند میزهای ام دی اف در ابعاد مختلف قابل اجرا هستند. اما میز های تمام شیشه از تنوع رنگ کمتری نسبت به میز های ام دی اف برخوردارند.

میز شیشه ای

هماهنگی با سایر لوازم

میز های ام دی اف به راحتی با سایر لوازم و مبلمان‌های اتاق سازگار می شوند. امکان خرید میز اداری ام دی اف در طرح ‌های گوناگون به شما این قابلیت را می‌دهند تا با توجه به سبک دکوراسیون خود میز مناسبی انتخاب کنید.

میز های شیشه ای نیز به دلیل شفافیت بالا به راحتی با سایر ملزومات داخل اتاقت ست و هماهنگ می‌شوند.

امکان سفارشی سازی

میز های ام دی اف به جهت تنوع بالای طرح و رنگ ورق های ام دی اف، در هر رنگ و طرحی قابل اجرا و تولید هستند. ابعاد این میزها نیز در سایزهای مختلف قابل سفارشی سازی در ابعاد دلخواه می باشد.

در میز های شیشه ای نسبت به میز های ام دی اف امکان سفارشی سازی کمتر است. اما این میز ها در طرح های مدرن و خلاقانه زیادی موجود هستند. اما از لحاظ ابعاد و رنگ کمتر قابل شخصی سازی هستند.

میز شیشه ای

جنس مواد

میزهای ام دی اف از ورق هایی با جنس MDF (Medium-Density Fiberboard) تولید می‌شوند. MDF یک میکس خلاقانه از خرده چوب، چسب‌ های مختلف و چندین مواد دیگر است که سبب ایجاد یک سطح صاف، مقاوم و زیبا می‌شود. صفحات ام دی اف به میز خاصیت مقاومت در برابر خط و خش، و مقاومت به رطوبت و گرما را می‌بخشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکوراسیون پذیرایی مقاله “دکوراسیون پذیرایی” را مطالعه بفرمائید.

امکان مونتاژ مجدد

قابلیت مونتاژ و دمونتاژ در میزهای اداری ام دی اف یک امکان جذاب، مدرن و کاربردی است. این امر به کمک اتصالات الیت ممکن می شود. این اتصالات به شما کمک می کنند تا به سرعت میز خود را به قطعات کوچک و سبک تر تقسیم کرده و به آسانی جابجا کنید. در تمام میزهای اداری تولید شده توسط سازینه چوب از اتصالات الیت استفاده شده است.

برخی میز های شیشه ای که دارای پایه های فلزی هستند، امکان جداسازی صفحات شیشه ای از قسمت های فلزی را به شما می‌دهند. اما در میز های تمام شیشه این امکان وجود ندارد.

میز شیشه ای

محیط زیست

صفحات MDF با خرده چوب های بازیافتی ساخته می‌شود. در نتیجه میزهای ام دی اف نسبت به محصولات چوبی حافظ محیط زیست هستند. چرا که میز های چوبی از الوار های تنه درختان ساخته می شوند. الوار ها قطعات بریده شده چوب هستند که به عنوان متریال اولیه در کارهای گوناگون نجاری همچون ساخت میز های چوبی به کار می‌رود. میزهای چوبی بیشتر در سبک سنتی و نئوکلاسیک محبوب هستند. بهتر است برای حفظ طبیعت از میز های مدرنی که به کمک مواد تجدید پذیر ساخته شده اند استفاده کنید. میز های ام دی اف کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست می کنند.

میز های شیشه ای نیز مانند میزهای ام دی اف به دلیل استفاده از متریال مدرن و تجدید پذیر به حفظ محیط زیست کمک میکنند.

میز ام دی اف

فضای ذخیره سازی

میزهای ام دی اف به صورت استاندارد و ارگونومیک طراحی و تولید می شوند. این میز ها موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری پرسنل می شوند. معمولا در میزهای ام دی اف فضای ذخیره سازی زیادی تعبیه می شود. میز MDF با وجود فضای ذخیره سازی به آرشیو و دسته بندی لوازم و فایل های شما کمک می‌کنند. چرا که کارمندان و مدیران ترجیح می دهند مدارک و لوازم مورد نیازشان همیشه در دسترس و کنارشان باشد.

میز های شیشه ای نسبت به MDF  فضای کمتری برای نگهداری اسناد و لوازم دارند. اما میتوان به کمک فایل و کمد های ام دی اف این ضعف را جبران نمود.

میز شیشه ای

گارانتی و خدمات پس از فروش

در بازار متریال های متفاوت با درجه کیفی متفاوت موجود می باشد. از مواد اولیه خیلی بی کیفیت تا متریال خیلی خیلی با کیفیت و درجه یک. گاهی برخی تولید کنندگان برای کاهش قیمت میز از مواد اولیه بی کیفیت و ارزان استفاده می کنند. که این کار موجب پائین آمدن عمر مفید محصول نهایی می شود. وجود گارانتی و خدمات پس از فروش نشان از کیفیت بالای ساخت و متریال درجه ی یک استفاده شده در آن محصول و اطمینان تولید کننده به محصول خود می‌باشد. تمام محصولات شرکت سازینه چوب شامل 18ماه گارانتی و  خدمات پس از فروش می‌باشد.

شرایط نگهداری

شاید در ظاهر میزهای ام دی اف ظریف و شکننده به نظر بیایند، اما در واقع میزهایMDF  بسیار مقاوم هستند و نیاز به نگهداری و تعمیرات زیادی ندارند. سطح این میزها با یک پارچه مرطوب به راحتی تمیز و درخشنده می شود. استفاده از پاک کننده ‌های شیمیایی و بسیار قوی  موجب آسیب به رنگ میز ام دی اف خواهد شد. همچنین در هنگام  جابجایی از کشیدن میز ام دی اف بر روی سطح زمین خودداری نمایید. زیرا ممکن است منجر به آسیب دیدن اتصالات میز گردد.

میزهای شیشه ای به نسبت آسان تر تمیز شده و اجازه ی استفاده از مواد قلیایی را در صورت نیاز به شما می‌دهند. این میزها حتی امکان شستشو را به شما میدهند و نسبت به رطوبت مقاومت بیشتری دارند.

جهت آشنایی بیشتر با هلدینگ سازینه چوب، و مشاهده ی جدیدترین سبک های طراحی و دکوراسیون داخلی، ما را در پیج اینستاگرام دنبال کنید.

میز شیشه ای

استحکام و دوام

میز های ام دی اف مخصوصا میز های ام دی اف پایه فلزی بسیار مقاوم و بادوام هستند. چرا که پایه های آنها معمولا از فلزهایی مثل آهن، فولاد و استیل، با چندین لایه رنگ الکترواستاتیک است. همچنین خود صفحات ام دی اف ورق هایی بسیار مستحکم و مقاوم به فشار گرما و سرما هستند.

میزهای شیشه ای نسبت به ام دی اف از مقاومت کمتری برخورارند. اما این به این معنا نیست که مقاومت آنها پائین است. میز های شیشه ای تحمل وزن بالایی دارند، فقط نسبت به ضربه مقاومت آنها کمتر است.

میز ام دی اف

کلام پایانی

در مقاله “میز اداری ام دی اف یا شیشه؟” شرح دادیم که که هرکدام از این میزها چه خصوصیاتی دارند. سپس این دو نوع میز را از جهات مختلف باهم مقایسه کردیم. هرکدام از این میز ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. اینکه کدامیک را انتخاب کنید بستگی به مورد استفاده و سیلقه شما دارد. میز های ام دی اف از لحاظ تنوع طرح و رنگ نسبت به میز های شیشه ای برتری دارند. از سوی دیگر میز های شیشه شفاف بوده و نسبت به رطوبت کاملا مقاوم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *