وبلاگ و اخبار

اتصال الیت چیست و چگونه اجرا می شود

اتصال الیت

اتصال الیت

اتصال الیت یکی از مکامیزم‌های مونتاژ محصولات مدرن است که در انواع مختلفی و برای تمامی محصولات مرتبط با متریال ام دی اف و لترون بکار برده می‌شود. سیستمی بسیار مدرن و جالب که چندین مزیت همزمان را در بر دارد. اتصال الیت در تولید و مونتاژ به تولید کنندگان کمک شایانی می‌کند. ضمن آنکه مصرف کنندگان نیز از کیفیت بالای محصول بهره می‌برند. اما سوال اینجاست که این مکانیزم چگونه عمل می‌کند و چه مزایا و معایبی دارد. در این مطلب کوتاه به این نکات می‌پردازیم.

مخفی-کردن-پیچ-و-میخ-در-میزها-و-مبلمان

مونتاژ

مونتاژ محصولات MDF دیر زمانی از طریق اتصالات سنتی انجام می‌شد که شامل پیچ، میخ و اتصالات نر و مادگی توسط خود MDF بود.ایت روش دارای معایب بسیاری بود. مهمترین آن، آسیب به ظاهر بیرونی محصولات ساخته شده با روش پیچ و میخ بود و در مورد موارد دیگر زمان زیاد و امکان بروز خطا، از مهمترین معایب استفاده از روشهای سنتی بود. در واقع هیچ امکانی برای پنهان کردن اتصالات وجود نداشت و راههای موجود نیز بسیار نامطمئن بودند.

اتصال الیت را در کوتاهترین جمله اینگونه می‌توان تعریف نمود: اتصال بین دو قطعه بصورت پنهان و در فضای داخلی محصول بدون آنکه در ظاهر بیرونی نمایی داشته باشد. از میان همین جمله مهمترین مزیت اتصال الیت را بیان کرده‌ایم. آنچه این سیستم مونتاژ حفظ می‌کند نمای خارجی کالای ساخته شده است که در آن هیچ یراقی دیده نمی‌شود و تولید محصول یکپارچه به نظر می‌رسد.

نمونه میزها یا روش اتصال الیت را از اینجا ببینید

این مکانیزم مزایای بسیار گسترده‌ای برای تولید کنندگان نیز فراهم نموده است. کمپانی بزرگی به نام ایکیا اگر از این سیستم بهره نمی‌برد بطور کامل امکان بوجود آمدن را نداشت یا در بهترین حالت در حد یک شرکت محلی باقی می‌ماند. مفهومی به نام DIY بر اساس اتصال الیت بوجود آمده است که چنین شرکتهای بزرگی توانستند تا محصولات مدرنی در حجم بسیار کوچک تولید و ارائه کنند.

DIY چیست؟

DIY به تولید محصولاتی گفته می‌شود که توسط مشتری به راحتی قابل باز و بسته کردن باشد. در واقع مشتری بسته ای از قطعات را تحویل می‌گیرد و به راحتی بر اساس یک راهنمای نصب آن را مونتاژ می‌کند. این امر بدون اتصال الیت قابل تصور نیست و شرکتهایی مانند ایکیا و بسیاری دیگر از کمپانی‌های مشابه تنها از این طریق می‌توانند محصول را بصورت بسته بندی به سراسر دنیا ارسال کنند.

مزایای اتصال الیت

فرق-اتصال-الیت-با-اتصال-معمولی

این نوع اتصال دو مزیت را برای تولید کنندگان و خریداران بوجود آورده است. پروسه مونتاژ محصولات که هزینه زیادی برای تولیدکنندگان دارد حذف گردیده و به کاهش این هزینه، زمان صرفه جویی شده را نیز باید اضافه کرد. از سوی دیگر خریداران محصول مورد نظر خود را با هزینه کمتری دریافت می‌کنند، چون هزینه‌های تولید کاهش یافته است. ساختن و خلق کردن یکی از لذت‌هایی است که انسان به آن نیاز دارد، سیستم DIY که بر مبنای اتصال الیت شکل گرفته است به خریداران امکان لذت بردن از ساختن و ایجاد کردن کالای مورد نظر خود را می‌دهد. در واقع خریدار، در پروسه تولید قرار می‌گیرد و جزیی از فرآیند ساخت می‌گردد.

حمل و نقل آسان نیز یکی از مهمترین مزیت‌های این نوع اتصال است. حمل و نقل آسان هم برای فروشندگان و هم برای مشتریان مزیت محسوب می‌شود. فروشندگان، تولیداتشان را در حجم کوچک و بسته بندی ساده عرضه می‌کنند و از سوی دیگر خریداران، در هر زمانی که نیاز داشته باشند می‌توانند به راحتی مونتاژ و دمونتاژ نمایند و به راحتی حمل و نقل را در تعداد دفعات زیادی انجام دهند که تمامی این مزایا با اتصال الیت بوجود آمده است.

همچنین باید در نظر داشت که بستر اینترنت و فروش بر پایه آنلاین به فروشندگان اجازه می‌دهد تا دسترسی بیشتری به مشتریان مختلف در نقاط بسیار دور داشته باشند. و این توسعه مشتریان بالفعل، تنها با امکان حمل و نقل آسان تکمیل می‌شود. اتصال الیت، ساختاری ساده را در کنار کاهش هزینه‌های تولید، حمل و نقل و حتی بسته بندی بوجود می‌آورد.

مکانیزم الیت چگونه عمل می‌کند؟

مزایا-و-معایب-اتصال-الیت

تولید کنندگان در پروسه تولید در این بخش از دستگاهی به نام الیت استفاده می‌کنند که روشی بسیار ساده و در عین حال کاربردی دارد. مبنای الیت، امکان اتصال دو قطعه بدون استفاده از پیچ و میخ در نمای خارجی است. الیت در بخش مونتاژ از سه قسمت تشکیل شده است. رلپلاک الیت، پیچ و قفل، سه بخش اتصال بین قطعات است. دستگاه الیت در فضای میانی دو قطعه بر اساس مته‌های خاص، حفره‌هایی ایجاد می‌کند و با ایجاد یک هماهنگی دقیق بین دو قطعه و با استفاده از سه ریز ابزاری که گفته شد در قسمت داخلی اتصالی بین دو قطعه ایجاد می‌کند.

اتصال الیت، یک انقلاب در توسعه تولید و فروش محصولات چوبی بوجود آورده است که در نهایت موجب رضایت حداکثری خریداران و تولید‌کنندگان شده است. کاهش هزینه، توسعه فروش و قراردادن خریدار در فرآیند تولید، یک همگرایی را بوجود آورده است و خط تولید را از کارخانه تا محل پروژه گسترش داده است. تمامی محصولات موجود در سایت چوب فروش بر پایه اتصال الیت تولید می‌شوند، برای دریافت مشاوره با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

میز تحریر مدرن با روش اتصال نوین الیت را از اینجا مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *