وبلاگ و اخبار

مراحل طراحی و اجرای پارتیشن دفتر کار

طراحی-و-اجرای-پارتیشن-دفتر-کار

طراحی و اجرای پارتیشن دفتر کار

طراحی و اجرای پارتیشن از مهمترین عوامل طراحی دکوراسیون اداری است. امروزه دفاتر کار بصورت یکپارچه ساخته می‌شوند این امر به دلیل آن است که تفکیک قسمتهای مختلف با آزادی عمل همراه باشد. دفتر کار با توجه به مقدار فضا و واحدهای تشکیل دهنده تقسیم بندی می‌شود. تقسیم هر بخش بوسیله پارتیشن صورت می‌پذیرد که جدیدترین نوع تفکیک فضا نیست اما محبوب ترین است واز لحاظ کارایی تاکنون جایگزین مناسبی برای آن پیدا نشده است و به همین دلیل است که طراحی و اجرای پارتیشن را هنوز هم از مهمترین بخشهای طراحی داخلی دفتر کار می‌دانند.

انواع-پارتیشن-اداری

چرا پارتیشن گزینه مناسبی برای تقسیم دفترکار است؟؟؟

طراحی و اجرای پارتیشن به دلیل سرعت عمل و همچنین آزادی عمل، بهترین گزینه برای اغلب دفاتر کار است. برای تقسیم بندی بوسیله دیوار محدودیتهای بسیاری وجود دارد که این موانع در مورد دفاتری که فعالیت آنها برقرار است بیشتر نمود پیدا می‌کند و همچنین از لحاظ اجرایی فاقد زیبایی و تنوع است.

طراحی و اجرای با متریال‌های مختلف و با تنوع بی نظیری در سبک و مدل همراه است. این توع موجب بازه بیشتری از قیمت است که از این لحاظ نیز دست خریداران را باز می‌گذارد تا متناسب با بودجه پیش بینی شده خود طراحی و اجرارا برنامه ریزی کنند.

مراحل طراحی و اجرای پارتیشن

مشاوره

طراحی و اجرا در مرحله اول نیاز به یک مشاوره دقیق از سوی کارشناسان دارد.

مشاوره در زمینه پارتیشن و بطور کلی تقسیم بندی فضا و در نگاه کلی دکوراسیون داخلی اداری باید به صورت حضوری انجام پذیرد.

وظیفه مشاور، کشف نیازهای دقیق کارفرما و ارائه راهکارهای مناسب و متناسب است.

 

طراحی-پارتیشن-اداری

 


انواع محصولات پارتیشن اداری


طراحی و اجرای و رویکرد اصلی آن بیشتر بر دو پایه استوار است:

بودجه

 میزان بودجه موثرترین گزینه در ایجاد رویکرد انتخابی برای طراحی دکوراسیون داخلی است. شما بعنوان یک کارفرما در مرحله اول میزان بودجه در نظر گرفته شده را باید در اختیار مشاور قرار دهید، میزان بودجه به هیچ وجه محرمانه نیست و حصول نتیجه مناسب در گرو در اختیار داشتن این اطلاعات است. گزینه‌های مناسب در نقطه اول بر اساس هزینه، طراحی و پیشنهاد می‌گردند.

پیش بینی

طراحی و اجرای پارتیشن پس از بودجه نیازمند ارائه اطلاعات دقیق از نوع فعالیت است. نوع فعالیت شامل تعداد پرسنل، بخش بندی‌ها، نیازمندی‌های خاص و نوع رویکرد کلی و دید کارفرما به طراحی داخلی فضا است. برای ارائه این اطلاعات بطور دقیق، حتما از قبل این نیاز‌ها باید بصورت مکتوب درآمده باشد. برای آنکه طراحی دکوراسیون داخلی اداری بطور صحیح انجام پذیرد و از اتلاف زمان و هزینه جلوگیری شود باید هزینه و نیاز بطور دقیق مشخص شده باشد. همیشه مقداری هزینه اضافه را در پیش بینش‌های خود برای موارد پیش بینی نشده در نظر داشته باشید.

طراحی

پس از مرحله و یا مراحل مشاوره اولیه که در یک بخش شامل

برداشت پلان فضا است، انجام گرفت، مراحل طراحی آغاز می‌شود. مرحله طراحی در دو بخش انجام می‌گیرد.

طراحی دو بعدی  

طراحی و اجرای پارتیشن مستلزم اشراف دقیق به کل فضا از لحاظ ابعاد و اندازه است که در طراحی دو بعدی مشخص می‌شود. برای آنکه اجرای پارتیشن بطور دقیق انجام شود باید بطور چندین باره ابعاد و اندازه متناسب با فضا بررسی شود. پس از ارائه طرح اولیه دو بعدی با صرف زمان بطور دقیق بررسی کنید و از تناسب آن با فضا و میزان فضای مورد نیاز هر بخش اطمینان حاصل کنید.

 

طراحی-دو-بعدی

طراحی سه بعدی

طراحی و اجرای پارتیشن مستلزم ارائه طرح سه بعدی از سوی طراحان داخلی است.

کارفرما قبل از اجرا باید بطور طبیعی آنچه قرار است اجرا شود را ببیند.

این مرحله به دو طرف کمک می‌کند تا به یک درک مشترک در اجرای پارتیشن برسند و از اشتباهات احتمالی نیز جلوگیری شود. طراحی و اجرای بر اساس ابعاد دو بعدی و طرح سه بعدی شکل می‌گیرد که بهترین و کم هزینه‌ترین روش است و یک پیش تولید بسیار مطمئن محسوب می‌گردد.

 

طراحی-3-بعدی-پارتیشن

انتخاب

در انتخاب شرکت مورد نظر برای اجرای پارتیشن باید به دو نکته توجه شود:

رضایت مندی

اعتبار طراحی و اجرا در بین شرکت‌های مختلف بر اساس رضایتمندی سایر مشتریان تعریف می‌شود. قبل از انتخاب، از درجه رضایت سایر مشتریان، اطلاعات کسب کنید که البته در دنیای امروزی و اینترنت اصلا کار سختی نیست. می‌توانید قبل از انتخاب شرکت مجری، درخواست بازدید از چند پروژه اجرا شده را بدهید. برای طراحی و اجرا وقت بگذارید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

قرارداد

طراحی و اجرا باید بر اساس عقد یک قرارداد رسمی باشد. شما یک محصول آماده خریداری نمی‌کنید تا با یک فاکتور خرید قابل انجام باشد. اجرای پارتیشن دارای پیچیدگی‌های فنی بسیاری است که نیازمند قرارداد است. از جمله مواردی که در قرارداد پارتیشن باید ذکر شود، متریال و زمان اجراست.

اجرا

طراحی پارتیشن با یک اجرای درست به ثمر می‌نشیند. به شرکت مجری اطمینان کنید و از دخالت‌های بی مورد در زمان اجرا پرهیز کنید مگر آنکه به مشاوره و نظر شما نیاز داشته باشند. دقت داشته باشید که پارتیشن محصولی کاملا سفارشی بر اساس ابعاد فضای شماست پس هر نوع تغییر در زمان اجرا بسیار دردسر ساز است و صد البته به هزینه‌های شما اضافه می‌کند. در این مرحله شما فقط باید منتظر اتمام پروژه و تحویل آن مطابق با بند‌های قرارداد باشید.

 

مراحل-طراحی-پارتیشن-اداری

خلاصه

طراحی و اجرای پارتیشن نیازمند حوصله و دقت در مراحل مختلف است.

مشاوره، طراحی، انتخاب و اجرا، 4مرحله اصلی می‌باشد که هریک به بخشهای مختلف تقسیم می‌شوند.

طی هر مرحله به دقت، به نتیجه ایده‌آل خواهد انجامید. مهمترین بخش این مراحل انتخاب مجری پارتیشن است.

از مشاوره و اجرای شرکت‌های معتبر بهره بگیرید که از میزان رضایت‌مندی بیشتر مشتریان سابق خود برخوردار هستند.

 


شاید این مطلب برایتان جالب باشد:

پارتیشن فریم لس اداری


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *