ام دی اف, وبلاگ و اخبار

نگهداری کابینت ام دی اف

تمیز کردن اساسی

مواد روغنی می تواند به کابینت آسیب برساند و ظاهر و زیبایی یک آشپزخانه جدید را از بین ببرد. برای نگهداری کابینت ام دی اف و تمیز کردن اساسی از یک پارچه نرم و مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید و بسته به میزان فعالیتی که در آشپزخانه رخ می دهد، حداقل هر دو هفته یکبار این عمل را تکرار کنید. اگر آب به تنهایی کابینت ها را کاملاً تمیز نکرد ، کمی صابون ظرفشویی ملایم را با آب مخلوط کنید. برای از بین بردن هرگونه رطوبت باقیمانده روی کابینت ام دی اف ، از یک پارچه نرم استفاده کنید.

مواد زیر می توانند به کابینت ام دی اف آسیب وارد کنند ، بنابراین استفاده از آنها در نگهداری کابینت ام دی اف مضر است:

محصولات مبتنی بر نفت

حلالها

سفید کننده

مواد شوینده و صابون های قوی

برس پلاستیکی

سیم ظرفشویی

آمونیاک

به موقع پاک کنید

برای نگهداری کابینت ام دی اف، هر لکه‌ای هرچند کوچک را با دستمال مرطوب یا اسفنج، پاک، و بلافاصله خشک نمایید. این مورد در مورد ریزش آب نیز صادق است و نیاز به خشک کردن سریع دارد.

از رطوبت بیش از حد خودداری کنید

نگهداری کابینت ام دی اف در نزدیکی سینک، ماشین ظرفشویی و لباسشویی بسیار مهم است. قسمتهایی که در معرض آب هستند ، نقاط حساس تلقی می‌گردند. همچنین بخار آب بصورت مستقیم نیز به کابینت ام دی اف آسیب می‌رساند. بطور کلی از قراردادن وسایلی که بخار آب تولید میکنند و  الزام مکانی ندارند در برابر کابینت ام دی اف خودداری کنید.

از افراط در دما و رطوبت خودداری کنید

در کابینت چوبی گرمای شدید و رطوبت می تواند باعث گسترش و انقباض چوب شود که یا موجب خشکی و ترک و یا باعث تورم می‌شود. البته نگهداری در این بخش کمی ساده تر است ولی در مجموع مهم است که دما و رطوبت خانه خود را در تمام طول سال کنترل کنید.

از آسیب نور جلوگیری کنید

 

قرار گرفتن کابینت ام دی اف معرض نور مستقیم خورشید می تواند تأثیر مخربی بر روی کابینت داشته باشد که این مورد در نوع چوب طبیعی بسیار مضر است . برای کمک به کاهش یا از بین بردن آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید ، از پوشش های پنجره استفاده کنید. نگهداری کابینت ام دی اف و چوبی در این بخش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

از تمیز کننده های خشن خودداری کنید

پاک کننده های خشن می توانند به کابینت شما آسیب برساند. از پاک کننده های حاوی آمونیاک ، سفید کننده ، اسید سیتریک (از جمله روغن پرتقال و لیمو) و حلال های آلی خودداری کنید.

از نگهداری کابینت ام دی اف با انواع پولیش خودداری کنید

بیشتر مومهای جلا دهنده متداول می توانند به کابینت ام دی اف  آسیب برسانند. فقط از پولیش های مورد تایید فروشنده استفاده کنید.

خراشیدن و ساییدگی ممنوع

نگهداری کابینت ام دی اف با دستمالهای زبر و خشن مانند الیاف پلاستیکی، بسیار خطرناک است . خراش و ساییدگی علاوه بر اینکه از زیبایی کابینت می‌کاهد موجب نفوذ ساده و راحت رطوبت نیز می‌گردد.

از قرار دادن ظروف داغ خودداری کنید

یکی از مهمترین نکات عدم قراردادن ظروف داغ مانند قابلمه و یا کتری بطور مستقیم بر روی  کابینت ام دی اف است. خسارتی که از این طریق به کابینت وارد می‌شود غیر قابل جبران است.

نگهداری کابینت ام دی افترمیم کابینت ام دی اف

نگهداری کابینت ام دی اف در توجه مستمر و شناخت نسبی از جنس ام دی اف است. ترمیم ام دی اف در بسیاری از موارد بسیار دشوار است. ظرافت ذاتی ام دی اف و رویه بسیار نازک آن، تنها در موارد بسیار جزیی قابل ترمیم است. برخورد مستقیم رطوبت با حجم زیاد از دیگر خسارات غیر قابل جبران به کابینت ام دی اف می‌باشد. بطور کلی نگهداری کابینت ام دی اف بطور دقیق و آگاهانه از بروز خساراتی که گاهی هزینه زیادی در بردارد جلوگیری می‌نماید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *