وبلاگ و اخبار

کاربرد پارتیشن در سطوح مختلف

کاربرد-پارتیشن-و-مزایای-آن

کاربرد پارتیشن برای ایجاد یک اتاق جدید 

کاربرد پارتیشن در تمامی قسمت ها حس می‌شود.پارتیشن یک جایگزین عالی به جای ساخت یک دیوار دائمی در خانه شما است. با پارتیشن نیازی به بنایی ، استفاده از ستون و یا تغییر دائمی در خانه یا دفتر نیست. پارتیشن از اتصال بر روی کف برای ایستادن در محل استفاده می کند. کاملا محکم است و می تواند ظرف چهار تا پنج ساعت نصب شود. برای کسانی که نیاز به یک اتاق جدید دارند، هیچ چیز ساده تر یا راحت تر از ایجاد یک اتاق خصوصی با پارتیشن وجود ندارد.

 

ایجاد پارتیشن با اتاق جدید

 

بسیاری از کسانیکه فضاهای اداری و آپارتمانی اجاره می‌کنند دوست دارند یک اتاق جدید بسازند، اما توسط مالک این اجازه به آنها داده نمی شود. جایگزین مناسب این است که از پارتیشن استفاده شود. پارتیشن تغییر دائمی در فضا ایجاد نمی‌کند و بنابراین در هر خانه یا اداره ای کاملا قابل قبول است. ایجاد پارتیشن بدون آسیب رساندن به کف و یا حتی دیوارها می‌تواند انجام شود. پارتیشن یک راه عالی برای اضافه کردن یک اتاق اضافی بدون نیاز به تغییر در ساختمان و اجازه مالک است.

نه تنها پارتیشن یک راه حل عملی برای ایجاد یک اتاق جدید است،

بلکه می تواند سفارشی و پیکربندی شود تا نیازهای دقیق شما را برآورده کند.
بعنوان مثال با استفاده از کمد پارتیشن و یا استفاده از انواع پارتیشن شیشه ای و یا پارتیشن فریم لس  نیاز خود را وابسته به هر بخش تعیین و اجرا کنید. شما به راحتی می توانید پارتیشن خود را در هر رنگ در خانه و یا محل کار قرار دهید بدون آنکه نیاز به نقاشی باشد.

بسیاری از استفاده های تجاری و مسکونی برای کاربرد پارتیشن وجود دارد،

بعضی از آنها توانایی موقت  برای ایجاد دفتر جدید،

ایجاد یک اتاق خواب دوم، ایجاد یک اتاق سرگرمی و تقسیم اتاق بزرگ را دارد. در محیطهای کاری با استفاده از پارتیشن می‌توان فضاهای خصوصی برای کارکنان ایجاد کرد تا با تمرکز بیشتری بکار خود بپردازند.

پارتیشن مسکونی

به پارتیشن بندی محیط خود بیشتر فکر کنید !

اگر فکر می کنید که اضافه کردن یک اتاق جدید با یک پارتیشن وقت گیر است ،دوباره فکر کنید. شما به راحتی می توانید یک اتاق جدید در خانه یا دفتر خود با یک پارتیشن در یک روز کاری ایجاد کنید. فراموش نکنید که ساخت و ساز جدا از آنکه زمانی چند روزه و یا چند هفته ای می‌برد هزینه زیادی هم به شما تحمیل خواهد کرد. برخی از انواع پارتیشن مدرن حتی در محل انجام پروژه در کوتاهترین زمان جمع و اجرا می‌شود. نکته مهم دیگر در مورد پارتیشن امکان جابجایی به محل دیگر است.

پارتیشن پیش ساخته وجود ندارد به این معنی که آنها در کارخانه ساخته شده و برای هر فضایی و بر اساس همان ابعاد سفارشی شده اند. بهتر است از کارشناسان اجرایی برای اندازه گیری دقیق و دیدن نمونه رنگها بهره بگیرید. برای سفارش پارتیشن تنها کافیست در یک جلسه حضوری نیازهای خود راجب کاربرد پارتیشن را به تیم اجرایی منتقل کنید و طرح اجرایی را از آنها تحویل بگیرید تا در صورت لزوم تغییرات را ایجاد کنید.

 

در سفارش پارتیشن توجه داشته باشد تا متریال مورد استفاده متناسب با فضا باشد که البته این موضوع در هزینه شما تأثیر هم دارد. بعنوان مثال برای جدا کردن و یا تقسیم یک فضای بزرگ از متریالهای سبک استفاده شود بهتر است و یا اگر از پارتیشن به عنوان یک کمد هم میخواهید استفاده کنید قطعا باید از متریال سنگین که پایداری و استحکام لازم را دارد استفاده گردد.

پارتیشن امروزه در انواع مختلف تولید و نصب می‌شود.

پارتیشن ثابت، پارتیشن متحرک و حتی پارتیشن تاشو از مدلهای مختلف هستند که به راحتی می‌توانید سفارش دهید.

انواع پارتیشن

مزایای استفاده از پارتیشن

تقسیم فضایی

آنها می توانند فضای زیادی را به تعدادی از اتاق یا منطقه تقسیم کنند.

حریم خصوصی

پارتیشن توسط پوشش در دید و صدا حریم خصوصی ایجاد می‌کنند.

یکی از مهمترین کاربرد پارتیشن در این بخش است 

قیمت ارزان

دیوارهای پارتیشن نسبت به دیوارهای سنتی ارزان تر هستند.

آنها سبک وزن و آسان ساخته می‌شوند.

و از این رو نقش مهمی در جنبه اقتصادی و اجرایی دارد.

اشغال فضای کوچک

از آنجا که پارتیشن نقش محوری در بنیاد ساختمان بازی نمی کنند، آنها نیازی به پیچیده سازی ندارند. بر خلاف دیوارهای اصلی، این دیوارها می توانند به عنوان عنصر طراحی با در نظر داشتن دسترسی فضا ساخته شوند.

 به راحتی در هر موقعیتی ساخته و اجرا می‌شود

دیوارهای اصلی باید با احتیاط و طرح معماری ساخته و اجرا شود ولی دیوارهای پارتیشن را می توان به راحتی در هر موقعیت مطلوب ساخت.

 

انواع مختلف پارتیشن

پارتیشن بسته به مواد مورد استفاده در دیوارها و کاربرد پارتیشن در بخش مربوطه به انواع مختلف زیر تقسیم می‌شود:

  • پارتیشن آجر
  • پارتیشن بلوک توخالی
  • پارتیشن Block Clay
  • پارتیشن های بتنی
  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن های چوبی
  • پارتیشن ام دی اف(دوجداره،تک جداره)
  • پارتیشن آزبست سیمان
  • پارتیشن پلاستیکی Slab
  • پارتیشن ورق فلزی

در آخر شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز های خود و فضایی که در اختیار دارید بهترین انتخاب را برای پارتیشن بندی اداری یا مسکونی انجام دهید. همکاران ما در سازینه چوب آماده ارایه مشاوره تخصصی در این زمینه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *