وبلاگ و اخبار

خرید صندلی اداری ارگونومیک

خرید صندلی ارگونومیک

کار در دفتر معمولاً همراه با نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی اداری است. وضعیت بدنی که به ساختار ستون فقرات فشار زیادی وارد می‌کند. برای جلوگیری از افزایش و یا ایجاد مشکلات کمر، داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک که از کمر حمایت و وضعیت بدنی را تقویت کند، مهم است.

انواع مختلفی از صندلی‌های ارگونومیک برای استفاده در دفتر وجود دارند. هیچ صندلی اداری لزوماً بهترین نیست، اما نکاتی وجود دارند که می‌توانید هنگام خرید یک صندلی اداری ارگونومیک مورد توجه قرار دهید. این نکات به کاربر اجازه می‌دهد تا صندلی مناسب نیازهای خاص خود تهیه کنند.

صندلی ارگونومیک با پشتی بلند

دسته‌ها

دسته‌های صندلی اداری باید قابل تنظیم باشند. وجود آنها باعث می‌شود که بازوهای کاربر در وضعیت راحتی قرار گیرند و بر روی شانه‌ها فشاری نباشد. بر روی آرنج و قسمت پایین دست‌ها نباید فشار باشد. در هنگام تایپ ساعد نباید روی دسته‌ها قرار گیرد.

چرخش صندلی

هر صندلی معمولی یا ارگونومیک باید به راحتی بچرخد تا کاربر بدون صدمه ناشی از کشش بیش از حد بدن به قسمت‌های مختلف میز خود دسترسی داشته باشد.

ارتفاع صندلی

ارتفاع در صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده‌ترین راه برای انجام این کار است. اگر ارتفاع نشیمنگاه صندلی در حدود 40.5 تا 53.5 سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشد برای اکثر افراد مناسب است. با این ارتفاع استاندارد، پاهای کاربر صاف روی زمین قرار می‌گیرند. در این حالت ران‌ها به صورت مناسب و افقی و بازوها به شرط استاندارد بودن میز با ارتفاع میز هماهنگی خواهند داشت.

صندلی اداری با کاربر

عرض و عمق صندلی

برای پشتیبانی مطلوب از هر کاربر، عرض و عمق نشیمن باید کافی باشد. معمولاً عرض استاندارد 43 تا 50 سانتیمتر است. عمق (از جلو تا پشت صندلی) باید به اندازه‌ای باشد که کاربر بتواند به پشتی صندلی اداری ارگونومیک به راحتی تکیه زند. در این حال باید فاصله از پشت زانو تا صندلی 5 تا 10 سانتیمتر باشد. شیب نشیمن صندلی باید به جلو یا عقب قابل تنظیم باشد.

حمایت از کمر

حمایت از کمر در صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. ستون فقرات دارای انحنایی به سمت داخل است و نشستن برای مدت طولانی بدون حمایت از این منحنی منجر به از بین رفتن انحنای طبیعی می‌شود و ساختار پایین ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهد. یک صندلی ارگونومیک باید دارای تنظیمات ناحیه کمری (هم ارتفاع و هم عمق) باشد تا هر کاربر بتواند تناسب مناسبی برای حمایت از منحنی ستون فقرات داشته باشد.

صندلی اداری در دفتر کار

پشتی

تکیه‌گاه صندلی اداری ارگونومیک باید 30.5 تا 48 سانتیمتر عرض داشته باشد. اگر تکیه‌گاه از صندلی جدا باشد، باید از نظر ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد. پشتی استاندارد باید بتواند انحنای طبیعی ستون فقرات را حمایت کند. اگر صندلی اداری نشیمن و تکیه گاه را با هم به صورت یک تکه دارد، پشتی باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد و مکانیزم قفل داشته باشد تا پس از تعیین زاویه مناسب، از عقب رفتن بیش از حد آن جلوگیری کند.

جنس روکش صندلی

روکش روی صندلی باید از مواد مرغوب باشد. پشتی صندلی اداری می‌بایست دارای بالشتک نرم و کافی برای نشستن‌های طولانی مدت را داشته باشد. استفاده از پارچه‌ای مرغوب که هوا در آن جریان داشته باشد به هر نوع دیگر ارجحیت دارد.

باخرید یک صندلی اداری که دارای ویژگی‌های ارگونومیک و متناسب با نیازهای فردی است، می‌توان بهبودی قابل توجهی در محیط کاری و عملکرد کاربران ایجاد کرد. توجه به جنبه‌های فنی و کارکردی صندلی در هنگام خرید آن، امری بسیار حیاتی است که می‌تواند به بهبود کیفیت کار در محیط اداری کمک کند.

صندلی‌های اداری ارائه شده در سازینه چوب مطابق با استانداردهای ارگونومیک است. اگر صندلی و مبلمان اداری برای دفتر کار خود یا در خانه بخواهید می‌توانید آن را سفارش دهید. برای مشاوره تخصصی با یکی از مشاوران ما تماس گرفته تا شما را در روند خرید راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *