وبلاگ و اخبار

نظافت پارتیشن اداری

نظافت پارتیشن اداری

یک فضای کاری راحت، تمیز و با طراحی خوب برای بهره وری و رفاه در محل کار ضروری است. استفاده از پارتیشن اداری در ادارات مدرن رایج است. افزودن پارتیشن به فضای اداری مزایای زیادی دارد. پارتیشن‌های اداری به یک فضای خالی شکل می‌دهkد و سبب گردش کار می‌شوند. این دسته از دیوارهای جداکننده برای کارکنان فضا خصوصی خوبی را فراهم می‌آورند. آنها کاربردی هستند بر زیبایی دفتر می‌افزایند و محیط اداری بازی را به وجود می‌آورند.

اما همانطور که از مزایای وجود پارتیشن اداری در دفتر کار خود بهره می‌‎برید‌، به یاد داشته باشید که آنها نیاز به تمیزکاری و نظافت نیز دارند. به همین دلیل در این مطلب نکاتی را در باب نظافت پارتیشن اداری برای شما آماده کرده‌ایم.

پارتیشن شیشه‌ای

آماده‌سازی سطح پارتیشن برای نظافت

با وجود پارتیشن اداری و دیوارهای جداکننده بسیاری از کارکنان یادداشتها یا پروژه‌های کاری خود را بر روی این دیوارها می چسبانند. قبل از شروع به نظافت، یادداشت‌های روی پارتیشن‌ها را بر‌دارید. آنچه را که نیاز ندارید دور بیندازید و مواردی را که دیگر پروژه فعلی شما نیستند را بایگانی کنید. بقیه را به طور منظم روی هم قرار دهید یا آنها را در یک پوشه قرار دهید تا تمیز کردن دیوارها کامل انجام شود. مبلمان را از پارتیشن‌ها دور کنید تا دسترسی به هر قسمت آسان باشد.

نظافت پارتیشن اداری ام دی اف

پارتیشن ام دی اف نیز مانند هر سطح و دیواری نیاز به نظافت دارد. در ادامه نکات مورد توجه در نظافت این دسته از پارتیشن‌ها را بیان می‌کنیم.

گردگیری دوره‌ای و منظم: برای گردگیری از یک پارچه نرم و خشک و یا گردگیر پر استفاده کنید تا سطح را از گرد و خاک پاک نمایید. این کار را به صورت دوره‌ای انجام دهید و مانع از انباشته شدن گرد و خاک بر روی دیوارها شوید.

استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم:  اگر پارتیشن بر اثر کثیفی تغییر رنگ داده یا چرک شده است، از یک محلول تمیز کننده ملایم ​​استفاده کنید. کمی مایع ظرفشویی را در یک ظرف آب ولرم مخلوط کنید. پارچه ظریفی را در محلول بزنید. آب اضافی آن را گرفته و سطح پار‌تیشن ام دی اف را تمیز کنید.

اجتناب از رطوبت بیش از حد: مطمئن شوید که مایع تمیز کننده اضافی سرریز نشود و یا به شکاف‌ها نفوذ نکند. پس از تمیز کردن سطح آن را به اندازه کافی خشک کنید تا رطوبت به سطح آسیب نرساند.

از مواد شیمیایی قوی دوری کنید: از مواد شیمیایی قوی و پاک‌کننده‌های ساینده استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سطح ام دی اف آسیب برسانند.

پارتیشن اداری  اطاقکی

از بین بردن لکه

برای از بین بردن لکه‌های معمولی روی پارتیشن اداری ام دی اف، مانند لکه‌های آب یا لکه‌های جوهر، مراحل زیر را دنبال کنید:

شناسایی لکه: نوع لکه‌ای را که با آن سروکار دارید، مشخص کنید.

محلول تمیز کننده ملایم: یک محلول تمیز کننده ملایم را با استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی و آب مخلوط کنید. از مواد شوینده قوی لباسشویی استفاده نکنید، زیرا ممکن است روی سطح ام دی اف را سایش دهند.

پارچه نرم: بهتر است از یک پارچه نرم مانند پارچه میکروفایبر برای ضدعفونی ملایم ناحیه آلوده استفاده کنید. پارچه را در محلول پاک کننده خیس کنید و آب اضافی را از آن بگیرید.

شستشوی ملایم با مسواک نرم: اگر لکه خیلی سرسخت است، از یک مسواک نرم برای لایه برداری استفاده کنید. از مسواک ساینده استفاده نکنید، زیرا ممکن است بر روی سطح خش بیندازد.

سطح را خشک کنید: پس از تمیز کردن، از پارچه خشک غیر ساینده مانند پارچه نخی نرم یا میکروفایبر استفاده کنید تا رطوبت باقیمانده سطح را از بین ببرید.

پولیش منظم: از یک محصول مناسب مانند موم مبلمان برای جلا دادن منظم سطح پارتیشن اداری ام دی اف استفاده کنید تا درخشندگی و رنگ آن حفظ شود.

پارتیشن اداری دوجداره

نظافت پارتیشن اداری شیشه‌ای

ممکن است متوجه تجمع گرد و غبار یا کثیفی بر روی دیوارهای اتاق کار خود نشوید، اما قطعا آن را روی پارتیشن‌ شیشه‌ای خود خواهید دید. پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند فضای اداری را مدرن و حرفه‌ای‌تر جلوه دهند. اما هر گونه کثیفی و اثر دست بر روی پارتیشن می‌تواند فضای اداری شما را کثیف و مورد بی‌مهری قرار دهد.

در اینجا بهترین راه برای تمیز کردن پارتیشن شیشه‌ای را به شما ارائه می‌دهیم.

ابتدا چارچوب را تمیز کنید. درزها و قاب را قبل از شیشه پاک کنید. هنگام تمیز کردن قاب، ممکن است، شیشه کمی لکه‌دار شود، که اگر ابتدا قاب را تمیز کنید، این مسئله دیگر مهم نیست.

گرد و غبار شیشه را پاک کنید. با استفاده از یک دستمال خشک، گرد و غبار روی شیشه را پاک کنید.

لکه‌ها را پاک کنید. با استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین، هرگونه لکه را با یک مسواک نرم پاک کنید.

برای تمیز کردن شیشه از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید. پارچه‌های دیگر می‌توانند رد یا دنباله‌‌ای از پرز روی شیشه باقی بگذارند.

به شیشه کمی محلول شیشه پاک کن بزنید. از پاک کننده‌های چند منظوره استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد رد می‌شوند و می‌تواند به شیشه آسیب برساند.

شیشه را از گوشه سمت چپ بالا شروع به تمیز کردن کنید و به سمت پایین صفحه شیشه‌ای بروید.

به محض مشاهده رد دستمال بر روی شیشه کار خود را متوقف کنید. این بدان معنی است که پارچه شما خیلی خیس شده است. باید آن را با یک پارچه تازه جایگزین کنید.

پارتیشن اداری

کلام آخر

نظافت و نگهداری درست از پارتیشن اداری برای افزایش طول عمر و حفظ ظاهر آن حیاتی است. با رعایت الزامات پاکسازی و نگهداری پیشگیرانه که در این مقاله توضیح داده شد، می‌توانید تضمین کنید که پارتیشن شما تا چند سال آینده در شرایط عالی باقی می‌ماند.

به یاد داشته باشید که پارتیشن را به صورت دوره‌ای برای هرگونه نشانه‌ای از آسیب بررسی کنید. همیشه از محلول‌های تمیز کننده ملایم و مواد غیر ساینده هنگام شستشوی سطح استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *