وبلاگ و اخبار

نحوه استفاده از میز ایستاده

مبلمان اداری میز ایستاده

امروزه انتخاب مبلمان اداری برای مدیران و صاحبان کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. با انتخاب و خرید مبلمان اداری، کارکنانی که در مجموعه مشغول به فعالیت هستند شرایط بهتری خواهند داشت. در میان مبلمان اداری، استفاده از میز ایستاده بسیار رایج شده است.

میز ایستاده دارای مزایای بیشماری است از جمله اینکه آنها باعث کالری سوزی می‌شوند و احتمال چاقی را کاهش می‌دهند. خلق و خوی کلی، سطح انرژی و بهره وری را بهبود می‌بخشند. آنها همچنین می‌توانند درد کمر و شانه را کاهش دهند و از بیماری قلبی جلوگیری کنند. میزهای ایستاده قطعا ارزش هزینه کردن را دارند. اما توجه به نکاتی هنگام استفاده از آنها خالی از لطف نخواهد بود و برای کاربر راحتی و آرامش را به ارمغان می‌آورد. در ادامه به بیان این نکات و نحوه ی استفاده از میز ایستاده خواهیم پرداخت.

استفاده از زیرپایی

در هنگام استفاده از میز ایستاده، زیرپایی مناسب شرایط را برای شما تغییر خواهد داد. زیرپایی‌های نرم، مناسب کف پاهای شما خواهند بود و در حین حرکت، به عضلات پایین ساق پا کمک می‌کنند. آنها نه تنها به تقویت ناحیه مرکزی و ساق پا کمک می‌کنند، بلکه فشار کمتری بر روی قوس کف پا، مچ پا، زانوها و باسن شما وارد می‌کنند. آنها تجربه استفاده از این مبلمان اداری را بسیار لذت بخش‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

یک برنامه برای ایستادن و نشسته تنظیم کنید

توصیه نمی‌شود تمام روز خود را ایستاده بگذرانید. برنامه‌ای برای ایستادن و نشستن تنظیم کنید و به خود یادآوری کنید تا این دو را به طور متناوب تغییر دهید. در حالی که نسبت مشخصی برای نشستن و ایستادن وجود ندارد که بخواهید از آن پیروی کنید، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که به ازای هر 1 تا 2 ساعت نشستن، باید یک ساعت بایستید.

با این حال، اگر به تازگی از این مبلمان اداری استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم در ابتدا از آن در فواصل زمانی کوتاه‌تری استفاده کنید تا زمانی که بتوانید تا یک ساعت بایستید و با میز جدید خود سازگار شوید.

در تلفن خود جهت یادآوری زمان نشستن  ساعتی را تنظیم کنید

همانطور که اشاره کردیم، ایستادن تمام مدت فکر خوبی نیست و توصیه می‌کنیم یک برنامه نشستن و ایستادن ایجاد کنید. برای اطمینان از اینکه به این زمان‌بندی پایبند هستید و زیاد درگیر کار و حواس پرتی نمی‌شوید، بهتر است یادآوری‌ها را روی تلفن خود تنظیم کنید.

میز ایستاده کنار دیوار

اگر میز ایستاده موتوردار دارید از تنظیمات حافظه استفاده کنید

اگر نوع برقی این مبلمان اداری را دارید، به احتمال زیاد دارای تنظیمات حافظه ارتفاع خواهد بود. یک نکته این است که از این تنظیمات استفاده کنید، این مطلب به شما کمک می‌کند که در عرض چند ثانیه بین ارتفاع صحیح نشستن و ایستادن جابجا شوید.

مطمئن شوید که میز ایستاده شما نمی‌لرزد و ثابت است

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هنگام جستجوی میز، ثبات یک عامل مهم است. ثبات میز تا حد زیادی به ساختار میز مربوط می‌شود و دانستن جزئیات نحوه ساخت میزهای ایستاده به شما کمک می‌کند میز مناسب خود را انتخاب کنید.

باید به دنبال میزی بگردید که از پایه محکمی ساخته شده باشد. این باعث امر سبب ایجاد ثبات می‌شود و از وقوع لرزش جلوگیری می‌کند. میزهایی که با سطح و پایه ضخیم‌تر ساخته شده‌اند و دارای تکیه گاه ضربدری هستند، پایدارترند.

اگر از موارد بالا اطمینان حاصل کرده‌اید و میز شما هنوز می‌لرزد، یک گوه زیر قسمتی که باعث لرزش می‌شود قرار دهید.

میز ایستاده با چرخ 1

از توپ لاکراس استفاده کنید

استفاده از توپ لاکراس برای چرخاندن کف پاها به آزاد و شل کردن بافت‌های پا که پس از ایستادن طولانی مدت سفت می‌شوند، کمک می‌کند. وقتی بافت‌های کف پا بیش از حد سفت شوند، می‌تواند باعث دردهای عضلانی شود و سبب می‌گردد دیگر تمایلی به استفاده از این مبلمان اداری خود نداشته باشید. این کار تمام مزایایی را که می‌توانید از مبلمان اداری جدید خود به دست آورید حذف می‌کند.

کفش‌های راحت با ارتفاع مشابه بپوشید

مطمئن شوید کفش‌هایی که می‌پوشید راحت و دارای قد مشابه هستند. اگر یک روز از کفش‌های پاشنه بلند و روز دیگر از صندل استفاده می‌کنید، این مهم روی ارتفاعی که میز شما باید داشته باشد تأثیر می‌گذارد. در نتیجه مجبورید هر روز وقت خود را برای یافتن قد مناسب تلف کنید.

کفش‌های راحت نیز مهم هستند زیرا از درد پا جلوگیری می‌کنند. تجربه شما با میز ایستاده بسیار راحت‌تر می‌شود و کار شما را سازنده‌تر می‌کنند.

میز ایستاده با چرخ

تنظیم میز ایستاده

میز را باید طوری تنظیم و انتخاب کنید که آرنج شما بر روی آن مانند وقتی باشد که در حالت نشسته مشغول تایپ هستید.

اگر نمی‌توانید میزی ایستاده مناسبی را برای کاربران کوتاه قد پیدا کنید که به اندازه کافی پایین تنظیم شود، ممکن است مجبور شوید یک زیرپایی یا یک سینی صفحه کلید با ارتفاع قابل تنظیم به فضای کاری خود اضافه کنید.

در نهایت، باید در مورد اضافه کردن چرخ‌ به میز خود فکر کنید. این کار یک محیط کاری انعطاف‌پذیر ایجاد می‌کند. مطمئن شوید که ارتفاع چرخ‌ها را هنگام تصمیم‌گیری در مورد محدوده ارتفاع نهایی میز ایستاده خود در نظر داشته باشید.

همانطور که می‌بینید، قبل و بعد از خرید میز ایستاده باید به چند نکته توجه کرد. قبل از خرید میز باید مدتی را صرف تحقیق در مورد عواملی کنید که برای شما مهم هستند. زمانی که میز به خانه یا محل کار شما رسید برای آن زمان بگذارید. پیروی از نحوه استفاده و ترفندهای ما به شما کمک می‌کند تا از مبل خود حداکثر بهره را ببرید. سازینه چوب تولیدکننده انواع مبلمان اداری می‌تواند در انتخاب مبلمان اداری شما را یاری دهد. کافی است که برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *