وبلاگ و اخبار

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

بعد از طراحی دکوراسیون داخلی منزل مهم ترین بخش انتخاب مبلمان furniture متناسب با سبک طراحی است. به طور کلی مبلمان به عنوان یک ابزار مهم و کاربردی در طراحی دکوراسیون حرف اول را می زند. چرا که مبلمان و نحوه‌ی چینش آن‌ از جمله مواردی است که در هنگام ورود به خانه توجه افراد را به خود جلب می کند.

استفاده از مبلمان در چیدمان منزل از قرن‌ها پیش یعنی تقریبا از اوایل قرن 15 به تدریج رواج پیدا کرده و رفته رفته در اثر تغییر و تحول گوناگون به سبک مدرن و امروزی خود رسیده است. به طور کلی مبلمان را می‌توان جزء ملزومات شیک و جذاب یک خانه به شمار آورد، به این خاطر که وجود مبلمان تاثیر به سزایی بر زیبایی و متقارن بودن محیط خواهد داشت.

پس انتخاب و خرید مبلمان مقوله مهمی در مبحث دکوراسیون داخلی خانه محسوب می‌شود، با توجه به این مسئله پیش از اقدام به خرید مبلمان باید با انواع مبلمان و کاربردهای آن آشنا شده تا بتوانید مبلمان مناسب و باکیفیت را به سادگی تشخیص داده و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید. ما در این مسیر کنار شما هستیم.

چند نکته مهم پیش از خرید مبلمان

پیش از اقدام به خرید مبلمان باید نیاز خود را مشخص کنید، با توجه به این مسئله که هر محیط المان‌های مخصوص به خود را دارد، شما برای داشتن یک انتخاب به جا و مناسب باید به برخی سوالات برای خود پاسخ دهید. به عنوان مثال مبلمان را برای چه فضایی استفاده می‌کنید(نشیمن، پذیرایی، اتاق کار)، چه مقدار فضا برای چیدن مبلمان در دسترس دارید؟ چه سبک مبلمانی با سبک دکوراسیون شما هم خوانی دارد؟ و از همه مهم تر چه میزان بودجه برای خرید مبلمان در نظر گرفته اید؟و…

تمام این نکات و نکاتی مانند این‌ها مسائلی هستند که پیش از اقدام به خرید و انتخاب مبلمان باید پاسخ مشخص و واضحی برای آن‌ها داشته باشید. چرا که اصولا هزینه خرید مبلمان بالا بوده و در صورت وجود هرگونه ناهماهنگی با دکوراسیون داخلی منزل شما امکان تغییر و یا سفارش مجدد آن برای شما دشوار و هزینه بر خواهد بود.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

نکته مهم دیگر انتخاب رنگ مبلمان هماهنگ با محیط است، سعی کنید از رنگ‌های ساده و آرامش بخش استفاده کنید چرا که استفاده از رنگ‌های تند و زننده در مبلمان باعث خستگی چشم و ایجاد کلافگی و سردرگمی در افراد می‌شود. اما برای ایجاد نوعی هارمونی و زیبایی در چیدمان می‌توانید از کوسن‌ها با رنگ متضاد نیز بهره ببرید.

سبک‌های مختلف مبلمان

مبلمان باید با طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد. چرا که سبک مبلمان نشان دهنده فضای حاکم بر منزل شماست. یعنی انتخاب مبلمان هم می تواند محیط خانه را به فضایی گرم و راحت تبدیل کرده و هم آن را رسمی و خشک نشان دهد.

به طورکلی سبک های مختلف مبلمان به سه دسته راحتی، کلاسیک و سلطنتی تقسیم می‌شوند. که شما به سادگی با توجه به سبک و سلیقه خودت امکان انتخاب در بین آن‌ها را دارید. انتخاب مبلمان شیک و جذاب تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی فضای خانه شما دارد.

سبک مبلمان انتخابی شما باید هماهنگ با سبک دکوراسیون خانه باشد، به طور مثال استفاده از مبلمان سلطنتی برای محیط‌هایی با سبک مدرن و امروزی انتخاب مناسبی نبوده و جلوه زیبایی به محیط خانه شما نخواهد بخشید.

در ادامه به بررسی انواع مختلف مبلمان می‌پردازیم:

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان راحتی

همان طور که از نام این مبلمان مشخص است استفاده از آن باعث ایجاد نوعی حس راحتی و آرامش در فرد شده و خستگی روزانه را رفع خواهد کرد. مبلمان راحتی به دو دسته‌ی کاملا راحتی و نیمه راحتی تقسیم بندی می‌شوند.

مبلمان کاملا راحتی بیشتر جنبه شخصی داشته و برای استراحت از آن استفاده می‌شود. اگر قصد استفاده از مبلمان در اتاق خواب خود را دارید مبلمان کاملا راحتی انتخاب مناسبی است.

در مقابل مبلمان نیمه راحتی تقریبا جنبه رسمی تری داشته و برای بخش سالن و پذیرایی نیز قابل استفاده است. این سبک از مبلمان راحتی اصولا دارای دسته‌های بلندتر و پایه‌های چوبی هستند.

مبلمان کلاسیک

سبک کلاسیک جزء سبک های قدیمی، اصیل و پرطرفدار دکوراسیون داخلی است. اگر دکوراسیون داخلی منزل شما از سبک کلاسیک پیروی می‌کند و به این سبک علاقمند هستید، قطعا مبلمان کلاسیک برای شما بهترین انتخاب است.

استفاده از رنگ طلایی در دور تا دور قاب مبلمان از جمله نکات و مشخصات بارز مبلمان سبک کلاسیک است، علاوه بر آن استفاده از هنر منبت کاری و ترکیب خطوط منحنی در این مبلمان بر زیبایی هرچه بیشتر آن می‌افزاید.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

مبلمان سبک کلاسیک بیشتر جنبه رسمی داشته و فضای خانه را به محیطی آرام و رسمی تبدیل خواهد کرد پس اگر بیشتر خاص بودن محیط برای شما حائز اهمیت است می‌توانید به راحتی از این سبک مبلمان استفاده کنید.

مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی یا به زبان عامیانه استیل، استفاده از این سبک مبلمان بیشتر در منازلی با سبک دکوراسیون سلطنتی و خاص به چشم می‌خورد. این نوع مبلمان به خاطر ظاهر خاص و مجللی که دارند مورد پسند تمام افراد نبوده و طرفدار محدود و خاص خود را دارند.

مبلمان سلطنتی نوع اغراق شده‌ای از مبلمان سبک کلاسیک بوده که منبت کاری‌های بیشتر و پیچیده تری در طراحی ظاهری آن به کار رفته است. این دسته از مبلمان از لحاظ ساختاری نسبت به سایر سبک‌های مبلمان‌ از ارتفاع بیشتری برخوردار هستند. در این سبک مبلمان بیشترین توجه به ظاهر و خاص بودن مبلمان است به همین خاطر می‌توان گفت در طراحی مبلمان سلطنتی راحتی فدای زیبایی شده است.

اگر شما به استفاده از مبلمان سلطنتی علاقه دارید باید در نظر داشته باشید که برای بیشتر دیده شدن زیبایی و طراحی خاص این نوع مبلمان، نیاز به فضای بزرگی دارید و در فضاهای کوچک و محدود استفاده از این نوع مبلمان توصیه نمی‌شود.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

نکاتی در رابطه با نحوه‌ی چینش مبلمان

پس از پشت سر گذاشتن تمام مراحل ذکر شده نوبت به چگونگی چینش مبلمان در فضا می‌رسد. برای چیدمان مبلمان سعی کنید یک نقطه کانونی در نظر بگیرید تا علاوه بر حفظ یکپارچی و ایجاد هارمونی نمای زیباتری از مبلمان به نمایش گذاشته شود.

در ادامه این مقاله به بایدها و نبایدهای چیدمان مبلمان در خانه خواهیم پرداخت تا به راحتی بتوانید به بهترین چیدمان ممکن با توجه به فضای خانه دست پیدا کنید.

– مبلمان را به نحوی بچینید که مانع از ورود نور طبیعی به خانه نشود. جلوگیری از ورود نور باعث ایجاد محیطی خسته کننده و کسالت بار خواهد شد.

– مبلمان را به دیوار‌های موجود نزدیک نکنید، سعی کنید مبلمان بیشتر به سمت داخل و مرکز نشیمن متمرکز شوند. چرا که چسباندن مبلمان به دیوار جو سردی به فضا می‌دهد.

انتخاب مبلمان در دکوراسیون داخلی

– در چیدن مبلمان نوعی تقارن و هماهنگی ایجاد کنید. متمرکز کردن مبلمان در یک گوشه از خانه و خالی بودن بخش دیگر باعث ایجاد یک فضای نامتقارن شده که حس شلوغی و آشفتگی را در افراد ایجاد می‌کند.

– مبلمان را به در مقابل پریز برق قرار ندهید. چرا که در صورت نیاز به پریز برق مجبور به جا به جایی آن خواهید بود که قطعا کار ساده‌ای نیست.

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله قطعا به میزان اهمیت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی و چگونگی انتخاب بهترین و مناسب ترین سبک هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزل خود پی بردید. حال با دید بازتر و نگاهی آگاهانه‌تر می‌توانید مبلمان مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *