وبلاگ و اخبار

انواع میز اداری پایه فلزی مورد استفاده در دفاتر کار

میز اداری پایه فلزی

میز اداری پایه فلزی در کنار کاربردی بودن می‌تواند بسیار تزئینی باشد. یکی از راه‌های زیباتر کردن طراحی فضای اداری استفاده از پایه‌های فلزی برای میز اداری است. پایه‌های فلزی میز اداری وظیفه‌ای بیشتر از تنظیم ارتفاع میز دارند. آنها سبک طراحی بکار رفته در دفتر کار را تعیین می‌کنند و به میز اداری هویت می‌دهند. انتخاب پایه‌های فلزی مناسب برای میز نه تنها استحکام و پایداری کافی را برای مبلمان اداری فراهم می‌کنند، بلکه کیفیت کلی میز اداری را نیز تضمین می‌کند.

میز اداری پایه فلزی در کلیه فضاها کاربرد دارد. این میزها در اندازه‌ها و مدل‌های گوناگون در بازار موجود هستند که با انتخاب رنگ پایه‌ها و سطح رومیزی می‌توان آنها را مناسب هر فضا و سبک محیط اداری کرد.

در ساخت پایه‌های فلزی میز اداری، فلزات مختلفی استفاده می‌شود. در این بین دو نوع فلز کاربرد بیشتری در ساخت این مبلمان اداری دارند. این فلزات عبارتند از فولاد و آلومینیم که در ادامه به مقایسه آنها می‌پردازیم.

فولاد معمولا احتیاج به رنگ‌کاری و مراقبت دارد تا به مرور زمان دچار پوسیدگی و فرسایش نشود. هنگامی که سخن از فولاد برای پایه‌های فلزی میز اداری به میان می‌آید باید به این نکته توجه کرد که آنها معمولا از بیرون رنگ می‌شوند. این بدان معنی است که داخل پایه‌های فولادی در معرض خطر خوردگی است.

برخی از تولیدکنندگان به داخل پایه‌های فولادی کمی روغن تزریق می‌کنند تا خطر پوسیدگی را کاهش دهند. اما این روش یک راه حل کامل نیست. اگر میز در محیطی مرطوب قرار گیرد، خطر خوردگی و پوسیدگی افزایش می‌یابد.

از طرف دیگر آلومینیوم در برابر خوردگی و بدون استفاده از رنگ و یا رنگ بسیار مقاوم است. پایه‌های آلومینیومی یک میز اداری بسیار بعید است که دچار خوردگی شوند.

میز پایه فلزی

دوام و شکل پذیری: فولاد در مقابل آلومینیوم

فولاد یک فلز سخت و محکم است و چکش خواری کمی دارد. ویژگی‌های فولاد سبب شده است تا تنوع مدل‌های موجود فولادی برای پایه‌های میز محدود باشد. باید دانست اگر به فولاد در طول فرآیند شکل‌دهی بیش از حد فشار وارد شود، فلز ترک می‌خورد.

پایه‌های فولادی در طول عمر و دوام محصول بسیار خوب عمل می‌کنند. اما رنگ روی آن ممکن است تحت تاثیر عواملی آسیب ببیند. هنگامی که میز اداری را از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر وضعیت دهیم، با حرکت پایه‌ها، سطح رنگ ساییده می‌شود و رنگ روی آن به مرور زمان از بین برود.

پایه‌های آلومینیومی به اندازه پایه‌های فولادی محکم هستند. این امر با افزایش ضخامت آلومینیوم امکان‌پذیر می‌شود.

آلومینیوم بسیار انعطاف پذیرتر از فولاد است. بنابراین آلومینیوم را می‌توان بدون ترک خوردگی یا شکستگی شکل و فرم داد.

آلومینیوم آنودایز شده بسیار بادوام است. در فرآیند آنودیزاسیون، پوششی مانند رنگ به فلز اضافه نمی‌‌شود. این فرآیند، فرآیندی الکتروشیمیایی است که خواص شیمیایی آلومینیوم را تغییر می‌دهد. به این معنا که نه تنها آلومینیوم به طور قابل توجهی محکم‌تر می‌شود، بلکه آلومینیوم آنودایز شده هرگز خرد، پوسته و یا زنگ نمی‌زند.

به طور کلی، میزهای اداری که در آنها پایه‌های از جنس آلومینیوم آنودایز شده استفاده شده است به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به پایه‌های فولادی رنگ شده دارند. اگر به دنبال میز اداری پایه آلومینیوم هستید که طول عمر بالایی داشته باشد، باید به میزهایی توجه کنید که دارای پایه آلومینیومی آنودایز شده است.

میز اداری ایستاده پایه فلزی

طراحی و زیبایی میز اداری پایه فلزی: فولاد در مقابل آلومینیوم

وقتی صحبت از زیبایی می‌شود، پایه‌های فولادی در مقایسه با آلومینیوم ساده‌تر و بدون پیچیدگی هستند. به این دلیل که فولاد قابلیت شکل‌پذیری یا چکش‌خواری آسان را ندارد. مدل‌ها و شکل‌های موجود برای پایه‌های فولادی عبارتند از: گرد، مستطیل یا مربع. دیوارهای بیرونی پایه‌های فولادی عموماً مسطح هستند و دارای جزئیات و طراحی پیچیده‌ای نیستند.

علاوه بر این، پایه‌های فولادی میز اداری فقط با پوششی از رنگ در بازار وجود دارند. برخی از برندها ممکن است رنگ های متنوعی ارائه دهند، اما پیشنهادات رایج آنها سفید، خاکستری و مشکی است.

نقطه ضعف روکش رنگی پایه‌های فولادی سایش و خوردگی آنها است. که با گذشت زمان و به دلیل استفاده از میز، سایش و پریدگی رنگ روی کار خود را نشان می‌دهد.

پایه‌های آلومینیومی میز اداری ظاهری پیشرفته‌تر و امروزی دارند. نمای پایه‌های آلومینیومی میز می‌تواند تقریباً به هر شکلی باشد، بنابراین طراحی می‌تواند بسیار پیچیده‌تر و منحصربه‌فردتر باشد.

پایه‌های میز آلومینیومی را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد، اما آنودیزاسیون آلومینیوم بسیار رایج‌تر است. با این روش آلومینیوم ظاهر بسیار باشکوه‌تری خواهد داشت.

میز اداری فلزی

قیمت: فولاد در مقابل آلومینیوم

در حالی که قیمت می‌تواند هنگام خرید میز اداری نوسان داشته باشد، فولاد نسبت به آلومینیوم قیمت کمتری دارد.  بنابراین، پایه‌های فولادی اغلب ارزان‌تر از آلومینیوم هستند. البته در تعیین قیمت میزهای اداری پایه فلزی عوامل دیگری نیز تاثیر خواهند داشت.

در این مقاله شرح دادیم که هرکدام از انواع میز اداری پایه فلزی چه ویژگی‌های دارند و آنها را از جهات مختلف با هم مقایسه کردیم. هرکدام از این میز‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارا هستند. اینکه کدامیک از آنها را انتخاب کنید بستگی به مورد استفاده، سلیقه و سبک فضای اداری شما دارد. شرکت سازینه چوب سابقه‌ای درخشان در زمینه طراحی و اجرا دکوراسیون اداری دارد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و یا به پیج اینستاگرام این شرکت سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *