وبلاگ و اخبار

راهکارهای بهتر شدن دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

داشتن یک دکوراسیون اداری Office decoration مناسب باعث می‌شود که افراد با روحیه و نشاط بیشتری وظایف محوله را به انجام رسانده و پیشرفت چشم گیری در کار داشته باشند. از آنجایی که محل کار، خانه دوم شما محسوب می‌شود باید از نظر طراحی به نحوی دکوراسیون شده باشد که علاوه بر پیروی از استاندارد‌های طراحی دکوراسیون اداری، حس راحتی و آرامش را برای افراد به همراه داشته باشد.

دکوراسیون اداری

اولین مخاطب و مشتری هر شرکت کارکنان آن هستند، داشتن یک طراحی مناسب تاثیر مثبت بر افزایش کارآمدی و روحیه‌ی خستگی ناپذیر در افراد دارد. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دکوراسیون اداری با سبک کاری شما هماهنگ باشد.

طراحی داخلی مسئله ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست چرا که مهم ترین اصل در فروش نحوه‌ی نمایش کالاست. حال اگر شما محصولی را برای فروش ارائه نمی‌دهید، محصول شما همان دکوراسیون خاص دفتر شما به حساب می‌آید چرا که دکوراسیون خوب علاوه بر اینکه باعث اطمینان ارباب رجوع در رسیدن به نتیجه مورد نظر خواهد شد، حس احترام و شایستگی برای سازمان و جلب اطمینان و اعتماد مراجعه کننده را به همراه خواهد داشت.

دکوراسیون اداری

نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری

یک دکوراسیون اداری مناسب و کارآمد نیازمند به پیروی از برخی نکات مهم و اساسی بوده و شما به راحتی می‌توانید با پیروی از همین نکات و پیاده سازی آن‌ها در محیط اداری خود، به بهترین دکوراسیون مطابق با میل و سلیقه خود دست یابید. در ادامه این مطلب برخی از نکات کلیدی و کارآمد آورده شده است:

تمرکز پایدار

مشاغلی که در آن کارمندان نیازمند تمرکز بر روی کارهای پیچیده هستند، به محیط کاری نیاز دارند که به آنها اجازه دهد برای مدت طولانی و به راحتی تمرکز کنند. به همین خاطر شما به راحتی می‌توانید با استفاده از پانل های دیواری آکوستیک، جداکننده های اتاق و حتی مبلمان جاذب صدا، مزاحمت های صوتی را تا بیشترین حد ممکن کاهش دهید.

دکوراسیون اداری

تقویت همکاری

یک محیط کاری ایده آل منجر به ایجاد همکاری واقعی و ترویج فرهنگ ارتباط سالم در شرکت خواهد شد.

چیدمان صندلی می‌تواند به گونه‌ای باشد که اعضای تیم با سایرینی که نیاز به همکاری بیشتر دارند حداقل در یک محل استقرار یابند.

برای جلسات برنامه ریزی نشده میزهای متحرک را در طرح خود قرار دهید.

برای صرفه جویی در فضا و ایجاد فضایی مناسب برای بحث های عمیق تر، اتاق های کنفرانس کوچکتر و خصوصی تر ایجاد کنید.

دکوراسیون اداری

یادگیری تسهیل شده

در “اقتصاد دانش” امروزی، دفاتر به فضاهای همه کاره برای یادگیری و توسعه مهارت های حرفه ای کارکنان از طریق آموزش رسمی و غیررسمی نیاز دارند. با ایجاد اتاق های چند منظوره برای فعالیت های آموزشی و کنفرانس، فضای آموزشی را به حداکثر برسانید.

همچنین می‌توانید از صندلی راحتی و شاید یک فضای آموزشی اختصاصی رسانه‌ای، با تجهیزات فناوری، هدفون و میزهای مطالعه با ارتفاع قابل تنظیم استفاده کنید.

فضاهای باز و بسته

یک دکوراسیون اداری مناسب به طور کلی باید تلفیقی از فضاهای باز و بسته باشد. ایجاد تعادل مناسب بین فضاهای باز برای همکاری و ارتباط و فضاهای بسته برای تمرکز و انجام امور حساس بسیار حائز اهمیت است.

دکوراسیون اداری

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم نکات ذکر شده جزء اساسی ترین مسائل در طراحی دکوراسیون اداری شما بوده که پیش از اقدام به طراحی باید در نظر گرفته شده و با توجه به آن‌ها طراحی مناسب با حیطه‌ی فعالیت خود را انجام دهید.

چند ایده‌ برای طراحی دکوراسیون اداری

اگر دفترکار کوچکی دارید سعی کنید از هارمونی رنگ‌های روشن، خنثی و تلفیقی از این دو استفاده کنید. بهترین رنگ‌ها در این سبک سفید، طوسی و کرم بوده که برای یکنواخت و تکراری نشدن فضا و ایجاد نوعی تضاد می توانید از توناژ ملایم همین رنگ‌ها استفاده کنید.

وجود نور کافی تاثیر زیادی بر کارایی افراد خواهد داشت. سعی کنید از نور کافی و ملایم برای روشنایی محیط استفاده کنید چرا که محیط‌ با نور‌ محدود بیشتر برای ایجاد فضایی آرام برای استراحت افراد استفاده می شود.

بهترین روش استفاده از نور طبیعی پنجره هاست اما اگر به این شرایط دسترسی ندارید می‌توانید از نور مصنوعی استاندارد آباژور و لوسترهای زیبا نیز استفاده کنید.

برای هرچه زیباتر شدن فضا می‌توانید از گل و گیاهان طبیعی یا مصنوعی، آکواریوم و تابلوهای تزئینی استفاده کنید. وجود گیاهان سرسبز در دکوراسیون اداری علاوه بر کمک به پاکسازی هوا منجر به کاهش استرس و افزایش بهره‌وری افراد نیز می‌شود.

دکوراسیون اداری

برای ایجاد تنوع و دوری از حالت یکنواختی می‌توانید از کاغذهای دیواری یا پوسترهای طبیعی برای تزئین دیوارهای محیط اداری خود استفاد کنید.

یکی از بخش‌های مهم در هر دکوراسیون اداری اتاق کنفرانس است. برای طراحی این اتاق از یک سبک مینیمال استفاده کنید. سبک مینیمال منجر به ایجاد فضای ساده و آرام در اتاق کنفرانس شده تا تمرکز افراد به طور کامل بر روی مسائل مورد بحث بوده و ذهن آن‌ها دچار آشفتگی و پراکندگی نشود.

فضاهای متفاوت را با خلاقیت خود از یک دیگر تفکیک کنید. به طور مثال استفاده از پارتیشن‌‎های تک جداره با ارتفاع کم علاوه بر جداسازی فضا ارتباط موثر را نیز ممکن می کند. اما اگر به جداسازی فضا با پارتیشن علاقه ندارید استفاده از کف پوش‌های متنوع برای نمایش فاصله بین بخش‌های مختلف نیز انتخاب مناسبی است.

دکوراسیون اداری

در یک طراحی اصولی و مناسب برای دکوراسیون اداری باید سلامتی و راحتی کارکنان نیز مورد توجه قرار گرفته شود به همین خاطر باید اصول ارگونومی در طراحی را مدنظر داشته باشید. مانند استفاده از صندلی‌ها با شرایط استاندارد و مناسب.

استفاده از قفسه بندی‌ها با طراحی و رنگ‌های جذاب برای جای‌گذاری وسایل اضافی افراد و همچنین ایجاد نظم و دسترسی راحت‌تر به برگه و سندهای مورد نیاز از جمله مواردی است که به هرچه کارآمد‌تر شدن محیط شما کمک خواهد کرد.

ایجاد هماهنگی در بین اجزای محیط از جمله مواردی است که علاوه بر کمک به زیبایی بیشتر محیط، نظم و هماهنگی خاصی را نیز به اداره شما خواهد بخشید.

دکوراسیون اداری

از رایحه مناسب برای ایجاد حس بهتر در محیط کار خود استفاده کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا راهکارهایی برای داشتن یک دکوراسیون اداری کارآمد و مناسب را به شما ارائه دهیم. هر چند این ویژگی‌ها ممکن است با توجه به نوع فعالیت و اهداف سازمان تغییر کنند، اما این عوامل به طور کلی بهبود محیط کاری و افزایش کارایی را تضمین می‌کنند.

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *