وبلاگ و اخبار

میز اداری

میز اداری

میز اداری یکی از‌ عناصر مهم در فضاهای کاری محسوب می شود. قطعا در هر محیط و ارگانی که مشغول به فعالیت های اداری باشید نیاز به استفاده از این نوع میز قابل توجه است. اگر شما هم دارای شغلی اداری و اصطلاحا پشت میز نشین باشید زمان زیادی از روز خود را در محیط کار و پشت میز خود می گذرانید. حال اگر شرایط کاری و محیطی مطلوب نباشد قطعا راندمان پایینی خواهید داشت.

داشتن یک میز کارمندی مناسب از جمله مواردی است که تاثیر به سزایی در بازده افراد در محیط کاری دارد. به طور مثال در صورت استاندارد نبودن ارتفاع و ابعاد میز فرد به سرعت دچار خستگی شده و در نتیجه در انجام امور محول هم دچار مشکل خواهد شد. در ساخت این دسته از میزها از متریال متفاوتی از جمله ام دی اف، چوب، فلز و شیشه استفاده می شود.

از جمله مواردی که در طراحی ای نوع میز حائز اهمیت است، داشتن سطح مسطح و مناسب برای نگهداری کامپیوتر، مستندات و ابزارهای کاری است. همچنین،این میز ممکن است دارای کشوها یا قفسه‌ها برای ذخیره و سازماندهی اسناد و لوازم جانبی هم باشد.

طراحی میز اداری

طراحی میز اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است. میزهای اداری مدرن معمولاً دارای طراحی‌های ساده و در عین حال خاص هستند که باعث می‌شود ظاهرکلی محیط کاری زیبا و منسجم تر باشد. در طراحی این میزها موارد زیادی از جمله ارتفاع و طول مناسب و همچنین فضای در دسترس از جمله موارد دارای اهمیت است. همچنین، برخی از میزها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که به کاربر امکان داشتن حس راحتی و سلامت در محیط کار را می‌دهند.

ویژگی های یک میز اداری خوب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به خرید میز ادرای داشته باشید. اما اطلاعات کافی در رابطه با یک میز خوب یا امکان تشخیص اینکه چه میزی برای شما مناسب تر است را نداشته باشید. هر میز با توجه به نوع استفاده و محیط ویژگی های مختص به خود را دارد. اما برخی از ویژگی ها به طور کلی در تمامی انواع آن رعایت می شود.

از جمله این موارد می توان به داشتن ارتفاع مناسب اشاره کرد. ارتفاع میز باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند به راحتی کار کند و دچار مشکلات پیچیده نشود.

مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت است داشتن سطح مناسب برای استفاده کاربر است. سطح میز باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمامی وسایل که اصولا مورد استفاده قرار می گیرد مانند کامپیوتر و مستندات اداری به راحتی روی آن جای گیرد.

همچنین یک میز مدیریت خوب باید از مواد و متریال مرغوب ساخته شده باشد تا در برابر استفاده مکرر و ضربات احتمالی مقاوم بوده و دچار آسیب دیدگی نشود.

ابعاد یک میز اداری خوب باید به نحوی انتخاب شود که کاربران بتوانند به راحتی و بدون مشکلات در آن کار کنند و همچنین محیط کار به نحو احسنت سازماندهی شود. در ادامه مقاله، ابعاد مهمی که باید در نظر گرفته شود را بررسی می کنیم:

ابعاد مناسب میز مدیریت

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ابعاد طراحی شده میز اداری هم بسیار حائز اهمیت است. تمامی میزها باید دارای ابعاد استاندارد و متناسب بوده تا کاربر بتواند به راحتی و بدون ایجاد مشکل فعالیت خود را انجام دهد.

  1. ارتفاع میز :

– ارتفاع مناسب این میز معمولاً در حدود 74 تا 77 سانتی متر است. این ارتفاع به طور استاندارد شرایطی را ایجاد می کند تا کاربر به راحتی در حالت نشسته از میز استفاده کند.

  1. عرض میز :

– همانطور که قبلا اشاره کردیم عرض این میز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا افراد بتوانند لوازم اساسی و مورد نیاز خود را روی میز قرار داده و به راحتی کار کنند. عرض استاندارد میزهای اداری معمولاً در حدود 120 تا 180 سانتی متر است.

  1. عمق میز :

– استاندارد معمولی برای عمق میزهای اداری حدودا 60 تا 80 سانتی متر است. عمق میز باید به صورتی طراحی شود تا از ایجاد فشار اضافی بر روی دست و بازوی کاربر در هنگام کار جلوگیری کند.

  1. اختصاص فضا برای ایجاد کشو یا قفسه :

– برخی از این میزها با توجه به درخواست و نیاز کاربر دارای کشوها یا قفسه‌های اضافی برای ذخیره و سازماندهی اسناد و دیگر موارد است، پس در طراحی میز باید ابعاد این فضاها نیز در نظر گرفته شود.

  1. فضای پایین میز :

– فضای زیر میز باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا از احساس فشار و ناراحتی در پاها  به علت کمبود فضا جلوگیری شود و افراد بتوانند به  راحتی در هر دو حالت  نشسته و ایستاده در کنار میز فعالیت کنند.

توجه به این ابعاد و اندازه‌ها و استاندارد بودن آن این امکان را به کاربر داده تا به راحتی وظایف خود را انجام داده و در نتیجه بازده بهتر و بالاتری داشته باشد.

 انواع میز اداری

به طور کلی با توجه به محیط و موارد استفاده از یک میز اداری، می توان آن را به دسته بندی های زیر تقسیم کرد، که در ادامه به توضیح هر‌یک خواهیم پرداخت.

_  تمام ام دی اف

_  پایه فلزی

_  شیشه ای

میز ام دی اف

در ساخت میز ام دی اف، تماما از ام دی اف استفاده شده و اصولا از فلز استفاده نمی شود. نوع ام دی اف تقریبا سنتی تر است. ولی با این وجود در صنعت مبلمان اداری طرفداران خاص خود را داشته و هنوز هم انتخاب بسیاری از مدیران برای فضاهای اداری مجموعه‌ها است. این میز در مقایسه با میزهای چوبی، در برابر تغییرات دما و رطوبت از مقاومت نسبتا بهتری برخوردار است.

میز پایه فلزی

میز اداری پایه فلزی جزء دسته میزهای اداری مدرن محسوب می شود. این میزها به دلیل شکل ظاهری خاص تری که دارند طرفداران خاص خود را داشته و زیبایی بصری بیشتری نیز دارند.

عموما سطح این میزها از صفحات ام دی اف ( 16 میل یا 32 میل) ساخته شده است. پایه‌ی میزاداری فلزی همانگونه که از نام آن مشخص است از پروفیل آهنی ساخته و پرداخته می شود. اما این نکته در انتخاب پروفیل پایه میز بسیار مهم است که در مرور زمان و بر اثر رطوبت دچار فرسایش و زنگ زدگی نشود.

میز شیشه ای

میز های شیشه ای همانطور که از نامشان مشخصه، تماما از جنش شیشه ساخته شده اند. همین امر باعث شده نسبت به سایر انواع میز اداری کاملا متفاوت بوده و جلوه خاص و زیبایی داشته باشند.

میزهای شیشه ای با استفاده از فرایند خم و دستگاه‌های پیچیده ساخته می شوند. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم اگر دسترسی به فضای بیشتری دارید، از ست های میز مدیریت شامل: ست کنار میز، فایل و کردنزا هم استفاده کنید. این امر باعث می شود دکوراسیون داخلی محیط زیباتر شده و همچنین فضای بیشتری برای ساماندهی مدارک و مستندات در دسترس داشته باشید.

با توجه به موارد ذکر شده قطعا میتون نتیجه گیری کرد که میز اداری یکی از ارکان مهم محیط های اداری است، که می تواند تاثیر زیادی بر کارایی و بازده افراد داشته باشد. پس انتخاب میز اداری با توجه به نیاز کاربر و فضای موجود از نکاتی است که باید به آن توجه کرد.

مارا در کانال اینستاگرام سازینه چوب دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *