وبلاگ و اخبار

پارتیشن پی وی سی

پارتیشن پی وی سی

پیش از صحبت درباره پارتیشن پی وی سی، بد نیست از این سوال شروع کنیم. آیا برایتان پیش آمده است که نیاز به جداسازی فضا و ایجاد بخش‌های مختلف در محیط منزل یا محل کار خود را داشته باشید. در گذشته برای این منظور از دیوارکشی‌های سنگین گچی یا آجری استفاده می شد که قطعا ساخت و تخریب مجدد آن‌ها، هم سخت بوده و هم هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت. اما امروزه با رشد روز افزون علم و تکنولوژی از پارتیشن‌ها با متریال مختلف برای این امر استفاده می‌شود. با توجه به نیاز و فضاهای گوناگون پارتیشن‌ها در انواع مختلف پارتیشن ام دی اف، پارتیشن آلومینیومی و پی وی سی قابل طراحی و اجرا هستند.

پی وی سی یا poly vinyl chloride به اختصار (pvc)، این نوع پارتیشن‌ها از مواد پلاستیکی به نام پلی‌وینیل کلرید تولید می‌شوند. پی وی سی یک ماده پلاستیکی سبک، مقاوم با قابلیت‌های متعدد است که در بخش‌های مختلف دکوراسیون صنعتی، دکوراسیون اداری و خانگی به کار برده می شود. پارتیشن‌های پی وی سی معمولاً در داخل ساختمان‌ها به عنوان جداکننده‌ی فضا به جای دیوارکشی های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارتیشن پی وی سی در دسته پارتیشن‌های اداری قرار گرفته و طرفداران خاص و ویژه خود را دارد و علاوه بر جداسازی جلوه و زیبایی بیشتری به محیط می دهند.

انواع پارتیشن‌پی وی سی

پارتیشن‌ پی وی سی مانند انواع مختلف پارتیشن‌ها در ابعاد و طرح‌های متفاوتی قابل طراحی و اجرا است. از جمله:
1. پی وی سی پلاستیکی لایه ضخیم ( ترکیبی از فلز و بتن با پوشش پلاستیک)
2. پی وی سی پلیمری ( فقط پلاستیک)
3. ثابت
4. متحرک
به دلیل کاربردهای متفاوتی که هریک از انواع این پارتیشن دارند، شما با توجه به کاربری مدنظر خود می توانید بهترین انتخاب را در بین مدل‎های گوناگون آن داشته باشید.

پارتیشن پی وی سی

مزایای پارتیشن‌ پی وی سی

این نوع پارتیشن دارای مزایای متفاوتی و بی شماری است که قطعا پاسخگوی نیاز شما در زمینه‌های مختلف خواهد بود، که در ادامه این مقاله شما را با برخی از ویژگی‌های اصلی و بنیادین آن آشنا خواهیم کرد.

_ مقاومت در برابر رطوبت : مهم ترین ویژگی قابل توجه این پارتیشن، مقاومت این در برابر آب است، بنابراین در محیط‌هایی که ممکن است با رطوبت سر و کار داشته باشند (مانند استخر‌ها) استفاده از آن کاربرد زیادی دارد.

_ نصب آسان : این نوع پارتیشن‌ها نسبت به سایر انواع پارتیشن‌ها نسبتاً سبک‌تر بوده و نصب و حمل آن‌ها هم نسبتاً آسان‌تر است.

_ تنوع در طراحی : این پارتیشن در انواع مختلفی از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس و قابل طراحی و اجراست به همین علت به کاربران امکان انتخاب بر اساس سلیقه و استایل فضای مورد نظر خود را می‌دهد.

_ سهولت در پاک سازی : به دلیل ضدآب بودن سطوح پی وی سی شما به راحتی این امکان را دارید که سطح کار را تمیز و پاک سازی کنید.

_ خاصیت آنتی باکتریال: به دلیل آنتی باکتریال بودن پی وی سی، انتخاب این پارتیشن گزینه مناسبی برای مراکز درمانی است.

_ ثبات رنگ در اثر تابش نور خورشید و اشعه یو وی : پاین پارتیشن به دلیل جنس متریال و ساختار خاصی که دارد در برابر تابش مستقیم نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی شود. البته ذکر این نکته قابل توجه است که در صورتی استفاده از متریال نامرغوب در تولید آن این قابلیت از بین خواهد رفت.

_ عایق مناسب برای حفظ سرما و گرما : پی وی سی این امکان را دارد که مانع از خروج و هدر رفت چه هوای گرم و چه هوای سرد در فضا شود.

_ مقاوم در برابر آتش سوزی و نفوذ حشرات

اما در نهایت برای استفاده مناسب از این نوع پارتیشن اداری، ما به شما توصیه می‌ کنیم که با توجه به شرایط و نیازهای محیطی خود، تصمیم به انتخاب گرفته و اطمینان حاصل کنید که این نوع پارتیشن به نیازهای شما پاسخ مناسبی خواهد داد. چرا که به دلیل هزینه بر بودن پارتیشن پی وی سی در صورت ناهماهنگی با نیاز و خواسته شما قطعا متضرر خواهید شد.

پارتیشن پی وی سی

قیمت پارتیشن پی وی سی

برآورد قیمت پارتیشن پی وی سی به عوامل متعددی از جمله متراژ مدنظر، متریال استفاده شده، یراق آلات و با توجه به محیط پیاده سازی تک جداره یا دو جداره بودن و همچنین استفاده از درب و پنجره در کار بستگی داشته که استفاده از هریک از این موارد در بالاتر رفتن قیمت اجرای این پارتیشن تاثیرگذار است. اما به طور کلی به دلیل ضدآب بودن، پارتیشن ‌های پی وی سی هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع پارتیشن‌ها دارند.

خرید پارتیشن پی وی سی

این نوع پارتیشن نسبت به سایر پارتیشن‌ها به علت هزینه بالاتر و شرایط ویژه‌ای که دارند، کمتر مورد استقبال افراد قرار می گیرند. به همین علت پیش از اقدام به خرید پارتیشن پی وی سی باید جوانب مختلف را مورد بررسی قرار دهید. چرا که استفاده از این نوع پارتیشن در تمامی مکان‌ها مرسوم نیست. اما به طور مثال محیط های درمانی یا محیط‌هایی که ارتباط مستقیم یا زیادی با آب و رطوبت دارند، قطعا استفاده از این نوع پارتیشن در آن‌ها در الویت قرار دارد. چرا که استفاده از پارتیشن ام دی اف در این مراکز باعث بادکردن و از بین رفتن آن در اثر تماس با آب می شود.
اما اگر برای محیط‌های اداری و یا فضاهای باز قصد خرید پارتیشن دارید، پارتیشن‌های ام دی اف و آلومینیومی گزینه‌های مناسب تری هستند، این پارتیشن‌ها علاوه بر کارایی بهتر مقرون به صرفه نیز می باشند.

هزینه نصب پارتیشن پی وی سی

هزینه نصب پارتیشن پی وی سی به موارد متعدد و گوناگونی بستگی دارد و با توجه به شرایط متفاوت متغیر است به طور مثال اگر پارتیشن دارای طراحی خاصی بوده و برای نصب آن نیاز به استفاده از ابزارآلات خاصی باشد، یا اینکه برای متراژ زیادی قصد استفاده از پارتیشن را داشته باشید به طور حتم تاثیر مستقیمی بر هزینه نصب پارتیشن خواهد داشت به همین علت نمی توان هزینه مشخصی برای نصب پارتیشن اداری تعیین نمود. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما در سازینه چوب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *