وبلاگ و اخبار

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی اجزایی برای سازماندهی فضاهای مختلف بوده که متریال اصلی در ساخت آن، انواع مختلف چوب با کاربردهای متفاوت می باشد. این نوع از پارتیشن ها به علت طبیعی بودن حس گرما، تازگی خاصی را در محیط ایجاد می کنند. از پارتیشن های چوبی در محیط‌های خانگی و اداری با توجه به کارایی و سلیقه افراد استفاده می شود.

رنگ و طرح این پارتیشن را می توان با سایر عناصر چوبی موجود در فضا هماهنگ کرد. این سبک از پارتیشن گونه ای از حس سنتی بودن را در فضا ایجاد می کند و دارای استحکام بالایی است. در این نوع از پارتیشن ها از چوب های متنوعی استفاده می شود که از بین آن ها می توان به چوب بلوط، راش و افرا اشاره کرد.

پارتیشن های چوبی دارای خاصیت آکوستیک بوده و تا 53 دسی بل قابلیت کاهش صدا دارند. مشکلی که ممکن است در رابطه با این مدل از پارتیشن ها ذهن شما را مشغول کند قابلیت اشتعال آن هاست، پارتیشن های چوبی اگر به صورت چوب جامد مورد استفاده قرار بگیرند تا 60 دقیقه و در صورت ترکیب با عناصر دیگر تا 75 دقیقه امکان مقاومت در برابر آتش را دارند.

اگر فضایی که قصد استفاده از پارتیشن چوبی در آن را دارید از تعداد پنجره کمتری برخوردار است، شما این امکان را دارید که از ترکیب پارتیشن و چوب همزمان استفاده کنید و نور بیشتری را در محیط خود منتشر کنید.

پارتیشن های چوبی در دوحالت ثابت و متحرک (پاراوان) قابل طراحی و اجرا هستند. از مدل متحرک بیشتر در منازل مسکونی برای جداسازی دو بخش و زیبایی بیشتر محیط استفاده می شود. به طور مثال در طراحی داخلی این دوره، بخش سالن پذیرایی و آشپزخانه تفکیک نشده و با یک دیگر در ارتباط هستند. اما برخی از افراد علاقه ای به این امر نداشته و ترجیح می دهند این دو بخش از خانه از هم مجزا شوند که بهترین گزینه استفاده از پارتیشن چوبی متحرک است.

پارتیشن چوبی

قیمت پارتیشن چوبی

قیمت پارتیشن چوبی به عوامل متعددی از جمله نوع چوب مورد استفاده در ساخت، متریال و یراق آلات پارتیشن، متراژ مورد نظر شما برای اجرای پارتیشن، پارتیشن دوجداره یا پارتیشن تک جداره بودن و… بستگی دارد. اما به طور کلی به دلیل پیشرفت های صنعت دکوراسیون و تولید پارتیشن‌ها در طرح و مدل های مختلف ام دی اف و آلومینیوم و کم تقاضا بودن خرید پارتیشن چوبی، قیمت این پارتیشن در مقایسه با دیگر انواع پارتیشن اداری تقریبا کمتر است.
به همین علت تعیین قیمت دقیق پارتیشن چوبی امکان پذیر نبوده و نیاز به بررسی تمامی نکات و موارد ذکر شده داشته تا قیمت دقیق و نهایی آن مشخص شود.

خرید پارتیشن چوبی

پس از انجام بررسی های مورد نیاز و پیش از اقدام به خرید، باید نکات مهم و متفاوتی را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال چه نوع پارتیشنی مدنظر شماست، تک جداره یا دوجداره؟ این پارتیشن مناسب با فضای در دسترس شما هست یا خیر؟ چه انتظاری از پارتیشن مدنظر خود دارید؟ از همه مهم تر چه میزان بودجه به خرید پارتیشن اختصاص داده اید؟
تمامی این موارد نکاتی است که پیش از اقدام به خرید قطعی پارتیشن باید به آن ها توجه کنید . چرا که به طورکلی هزینه خرید و نصب پارتیشن بالا بوده و امکان اصلاح و یا ایجاد تغییر در آن نیز تقریبا سخت و غیرممکن است. مگر در موارد خاص که قطعا برای شما هزینه بر خواهد بود.

پارتیشن چوبی

نصب پارتیشن چوبی

پس از گذراندن تمامی مراحل و انتخاب بهترین پارتیشن که برای فضا و شرایط شما مناسب است، نوبت به نصب و اجرای پارتیشن انتخابی می‌رسد. در این مرحله شما به همراهی یک فرد متخصص نیاز دارید که به بهترین نحو و بدون ایجاد مشکل، به نصب و پیاده سازی پارتیشن بپردازد.
نحوه نصب پارتیشن چوبی بستگی به نوع پارتیشن، طراحی سیستم نصب و نیازهای خاص فضا دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی و جامع مراحلی که در نصب پارتیشن باید پیش برد را عنوان کنیم، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

بررسی نیازها

قبل از هر چیز، نیازها و الزامات خاص فضا را بررسی کنید. این موارد شامل اندازه و شکل فضای در دسترس، نوع پارتیشن (ثابت، تاشو، لغزان و غیره) و خصوصیات طراحی است.

آماده‌سازی فضا

مطمئن شوید که فضا آماده برای نصب پارتیشن است. محل نصب پارتیشن باید عاری از هرگونه گرد و غبار باشد چرا که در صورت استفاده از چسب برای تثبیت پارتیشن به کف در صورت وجود گرد و خاک با مشکل مواجه خواهید شد. مورد دیگر اینکه در صورت نیاز اقدام به حذف دیوارهای موجود یا انجام تغییرات دیگر در فضا برای آماده سازی کامل محیط کنید.

انتخاب مواد

انتخاب مواد مناسب برای پارتیشن چوبی بسیار مهم است. نوع چوب استفاده شده در ساخت پارتیشن باید با توجه به نیاز و خواسته شما انتخاب شود.

نصب فریم

بسته به نوع پارتیشن، از فریم مناسب برای نگهداری پارتیشن استفاده کنید. به طور مثال استفاده از یک سیستم قابل تنظیم برای پارتیشن‌های تاشو یا لغزان یا یک فریم ثابت برای پارتیشن‌های دائمی، از جمله نکاتی است که در نصب پارتیش باید در نظر داشته باشید.

نصب پارتیشن

پس از نصب فریم، پارتیشن‌ها باید به نقاط مشخص و به نحو مناسبی متصل شوند که ایستایی و استحکام مناسبی داشته باشند. برای نصب پارتیشن می توان از پیچ و مهره و اتصالات و یا چسب‌های مخصوص استفاده کرد.

تنظیم و تصحیح

پس از انجام تمامی مراحل ذکر شده، اطمینان حاصل کنید که پارتیشن‌ها به درستی نصب و تنظیم شده‌اند. مانند بررسی سطح و عمودی بودن پارتیشن‌ها، عدم وجود لغزش یا مشکلات دیگر مرتبط با نصب.

همیشه مهم است که نصب پارتیشن‌ها توسط افراد ماهر و با توجه به استانداردهای ایمنی و ساختمانی انجام شود تا هزینه اضافی برای شما در‌بر نداشته باشد. به همین خاطر، بهتر است با انجام تحقیقات کافی و مفید اقدام به انتخاب تکنسین حرفه ای، متناسب با نوع نیاز و شرایط محیطی خود کنید.

پارتیشن چوبی

هزینه نصب پارتیشن چوبی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، هزینه خرید و نصب پارتیشن به عوامل متعدد و متفاوتی بستگی داشته و نمی توان برای آن هزینه واحد و مشخصی را در نظر گرفت. به طور مثال اگر پارتیشن دارای طراحی خاصی بوده و برای نصب آن نیاز به استفاده از ابزارآلات خاصی باشد، یا اینکه برای متراژ زیادی قصد استفاده از پارتیشن را داشته باشید، به طور حتم تاثیر مستقیمی بر هزینه نصب پارتیشن خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *