وبلاگ و اخبار

چند ایده برای دکوراسیون شرکت

دکوراسیون شرکت

طراحی دکوراسیون شرکت‌ Company decoration از جمله نکات مهم و تاثیرگذار در رشد و فروش هر کسب و کاری است. حتی این موضوع در شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و… نیز مورد توجه قرار گرفته و نقش مهمی در موفقیت و پیشرفت روز افزون آن‌ها ایفا می‌کند. به همین خاطر مدیران شرکت‌های مختلف در چند دهه اخیر بیشتر به این موضوع توجه نموده و در صدد ایجاد تغییرات در دکوراسیون شرکت خود و به روز کردن آن برآمدند.

دکوراسیون شرکت

قطعا داشتن یک دکوراسیون خلاقانه و مناسب در هر کسب و کاری منجر به رشد و پیشرفت شرکت خواهد شد. چرا که ظاهر و فضای دکوراسیون شرکت شما از جمله مواردی است که در بدو ورود به محیط، نظر افراد را به خود جلب کرده و باعث ایجاد نوعی اطمینان خاطر نسبت به رسیدن به نتیجه مطلوب در رابطه با درخواست خود از شرکت شما خواهند شد.

پس علاوه بر ارائه خدمات مناسب و حفظ احترام ارباب رجوع داشتن یک دکوراسیون مناسب و تاثیرگذار در طراحی شرکت منجر به اتفاقات مثبت و مهمی در حیطه‌ی فعالیتی شما خواهد شد. در طراحی دکوراسیون شرکت معمولا دست شما بازتر بوده و محدودیت خاصی در طراحی و استفاده از المان‌ها نخواهید داشت.

دکوراسیون شرکت

به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی ایده‌های طراحی که دکوراسیون شرکت شما را خاص‌تر و زیباتر به نمایش می‌گذارند آشنا کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سبک‌های طراحی دکوراسیون شرکت

برای طراحی دکوراسیون یک شرکت با توجه به حیطه‌ی فعالیت، نظر و سلیقه مدیرعامل شرکت امکان استفاده از سبک‌های متنوع و گوناگونی را خواهید داشت. سبک دکوراسیون یک شرکت باید با اهداف، فرهنگ و هویت شرکت هماهنگی داشته باشد. به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی شرکت، تلاش بر ایجاد یک فضای کاری موثر و جذاب خواهد بود. در این بخش از مقاله به بررسی برخی از این سبک‌ها می ‌پردازیم:

کلاسیک و متقن:

– از جزئیات ظریف و طرح‌های متنوع استفاده می‌شود.

– انتخاب مبلمان با اجزای چوبی یا فلزی.

– انعکاس تاریخ و اصالت شرکت.

از این سبک طراحی بیشتر در شرکت‌هایی با فرهنگ سنتی، مانند حوزه مالی یا حقوقی استفاده می‌شود.

مدرن و زیبا:

– استفاده از خطوط ساده و طرح‌های منحصر به فرد.

– انتخاب رنگ‌های نئونی یا متناسب با هویت برند.

دکوراسیون شرکت

– استفاده از مصالح مدرن و فناوری‌های نوین مانند پارتیشن اداری.

از این سبک طراحی بیشتر در شرکت‌هایی فناوری، استارتاپ‌ها یا صنایع خلاق استفاده می‌شود.

صنعتی و معاصر:

– استفاده از سازه‌های صنعتی مانند لوله‌ها و آهن.

– نمایش اجزای ساختمانی نظیر دیوارهای سنگی یا بتنی.

– انتخاب مبلمان با طراحی ساده و ابزارهای کاری ظاهر صنعتی.

از این سبک طراحی بیشتر در شرکت‌های مرتبط با تولید و صنعت و یا استارتاپ‌های تکنولوژی استفاده می‌شود.

دکوراسیون شرکت

اکولوژیک و دوستدار محیط زیست:

– استفاده از مواد بازیافتی و محصولات محیط‌ زیستی.

– ایجاد یک فضای سبز با گیاهان داخلی.

– استفاده از نور مصنوعی موثر و افزایش استفاده از نور طبیعی.

این سبک طراحی بیشتر در شرکت‌هایی که به مسائل محیط‌ زیستی علاقه دارند، یا صنایعی که در زمینه تولید محصولات سبز فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود.

پویا و خلاق:

– استفاده از رنگ‌ها و الگوهای جذاب.

– ایجاد فضاهای انعطاف‌پذیر با قابلیت تغییر شکل.

دکوراسیون شرکت

– ایجاد فضاهای مشترک برای ایجاد تعامل و تبادل ایده.

از این سبک طراحی بیشتر در استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و هنری استفاده می‌شود.

کمال‌گرا و مدرن:

– انتخاب مصالح با کیفیت بالا و طراحی های کمال‌گرایانه.

– استفاده از رنگ‌های خنثی و ساده.

– ایجاد فضاهای مرتب و تمیز.

از این سبک طراحی بیشتر در شرکت‌های معماری، حقوقی و یا هر شرکتی که به نظم و کیفیت توجه داشته باشد، استفاده می‌شود.

دکوراسیون شرکت

به طور کلی هر شرکت بسته به نوع فعالیت و معماری فیزیکی مکان، ممکن است یک یا ترکیبی از این سبک‌ها را برگزیند. مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون شرکت هماهنگی دکور اداری با هویت و اهداف شرکت و ایجاد احساس راحتی و ارتباط موثر در بین کارکنان و مشتریان خواهد بود.

ایده طراحی شرکت

برای داشتن یک طراحی ایده‌آل و مناسب با فضای موجود در شرکت، شما می‌توانید از ایده‌‍‌ها و نکات خلاقانه‌ و متفاوتی استفاده کنید. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که هر سبک و ایده‌ای که قصد پیاده سازی آن را دارید با هویت کلی شرکت هماهنگی داشته باشد.

از معجزه رنگ‌ها غافل نشوید:

در هر سبک و مدل طراحی، همواره رنگ‌ها بیشترین تاثیر را داشته و نمای کلی محیط را بسیار تحت تاثیر قرار می ‌دهند. به همین خاطر باید در انتخاب رنگ‌ دقت زیادی به خرج داده و سعی کنید از رنگ‌های منطبق با فضای کلی شرکت استفاده کنید.

اکثر مدیران بر این باورند که به دلیل رسمی بودن محیط فقط باید از رنگ‌های بی روح و خنثی برای طراحی دکوراسیون استفاده کنند. در صورتی که این باور به طور کلی اشتباه است. استفاده از رنگ‌های جذاب که تحرک و پویای را به مخاطب القاء می‌کنند تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد حس مثبت در کارکنان و همچنین جلب نظر و توجه مراجعه کنندگان خواهد داشت.

دکوراسیون شرکت

بهتر است در انتخاب رنگ برای طراحی محیط حتما از رنگ سازمانی خود نیز بهره ببرید. این کار منجر به ایجاد نوعی حس آشنایی و صمیمیت در افراد می‌شود.

دیوارهای تعاملی:

استفاده از دیوارهای تعاملی با تکنولوژی لمسی یا تشخیص حرکت برای افزایش تعامل کارکنان از جمله مواردی است که در دنیای امروز طرفداران بسیار زیادی دارد.

همچنین می‌توانید از دیوارهای سبز با پوششی از گیاهان برای افزایش ارتباط با محیط طبیعی و پاکسازی هوا نیز استفاده کنید.

دکوراسیون شرکت

زاویه‌های تفریحی:

انجام فعالیت‌ها به طور مداوم و بدون اوقات فراغت پس از مدتی افراد را دل‌زده و خسته خواهد کرد به همین خاطر شما می‌توانید در طراحی دکوراسیون شرکت خود فضاهای تفریحی با انواع بازی‌ها و امکانات ورزشی را برای استفاده افراد در زمان استراحت فراهم کنید. این امر به تنهایی می‌تواند راندمان کاری کارمندان را بالا برده در نتیجه، نتایج مطلوبی را برای شما به ارمغان آورد.

ترکیب مواد مختلف:

در طراحی دکوراسیون شرکت مقید به استفاده از یک نوع متریال نباشید. یک دست بودن محیط پس از مدتی احساس کلافگی و خستگی را به همراه خواهد داشت. پس سعی کنید از ترکیب مواد مختلف در دیزاین داخلی، مانند چوب، فلز، شیشه و سنگ برای ایجاد زیبایی و تنوع در فضا استفاده کنید.

دکوراسیون شرکت

نورپردازی خلاق:

نور در طراحی تاثیرات مثبتی را به همراه خواهد داشت. استفاده از نورپردازی خلاق و متغیر برای ایجاد حالات مختلف در طول روز و یا نصب چراغ‌های ال ای دی یا نورهای مختصر برای ایجاد اثرات ویژه از جمله موارد استفاده از نور بوده که به سادگی در طراحی دکوراسیون زیبایی خاصی را پدید خواهد آورد.

فضاهای کار گروهی:

تلاش کنید بخشی از محیط را برای ایجاد فضاهای باز و مشترک برای تشویق به کار گروهی و تبادل ایده برای کارمندان خود فراهم کنید. این امر موجب رشد و ارتقاع روز افزون فعالیت شما خواهد شد.

دکوراسیون شرکت

طراحی بیرون از چارچوب:

در یک چارچوب و قانون و قاعده خاص بودن و پیروی دائمی از آن همیشه هم خوب نیست. از متفاوت بودن نترسید، در طراحی شرکت خود از طرح‌های خلاقانه برای میزها، صندلی‌ها و سایر اجزای مبلمان استفاده کنید، یا با ایجاد فضاهای کاری با دید جدید و غیرمعمول بیشتر توجه افراد را جلب کنید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای:

برای جداسازی فضا و ایجاد احساس فضای باز و انتقال نور از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای داشتن جلوه‌ی بصری زیباتر لوگوی مخصوص شرکت را بر روی شیشه‌ها هک کنید.

دکوراسیون شرکت

به یاد داشته باشید که هر ایده باید با موقعیت و مشخصات شرکت هماهنگ باشد و به ایجاد یک فضای کاری موثر و جذاب کمک کند. پس در انتخاب سبک و ایده‌های اجرای دقت کافی را به کار برده و فقط ملاک عمل را پیاده سازی ایده‌ها قرار ندهید.

 

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *