وبلاگ و اخبار

مزایای میز کار گروهی بهتر است یا فضای کاری شخصی ؟؟؟

میز-گروهی-اداری

میز کار گروهی یا فضای کاری شخصی ؟؟؟

مزایای میز کار گروهی ، این فکر زمانی به سراغ شما می‌‌آید که نوبت به طراحی دفتر کار می‌رسد ، باید به این سوال پاسخ دهید که میز کارگروهی را می‌خواهید و یا فضای کار شخصی ؟؟؟ پاسخ به این سوال در بین شغلهای مختلف متفاوت است اما عوامل مشترکی وجود دارد که تصمیم را ساده می‌کند.

چیدمان-دفاتر-باز

 

چیدمان دفتر باز

بیایید ابتدا در مورد چیدمان های دفتر باز و استفاده از میز کار گروهی صحبت کنیم. یک دفتر کار باز یک محیط کار با برنامه است که در آن هیچ اتاق اداری محصور برای کارمندان وجود ندارد. معمولاً کارمندان در یک فضای باز و در کنار یکدیگر بر روی میزهای بزرگ کاری که همان میز کار گروهی است به فعالیت مشغول هستند. در واقع هر میز گروهی و یا تعداد مشخصی از آن، تشکیل دهنده ایستگاه کاری هستند بی آنکه با دیوار و یا پارتیشن تفکیک شده باشند. ایده استفاده از مزایای میز گروهی برای اولین بار در دهه 50 میلادی شکل گرفت که به نوعی نه برای افزایش راندمان بلکه برای کاهش هزینه در طراحی دکوراسیون داخلی بوجود آمد اما به یکباره دریچه‌های متعددی از مزایای این نوع چیدمان کشف شد.  

مزایای میز کار گروهی

همکاری

 طرح دکوراسیون اداری نقش بسیار مهمی در فرهنگ شرکتی که می خواهید بسازید ایفا می کند. نوع طرح می تواند سطح رضایتمندی ، نگرش و سازماندهی کارکنان شما را مشخص کند. بنابراین اگر می خواهید شرکت شما دارای محیطی مشترک ، اجتماعی و پرانرژی باشد ، یک دفتر باز به شما در دستیابی به آن کمک می کند. اعتقاد بر این است که میز کار گروهی باعث تشویق ارتباط بهتر و کار تیمی می شود. میز کار گروهی بیشتر مورد علاقه شرکت هایی است که به مشارکت کارمندان نیاز دارند مانند آژانس های بازاریابی ، اتاق های روزنامه نگاری و شرکت های طراحی گرافیک.

دکوراسیون-داخلی-اداری

مقرون به صرفه

وقتی صحبت از جنبه های مالی می شود ، بدون تردید مزایای میز کار گروهی و بطور کلی دفتر کار باز در مقایسه با یک دفتر بسته بسیار ارزان تر و عملی است. با یک نقشه باز می توانید تعداد بیشتری از افراد را به ازای هر مترمربع قرار دهید. لازم نیست مبلمان زیادی هم بخرید. با قرار دادن میزکار گروهی در برابر یکدیگر ، می توانید فضای زیادی را برای قرار دادن همه افراد در شرکت ایجاد کنید.

معایب میز کار گروهی

سر و صدا

 صدای زیاد در دفاتر باز می تواند مانع از کارآمدی کارکنان شود. اگر کارمندانی دارید که کارهایی را انجام می دهند که نیاز به تمرکز و فضای آرام دارند ، سر و صدای میز کار گروهی می تواند یک مانع بزرگ برای بهره وری آنها باشد.

 

درگیری

 هنگامی که گروهی از افراد با شخصیت ها و عقاید مختلف ، در یک اتاق مانند زندان جمع می‌شوند تا روزانه 8 ساعت یا بیشتر کار کنند ، احتمال سوء تفاهم و درگیری زیاد است. در صورت عدم مدیریت ، می تواند به بهره وری آسیب برساند و همچنین باعث افزایش سطح استرس در بین کارمندان شود. میز کار گروهی نیازمند فرهنگ سازمانی بالا و مدیریت متمرکز است.

 

بیماریهای گسترده

 بر خلاف دفاتر بسته که در آن اتاقک هایی برای جدا کردن یکدیگر وجود دارد، در یک دفتر باز می‌توانید با همه افراد در شرکت ارتباط برقرار کنید. اگر یک کارمند مبتلا به یک بیماری واگیر باشد، می تواند به راحتی ویروس را به بقیه بخش منتقل و پخش کند.

طراحی-دفاتر-اداری

چیدمان دفتر بسته

در عوض ، یک دفتر بسته ، نوعی از محل کار است که کارمندان دارای مناطق کاری شخصی خود هستند که با استفاده از دیوارکشی و یا پارتیشن تقسیم شده‌اند.اصطلاح “مزارع مکعب” که در دهه 80 مورد استفاده قرار می‌گرفت امروزه رو به زوال است و مزایای میز کار گروهی باعث شده تا این محصول به سرعت جایگزین مدل های قدیمی شود.

مزایای دفاتر کار بسته

حریم خصوصی

 اگر می خواهید حریم شخصی در بین کارمندان خود داشته باشید ،

دفاتر خصوصی بخش بندی شده بهترین انتخاب هستند.

حریم خصوصی نقش مهمی در فرایند تصمیم گیری دارد.

همچنین به ایجاد حس امنیت در بین کارمندان کمک می کند. با داشتن دیوار در اطرافشان ، آنها نیازی به ترس از بیکار شدن یا انجام کاری غیر مرتبط با کار ندارند (حتی اگر آنها در تمام مدت به بهترین وجه کار می کنند!). آنها همچنین می توانند فضای خود را با آویزان کردن عکس های خانوادگی یا یادگاری هایی که به آنها الهام می بخشد تزیین کنند. در مقایسه با میز کار گروهی، فضای شخصی کاری به امنیت فکری و آسودگی کمک می‌کند.

عملکرد بهتر

برخلاف میز کار گروهی، دفاتر بسته می تواند موجب به حداقل رساندن

حواس پرتی کارمندان و افزایش کیفیت  بهتر گردد که در نتیجه کیفیت افزایش می‌یابد.

دفاتر بسته برای شرکتهایی که مشاغل نیاز به تمرکز و مناطق آرام دارند

مانند شرکتهای حقوقی ، آژانسهای حسابداری و سایر مشاغل موجود در بخش مالی بهتر است.

در اینجا مزایای میز کار گروهی وجود ندارد و به کاهش راندمان کاری در فضاهای متمرکز می‌انجامد.

سلسله مراتب واضح

 محیط های اداری بسته درک کاملی از سلسله مراتب اداری برای کارکنان فراهم می کند. هرچه جایگاه آنها در شرکت بالاتر باشد در دفاتر بهتری نیز فعالیت می کنند. این می تواند انگیزه ای برای کارکنان جدید باشد تا برای شرکت سخت تر تلاش کنند در حالی که در میز کار گروهی شما به هیچ وجه به سلسله مراتب پی نمی‌برید.

معایب دفاتر بسته

پرهزینه

 دفاتر محصور برای ساخت و نگهداری نسبت به دفاتر باز،هزینه قابل توجهی دارند.

از آنجا که هر یک از کارمندان فضای کاری یا اطاق خود را دارند ،

به فضای بیشتری نیاز دارید تا اعضای هر تیم خود را در آن جای دهید.

فضای اداری بزرگ همچنین به مبلمان ، گرمایش، سرمایش و نگهداری بیشتری احتیاج دارد.

 

نظارت کم

نظارت بر همه کارکنان در یک فضای بسته اداری دشوار است در مقایسه با طرح لایه باز. از آنجا که کارمندان شما در دفاتر خصوصی یا اتاق های خصوصی خود هستند ، درک این که همه چه کاری انجام می دهند دشوار است.مزایای میز کار گروهی موجب نظارت همگانی می‌شود که این نکته بسیار در راندمان و بهره‌وری موثر است.

میز-کار-ایستاده

نتیجه

در حالی که برخی از کارمندان در دفاتر باز رشد می کنند ،

برخی می توانند در یک فضای بسته بهتر کار کنند.

من معتقدم بهترین راه حل ایجاد دفاتر است که دارای فضاهای باز و بسته باشد.

این بهتر می تواند به کارکنان کمک کند محیط ایده آل را برای کار پیدا کنند

و از تولید و همکاری مناسب استفاده کنند.

بطور کلی مزایای میز کار گروهی با توجه به موضوعات بالا نسبت به دفاتر بسته بیشتر است.

 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *