وبلاگ و اخبار

دلایل انتخاب میز ام‌ دی‌‌ اف

ست میز اداری ام‌دی‌اف قهوه‌ای

اگر در حال خرید یک میز کامپیوتر یا میز ایستاده مقرون به صرفه هستید که ظاهر و دوام عالی داشته باشد، ممکن است متوجه شده باشید که گزینه‌های زیادی در انتخاب جنس میز وجود دارد. اکثر میزهایی که در بازار وجود دارند احتمالاً با استفاده از مواد کامپوزیتی مانند ام‌دی‌‌اف (MDF‌) ساخته شده‌اند. تخته ام‌دی‌اف جایگزین بسیار خوبی برای چوب طبیعی است و دارای ویژگی‌های مطلوب زیادی نیز می‌باشد. در اینجا چند دلیل برای شما بیان کرده‌ایم که چرا باید یک میز ام‌دی‌اف را برای خود انتخاب کنید.

 

صرفه‌جویی در هزینه با ام‌دی‌اف

میزهایی که طراحی و یا ساخت ‌آنها صرفا بر اساس ام‌دی‌اف است، قیمت بسیار کمتری نسبت به میزهای دارند که در تهیه آنها از چوب طبیعی استفاده شده است. گاهی اوقات میزهایی را می‌بینید که دارای چهارچوب چوبی هستند و از ام‌دی‌اف برای ساخت کشو و صفحه پشتی استفاده می‌کنند. استفاده از ام‌دی‌اف در قسمت‌هایی که قابل مشاهده نیستند، یک ترفند عالی برای کاهش هزینه‌ها است.

همانطور که گفته شد، از ام‌دی‌اف برای ساخت کل میز نیز استفاده می‌شود. به طور معمول، این مدل‌ها از قبل با یک لمینت ضد آب روکش می‌شوند تا ظاهری تمیز و مرتب داشته باشند. شما حتی می‌توانید میزهای ام‌دی‌افی را انتخاب کنید که روکش چوبی دارند. تخته ام‌دی‌اف با روکش‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند، بنابراین می‌توانید ام‌دی‌افی با ظاهری متناسب با دفتر و بودجه خود انتخاب کنید.

ام دی اف خام

 

سطح صاف و یکنواخت ام‌دی‌اف

حتی یک تکه چوب ام‌دی‌اف که با روکش لمینت تزئینی پوشانده نشده است، سطح صافی دارد. درهنگام تولید تخته ام‌دی‌اف، الیاف چوب با استفاده از حرارت و چسب به هم فشرده و چسبانده می‌شوند. نتیجه محصولی است که عاری از هر عیبی مانند گره است. سطح صاف ام‌دی‌اف خام، چسباندن روکش‌های مختلف را آسان می‌کند؛ در نتیجه محصول نهایی خوبی ارائه خواهد شد.

 

تخته ام‌دی‌اف محکم‌تر از تخته سه‌لا و تخته خرده چوب

در مقایسه با تخته سه‌لا و تخته خرده چوب، ام‌دی‌اف چگالی و استحکام بیشتری دارد. فرآیند تولید این ماده چوبی، یک ماده بسیار متراکم ایجاد می‌کند که می‌تواند در محیط‌های کاری به خوبی مقاومت کند و به طوری که هنگام استفاده از این ماده در ساخت میزها، قفسه‌ها و سایر مبلمان اداری سطح سازه شکم ندهد و خم نگردد.

 

ام‌دی‌اف گزینه‌ای مناسب و بدون محدودیت

همانطور که در بالا ذکر شد، میزهای ام‌دی‌اف با روکش‌های مختلفی مانند روکش لمینت و روکش چوب ارائه می‌شوند. بعضی از افراد در مقایسه با چوب طبیعی، ام‌دی‌اف را گزینه‌ای پایین‌تر از چوب طبیعی می‌دانند اما بعضی از سازندگان مبلمان از این دسته از چوب‌ها بسیار استفاده می‌کنند. وقتی نوبت به خلق قطعات واقعاً هنری می‌رسد، صنعتگران می‌توانند کارهای بیشتری را با ام‌دی‌اف روکش شده انجام دهند تا با چوب طبیعی. در واقع، برخی از گران‌ترین و زیباترین مبلمان از ام‌دی‌اف‌ ساخته شده‌اند.

برای تغییرات و بروز رسانی کم هزینه‌تر محیط کار خود می‌توانید سطح صاف و جاذب ام‌دی‌اف را به راحتی رنگ بزنید. این در حالی است که نمی‌توان میزی را که از چوب طبیعی ساخته شده است به راحتی رنگ زد. با بیان این ویژگی از انعطاف‌پذیری ام‌دی‌اف لذت بیشتری خواهید برد.

میز ام‌دی‌اف قهوه ای

کاربری آسان ام‌دی‌اف

کار با ام‌دی‌اف آسان است. سطح صاف و همه کاره ام‌دی‌اف، کار با آن را آسان می‌کند. چه در حال ساخت میز تحریر خود باشید یا یک میز پیش ساخته که نیاز به مونتاژ دارد، ام‌دی‌اف به راحتی بریده شده و در جای خود پیچ ​​می‌شود. همانطور که روی میز خود کار می‌کنید، به خاطر داشته باشیدکه به دلیل سطح صاف و یکنواخت ام‌دی‌اف، میخ‌ به خوبی اتصالات این تخته را نگه نمی‌دارد. برای اتصالی قویتر به ابزاری سخت‌تر از میخ نیاز دارید تا بتواند در ام‌دی‌اف فرو رود و آن را محکم در برگیرد.

 

بهینه سازی ام‌دی‌اف در برابر رطوبت

اگر در مورد ام‌دی‌اف ​​مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که یکی از معایبی که اغلب ذکر می‌شود این است که ام‌دی‌اف بر اثر جذب رطوبت در معرض آسیب قرار دارد. این تا حدی درست است. ام‌دی‌اف بدون روکش می‌تواند آب را جذب کند، باد کرده و منبسط شود. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق مصرف‌کنندگان در نهایت ام‌دی‌افی را خریداری می‌کنند که در آن از مواد شیمیایی برای مقاوم‌تر کردن آن در برابر رطوبت استفاده شده‌ یا ام‌دی‌افی را خریداری می‌کنند که از قبل با روکش‌های مناسب پوشانده شده است.

 

استفاده از مواد بازیافتی در ام‌دی‌اف

تخته ام‌دی‌اف را به کمک ضایعات چوب و استفاده از الیاف چوب می‌سازند. در حالی که فرآیند ساخت ام‌دی‌اف هنوز به استفاده از چوب متکی است، اما برای تولید تخته ام‌دی‌اف نیاز به قطع درختان جدید نیست.

میز ام‌دی‌اف سفید و قهوه‌ای

تولید ام‌دی‌اف و دفع حشرات

در طول فرآیند تولید تخته ام‌دی‌اف، می‌توان از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند تا آفات و حشرات را از چوب دفع کنند. حشرات شامل موریانه‌هایی می‌شوند که می‌توانند به سرعت به چوب آسیب برسانند و با کوچکترین تماس باعث خرد شدن آن شوند. اگر در آب و هوای معتدل‌تری زندگی می‌کنید که آفات در آن رشد می‌کنند، استفاده از میزهای که در ساخت آن از ام‌دی‌اف استفاده شده، امنیت بیشتری در برابر اثرات آفات مهاجم ایجاد می‌کند.

 

قیمت میز ام‌دی‌اف

در حالی که قیمت انواع میزهای ام‌دی‌اف متفاوت است، می‌توانید برای خرید میز ام‌دی‌اف با مبلغی پایین‌تر از میزی که با چوب طبیعی ساخته شده است هزینه پرداخت کنید تا از یک مبلمان زیبا که به شما انگیزه می‌دهد تا سخت‌ترین کارهای روزانه خود را انجام دهید، لذت ببرید.

 

کلام اخر

برخی از افراد فکر می‌کنند که مواد کامپوزیتی تولیدی ارزان و بی‌کیفیت دارند اما همیشه اینطور نیست. ام‌دی‌اف در واقع یک تخت چوب با چگالی بالا، محکم و همه‌کاره برای میز و سایر مبلمان است. ام‌دی‌اف ترکیبی منحصر به فرد از عملکرد و ارزش را ارائه می‌دهد که ممکن است آن را به بهترین انتخاب برای میز اداری شما تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *