وبلاگ و اخبار

میز ایستاده

میز ایستاده

بر کسی پوشیده نیست که میزهای ایستاده قابل تنظیم در دنیای تجهیزات اداری انقلابی به پا کرده‌اند.

به لطف رشد محبوبیت میزهای ایستاده، این میزها در اندازه‌ها و انواع مختلف در بازار وجود دارند. برای تسهیل در خرید، راهنمای جامع و همه آنچه که قبل از خرید میز ایستاده باید بدانید را در این مقاله گردآوری کرده‌ایم.

این راهنما شامل مواردی است که هنگام خرید میزهای ایستاده باید به آنها توجه کنید؛ همچنین این مقاله نحوه استفاده صحیح از میزهای ایستاده را شامل می‌شود و به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد.

میز ایستاده 2

انواع میز ایستاده

میز ایستاده قابل تنظیم در مقابل میزهای ایستاده ثابت

میزهای ایستاده، قابل تنظیم یا ثابت هستند. ما به شما خرید یک میز ایستاده قابل تنظیم را توصیه می‌کنیم زیرا به شما امکان می‌دهد در هنگام کار وضعیت بدن خود را بین نشستن و ایستادن متناوباً عوض کنید. برخلاف تصور رایج، ایستادن در تمام روز برای شما خوب نیست. خیلی بهتر است که طرز قرارگیری بدن خود را بین نشستن و ایستادن متناوباً عوض کنید، به همین دلیل است که میز ایستاده قابل تنظیم گزینه بهتری است.

میز ایستاده با قابلیت تنظیم دستی در مقابل میز ایستاده با قابلیت تنظیم برقی

میزهای ایستاده دارای گزینه تنظیم برقی یا دستی هستند. میزهای برقی کمی گرانتر هستند اما نسبت به میزهای دستی کاربر پسندتر و راحت‌تر هستند.

میزهای ایستاده برقی دارای حافظه داخلی هستند که به شما امکان می‌دهد ارتفاع میز خود را با لمس یک دکمه تنظیم کنید. این میزهای هوشمند ارتفاع صحیحی را که مورد نیاز شماست به خاطر می‌آورد. در عرض چند ثانیه، میز شما در ارتفاع درستی قرار می‌گیرد. میزهای دستی باید با هندل و میل لنگ تنظیم شوند و برای انجام این کار کمی زمان و کار صرف می‌شود که به کار بسیار بیشتری نیاز دارد.

میز ایستاده در مقابل مبدل میز ایستاده

گزینه دیگری در مقابل میز ایستاده وجود دارد و آن مبدل میز ایستاده است. مبدل‌ها به طور قابل توجهی ارزان‌تر از میزهای ایستاده هستند و آنها را برای افرادی که به دنبال امتحان کردن تجهیزات اداری جدید هستند گزینه جذابی می‌کند.

یک مبدل میز ایستاده روی میز معمولی قرار می‌گیرد. این مبدل‌ها میز اداری معمولی را با افزایش ارتفاع آن به یک میز ایستاده تبدیل می‌کنند. نکته خوبی که در مورد مبدل ایستگاه کاری می‌توان گفت این است که مبدل‌ها قابل‌حمل هستند، بنابراین می‌توانید در هر کجا از آن استفاده کنید.

مبدل‌های میز ایستاده ارزش هزینه کردن را دارند، به خصوص اگر بودجه کمی دارید یا به دنبال گزینه‌ای قابل‌حمل هستید این مبدل‌ها‌ بسیار کارآمد هستند.

کاربر در مقابل میز ایستاده

حداکثر ارتفاع میز ایستاده

اگر قدبلندی دارید، ارتفاع میز یک جنبه مهم است که باید در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که میز به اندازه کافی بلند است تا شما بتوانید صاف پشت آن بایستید. بدون اینکه خم شوید به کار خود برسید. ارتفاع نامناسب میز منجر به کمردرد می‌شود.

یک راه عالی برای اینکه ببینید آیا از ارتفاع مناسبی برای میز ایستاده خود استفاده می‌کنید یا خیر این است که وقتی پشت میز ایستاده می ایستید، وضعیت آرنج‌های شما در تماس با میز و صفحه کلید به گونه‌ای باشد که آرنج‌ها بر روی سطح میز نشسته باشند. (درست وضعیتی که آرنج‌های شما هنگام نشستن در پشت میز دارند.)  هنگامی که از میز خود به شیوه‌ای ایده‌آل استفاده می‌کنید، ارتفاع صندلی شما باید به گونه‌ای باشد که شانه‌های شما در وضعیت راحتی قرار گیرند و ساعدهای شما نسبت به بازوها با زاویه‌ای راست بر روی میز قرار داشته باشند.

در ادامه به بررسی نکات انتخاب میز ایستاده می‌پردازیم.

تنظیم ارتفاع صندلی در حالت نشسته

قابلیت تنظیم ارتفاع میز یکی دیگر از مزیت‌های مطلوب میزهای ایستاده با قابلیت تنظیم ارتفاع است، برای پاسخگویی به نیازهای کوتاه‌ترین و بلندقدترین کاربر، به میزی نیاز دارید که ارتفاع آن را بتوان از57 سانتی‌متر به 123 سانتی‌متر رساند.

فاصله چشم تا صفحه نمایش

اصل کلی این است که چشمان شما در هر دو حالت نشسته و ایستاده باید حدود 50 تا 75 سانتی‌متر با صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ‌تاپ فاصله داشته باشند. از طرفی ارتفاع قرارگیری صفحه نمایش بر روی میز باید به گونه‌ای باشد که کاربران بلندقد و کوتاه‌قد هنگام استفاده از صفحه نمایش اذیت نشوند.

به ازای هر 2.5 سانتی‌متر که چانه را به سمت سینه خود خم می‌کنید تا به پایین نگاه کنید، 405 کیلوگرم فشار اضافی به ستون فقرات و گردن خود اضافه می‌کنید. اگر چانه شما مستقیماً قفسه سینه شما را لمس می‌کند، حدود 18 کیلوگرم فشار اضافی به گردن خود وارد می‌کنید.

مبدل میز ایستاده

وضعیت بدن هنگام تایپ

هنگامی که در حالت نشسته و ایستاده هستید، باید مطمئن شوید که هنگام تایپ آرنج و ساعد به شکل اِل ((L قرارگرفته‌اند، به این معنی که هنگام تایپ کردن، صفحه کلید و ماوس شما طوری قرار بگیرند که آرنج شما بتواند زاویه 90 درجه یا بیشتر را حفظ کند. با این وضعیت قرارگیری از فشار بیش از حد بر روی مچ دست و انگشتان شما جلوگیری می‌شود.  این وضعیت قرارگیری بهترین حالت قرارگیری هنگام تایپ است.

ارتفاع صفحه نمایش کامپیوتر

وقتی مستقیم به جلو نگاه می‌کنید، باید مطمئن شوید که چشم شما مستقیماً به قسمت بالایی صفحه نمایش شما نگاه می‌کند. همچنین همیشه توجه داشته باشید که هر بدن منحصر به فرد است، بنابراین این نکات باید به عنوان دستورالعملی در نظر گرفته شوند که به شما در شروع کار کمک می‌کند.

همیشه مطمئن شوید که ارتفاع میز شما به گونه‌ای تنظیم شود که برای شما راحت‌تر است. به این ترتیب به راحت‌ترین فضای کاری دست می‌یابید. داشتن یک بازو و دستگیره قابل تنظیم بر روی صفحه نمایش کامپیوتر به کاربر کمک می‌کند که صفحه نمایش در ارتفاع مطلوب چشم باقی بماند.

اندازه میز

به محض اینکه محدوده مناسب ارتفاع میز ایستاده را برای خود پیدا کردید، باید اندازه سطح میز کار خود را در نظر بگیرید. این جنبه به ترجیحات شخصی شما و همچنین نوع کاری که انجام می‌دهید خلاصه می‌شود. تنها چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که فضای کافی برای صفحه کلید، ماوس و دستان خود دارید.

کاربر در مقابل میز ایستاده

ظرفیت وزنی

باید اطمینان حاصل کنید که میز می‌تواند وزن تمام تجهیزات شما را تحمل کند. اکثر میزهای ایستاده می‌توانند از 15 تا 150 کیلوگرم وزن را بر روی خود نگه دارند. ما به شما توصیه می‌کنیم وزن همه وسایل روی میز خود را تخمین بزنید و مطمئن شوید که میزتان می‌تواند آن وزن را تحمل کند یا خیر.

کلام آخر

میزهای ایستاده جایگاه ویژه‌ای در میان تجهیزات اداری دارند. این دسته از میزها با قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب‌ترین نوع میز در فضای اداری می‌باشند. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع را برای تمام کاربران دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *