وبلاگ و اخبار

چند ایده برای دکوراسیون رستوران

بعد از کیفیت غذا، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید داشتن یک طراحی دکوراسیون درست با توجه به نکات زیبایی شناسی است که منجر به افزایش رضایت مشتری نسبت به رستوران شما خواهد شد. از آن جایی که ایده‌های متفاوت و گوناگون برای طراحی و دکوراسیون رستوران وجود دارد، ممکن است در ابتدای راه و برای شروع فعالیت و انتخاب نوع طراحی مختص رستوران خود کمی دچار سردرگمی شده و در نگاه اول پیاده سازی آن کمی دشوار به نظر برسد.

دکوراسیون رستوران

به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند ایده متفاوت در طراحی دکوراسیون رستوران آشنا کرده تا به راحتی و با آگاهی کاملا با توجه به سبک و سیاق دلخواه خود بهترین طراحی ممکن را برای فضای رستوران خود پیاده سازی کنید، پس با ما همراه باشید..

انواع سبک در دکوراسیون رستوران

در طراحی یک رستوران سبک‌های مختلفی وجود داشته و شما این امکان را دارید با توجه به شرایط محیطی و نوع منوی غذایی که قصد ارائه آن را دارید سبک مناسب خود را انتخاب و اجرا کنید. در ادامه این مطلب برخی از سبک‌های متداول و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی رستوران بیان شده است:

سبک کلاسیک:

– این سبک از اجزایی مانند چوب با اشکال مختلف و خاص و همچنین مبلمان با طراحی‌های اصیل استفاده می‌کند. رنگ‌های گرم و غنی، پرچم‌ها و تجهیزات هنری معمولاً بخشی از این دکوراسیون هستند که حالت خاص و منحصر ‌به فردی به فضای رستوران شما خواهد داد.

سبک مدرن:

– در سبک طراحی مدرن معمولاً از خطوط ساده، تجهیزات دکوری مینیمالیستی و رنگ‌های باکیفیت استفاده می‌شود. فضاهای باز و نورپردازی خوب از جزئیات این سبک هستند.

دکوراسیون رستوران

سبک رترو:

– این سبک از المان‌های گذشته با طراحی‌های مدرن الهام گرفته است. که در آن از الگوها، رنگ‌های تلفیقی و مبلمان با طراحی‌های دهه‌های گذشته استفاده می‌شود.

سبک بوتانیکال (گیاهی):

– در سبک بوتانیکال همان طور که از نام آن مشخص است از گل‌ها، گیاهان سرسبز و المان‌های طبیعی برای طراحی دکوراسیون رستوران استفاده می‌شود. دیوارهای با نقوش گلی، آبنماها و گلدان‌های بزرگ بخشی از این دکوراسیون هستند. به طور کلی اگر در منوی غذایی شما غذای گیاهی بیشتر به چشم می‌خورد، این سبک از طراحی می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

دکوراسیون رستوران

سبک اکلتیک:

– در این سبک، از المان‌ها و ایده‌های متنوع از چندین سبک مختلف استفاده می‌شود. این سبک می‌تواند ترکیبی از کلاسیک، مدرن و رترو باشد.

سبک هنری:

– در دکوراسیون هنری، از آثار، نقاشی‌ها یا نمایشگاه‌های هنری در داخل رستوران استفاده می‌شود. در این سبک، طراحی فضا با المان‌های هنری منجر به جلب توجه افراد زیادی خواهد شد. این سبک از طراحی رستوران امروزه نظر طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

سبک آسیایی:

– در سبک طراحی آسیای از اجزاء مرتبط با فرهنگ ‌های آسیای شرقی مانند نمای زندگی ژاپنی، چینی یا تایلندی در طراحی نقوش معماری و تزیینات خاص در محیط رستوران استفاده می‌شوند.

دکوراسیون رستوران

سبک ساحلی:

– این سبک از المان‌های مرتبط با سواحل و اقیانوس استفاده می‌کند. در طراحی سبک ساحلی از رنگ‌های آبی و سفید، مبلمان با جلد رطوبت‌پذیر و تزیینات مانند شکلات صدفی استفاده می‌شود. سبک ساحلی دکوراسیون رستوران به دلیل طراحی خاص بیشتر برای رستوران‌هایی با منوی غذای دریای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبک فضای باز:

– استفاده از تراس‌ها، فضاهای باز و چشم اندازهای طبیعی از جمله جزئیات این سبک دکوراسیون هستند. اگر برای رستوران خود فضای مناسبی در دسترس دارید، پیاده سازی این سبک از طراحی انتخاب هوشمندانه و مناسبی است چرا که امروزه این سبک از طراحی طرفداران زیادی دارد.

دکوراسیون رستوران

تمامی موارد گفته شده جزء سبک‌های طراحی دکوراسیون رستوران بوده که شما می توانید با توجه به شرایط موجود خود و فضا یدر دسترس هر یک از آن‌ها اجرا کنید.

ایده طراحی رستوران

پس از انتخاب سبک مورد نظر برای طراحی رستوران، باید با توجه به آن از ایده‌های جذاب و متناسب با سبک و طراحی خود استفاده کنید. این امر باعث هر چه بیشتر شدن جذابیت بصری محیط شده و در نتیجه رشد و پیشرفت شما را به همراه خواهد داشت.

ایده‌ سازی امر پیچیده و مشکلی نیست و تنها کمی نیاز به صبر و خلاقیت دارید. در ادامه چند مورد از ایده‌های پرطرفدار را با هم بررسی می‌کنیم:

طراحی ورودی جذاب

سعی کنید ورودی جذابی برای رستوران خود طراحی کنید، استفاده از المان‌های خاص و جذاب در بخش ورودی رستوران تاثیر به سزایی در جذب و افزایش مشتری دارد.

نورپردازی مناسب

نورپردازی در طراحی دکوراسیون همواره حرف اول را می زند، میزان پراکندگی نور را در نظر داشته باشید چرا که عموما در طراحی دکوراسیون رستوران از نور کمتری استفاده می‌شود تا حس آرامش و راحتی را برای افراد فراهم کند.

دکوراسیون رستوران

استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی

استفاده از گل و گیاه در هر سبکی از طراحی مورد قبول بوده و تاثیرات مثبتی بر فضای رستوران شما خواهد داشت. وجود گیاهان طبیعی در محیط نه تنها باعث ایجاد حس نشاط و سرزندگی در افراد شده بلکه به پاکسازی هوا نیز کمک خواهد کرد. اگر استفاده از گیاهان طبیعی در محیط برای شما مقدور نیست. استفاده از گیاهان مصنوعی به خاطر ظاهر زیبایی که در محیط ایجاد می کنند نیز انتخاب مناسبی است.

دکوراسیون رستوران

 پخش موزیک در فضا

سعی کنید از یک موزیک ملایم و آرام در محیط استفاده کنید. پخش موزیک در فضای رستوران باعث ایجاد یک اتمسفر مثبت در فضا شده که حس خوبی را به مشتریان شما القا خواهد کرد.

استفاده از تایپوگرافی

در بخشی از یک دیوار در رستوران از تایپوگرافی مناسب با برند و طراحی خود استفاده کنید. تایپوگرافی از جمله مواردی است که علاوه بر اینکه افراد زیادی به آن علاقمند هستند، باعث دید بصری جذابی شده که ناخداگاه توجه افراد را به خود جلب کرده و انرژی مثبتی را در فضا پخش می‌کند.

دکوراسیون رستوران

استفاده از تلویزیون یا پرده نمایش

می‌توانید برای سرگرم شدن افراد در هنگام صرف غذا یا در زمان‌ پخش مسابقات مهم فوتبالی از تلویزیون و یا پرده های نمایش استفاده کنید. این امر باعث هرچه بیشتر شدن تعداد مشتریان شما بخصوص در زمان‌های خاص خواهد شد.

ایجاد اتاق بازی یا برد گیم

ایجاد برد گیم در فضای رستوران از جمله نکاتی است که قطعا باعث افزایش جذب مشتری در رستوران شما خواهد شد، چرا که افراد به راحتی می توانند علاوه بر صرف غذا زمانی را به انجام بازی‌های مورد علاقه خود اختصاص دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد اتاق بازی باید با سبک طراحی دکوراسیون داخلی رستوران شما هماهنگی داشته باشد. به طور مثال اگر رستوران شما فضای کلاسیک و خاصی دارید استفاده از اتاق بازی برای شما پیشنهاد مناسبی نیست.

دکوراسیون رستوران

استفاده از کف پوش خلاقانه

برای انتخاب کف پوش رستوران خلاقیت به خرج دهید چرا که کف پوش نباید خسته کننده و بی روح باشد. طراحی خاص کف پوش توجه افراد را جلب کرده و آن‌ها را سرگرم خواهد کرد. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که طراحی کف پوش رستوران باید در راستای سبک طراحی شده برای رستوران باشد.

دکوراسیون رستوران

تمامی مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم در بهبود عملکرد شما به صورت مستقیم اثر گذار است. چرا که طراحی دکوراسیون بعد از داشتن یک منوی جذاب غذایی بسیار قابل توجه بوده و بیشترین تاثیر را در جذب مشتری برای شما به همراه خواهد داشت، پس با حساسیت خاص و صبر و حوصله، سبک‌ و نوع طراحی دکوراسیون رستوران خود را انتخاب کنید.

 

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *