وبلاگ و اخبار

نحوه ی چیدمان صحیح میز کار

چیدمان-صحیح-میز-کار

چیدمان صحیح میز چه تاثیری بر عملکرد ما هنگام کار دارد؟

اگر تا الان فکر می کردید که هیچ تاثیری ندارد، کاملا در اشتباهید. از قدیم گفته اند یک میز آشفته نشان از یک ذهن آشفته است. پس یک میز مرتب و با چیدمان اصولی و صحیح هم نشان از ذهن مرتب دارد. و ذهن بدون آشفتگی می تواند بهتر فکر کند و در نتیجه بهتر عمل کند. پس بی راه نیست که چیدمان صحیح میز کار می تواند بازدهی و عملکرد در کار را افزایش دهد.

چیدمان میز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای داشتن یک میز با طراحی اصولی چندین قدم هست که باید طی کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا و این قدم ها را با ما بردارید تا سر آخر یک میز با چیدمانی اصولی و درست داشته باشید. و از نتیجه‌ی کار شگفت زده شوید.

 

ایده-چیدمان-میز-کار

3 قدم اصلی در زیباسازی میز کار

همانطور که اشاره کردیم میز کار یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین آیتم ها در دکوراسیون اتاق کار محسوب می شود. یک میز کار زیبا و مناسب می تواند تمرکز، خلاقیت و انگیزه کار کردن را در کاربر افزایش دهد و همینطور برعکس. پس شما چه عنوان مدیر، چه کارمند یا حتی به عنوان سخصی که در منزل کار می کنید باید به نحوه ی چیدمان صحیح میز کار خود بسیار دقت کنید و این 4 نکته مهم زیر را حتما رعایت کنید.

1-انتخاب میز مناسب 

قطعا اولین و مهم ترین قدم انتخاب یک میز مناسب است. انتخاب یک میز با ابعاد استاندارد، ظاهر زیبا و مناسب محیط و همچنین کاربرد متناسب با نیاز کار اولین قدمی است که شما باید بر دارید تا بتوانید چیدمان صحیح میز کار خود را روی آن پیاده کنید.

اینکه بهترین میز کار را چگونه انتخاب کنیم خود مبحث مفصلی است که در مقاله ای جداگانه به طور کامل به آن پرداخته ایم.

میزها انواع مختلفی دارند.

  • میز اداری
  • میز کارمندی
  • میز مدیریت
  • میز مشی
  • میز تحریر
  • میز کامپیوتر
  • میز ایستاده

شما باید با توجه به کارتان، میز مناسب خود را انتخاب کنید. هنگام انتخاب میز فقط به ظاهر میز توجه نکنید. کاربردی بودن میز و همچنین تناسب آن با نیاز شما بسیار مهم تر است.

 


شما می توانید تمامی این میزها را در تنوع رنگی و ابعاد مختلف از فروشگاه بزرگ چوب فروش ، که متخصص در طراحی و تولید مبلمان و دکوراسیون داخلی ( اداری-خانگی) هستند، خریداری کنید.


2-انتخاب سازمان دهنده مناسب

نظم-دهنده-برای-چیدمان-صحیح-کشوها

منظور از سازمان دهنده، تجهیزات و ابزارهایی هستند که تنوع زیادی دارند و شما می توانید برای چیدمان صحیح میز کار و سازمان دادن به میزتان از آن‌ها استفاده کنید.  این تجهیزات می توانند با توجه به نوع کار شما متفاوت باشند. اما عموما به شرح زیر هستند.

لوازم اداری رو میزی

لوازم اداری رو میزی، همان ست های رو میزی هستند که معمولا شامل منگنه، پانچ، جا قلمی، نگهدارنده برگه کوچک و بزرگ، زیر مانیتوری ، کازیه و …

میز شما چه به عنوان میز مدیریت، کارمندی، منشی و حتی میز کار در منزل نیاز به این ست ها دارد. که هم به صورت ست و هم به صورت تکی در انواع مختلف موجود هستند. وجود رنگ بندی و جنس های مختلف این تجهیزات می تواند میز شما را کاملا مناسب با سلیقه ی شما زیبا کند. و نه تنها میز را از آشفتگی و بی نظمی در بیاورد بلکه زیبایی و کلاس کاری میز شما را نیز دو چندان کند. مخصوصا اگر این تجهیزات را به صورت ست تهیه کنید.

با استفاده از ست های اداری رو میزی به راحتی می توانید به میز خود سر و سامان دهید و دسترسی به وسایل ضروری مانند برگه های کوچک، مداد و خودکار و … راحت و سریع تر کنید.

 

ست-های-رو-میزی-اداری
ست های کنار میز

اگر میز شما کشو یا کمدی به همراه ندارد و قصد خرید یک میز جدید را ندارید، یا اگر قصد دارید میزی تهیه کنید که کاملا ساده و بدون کشو یا کمد همراه باشد، نگران عدم وجود کشو یا کمد نباشید.

ست های کنار میزی به همین منظور تولید می شوند. ست های کنار میزی که در انواع مختلف کشویی، کمدی و با طرح هال مختلف وجود دارند بهترین گزینه برای نظم دادن به وسایل اضافی روی میز و نگهداری آن ها داخل کمد ها و کشوهایی در دسترس شما می باشد.
حتی شما می توانید داخل این کمد ها یا کشو را هم با ابزارهای تقسیم بندی که مخصوص این کار وجود دارند مجدد بخش بندی و منظم تر کنید تا دسترسی ها آسان تر شود.

این یکی از ترفندهای مهم برای چیدمان صحیح میز کار است. پس اگر تا الان از ست های کنار میز استفاده نمی کردید همین الان اقدام به تهیه‌ی ست کنار میز کنید.

 

انواع-چیدمان-میز-کار-مدرن

3-بهبود کارایی و شخصی سازی میز

برای بهبود کارایی میز، کارهای زیر را انجام دهید:

  • ضروری ترین وسایل را در دسترس قرار دهید. وسایلی مانند مداد، خودکار، نوت بوک ها و …
  • ابزارهای مانند، گیره های کاغذ، منگنه یا پانچ را در نزدیکی دستگاه های چاپگر قرار بدید تا هم راحت باشید هم سرعت کارتان در انجام کارهای اداری بیشتر شود.
  • در صورت کمبود فضای میز از دراورها، فایلینگ ها یا حتی قفسه یا شلف ها استفاده کنید.
  • میز کار خود را همیشه تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار، کاغذهای باطله اضافی نگه دارید. کثیفی میز به شدت تمرکز را از بین می برد و بازدهخی در کار را کاهش می دهد. تمیز کردن میز وقت زیادی از شما نمی گیرد.کافی است حدود 5 الی 10 دقیقه از روز خود را به تمیز کردن میز کارتان اختصاص دهید.
  • اگر مدام از کاغذها در کارتان استفاده می کنید و میزتان همیشه با انواع کاغذ شلخته و نامرتب است از انواع کازیه ها استفاده کنید. با این کار هم می توانید کاغذها را دسته بندی کنید و هم دسترسی به آن ها را راحت تر کنید.

 

زیباسازی چیدمان صحیح میز کار

 

برای کسانی که در محیطی به غیر از منزل و اتاق کار شخصی خود کار می کنند، شخصی سازی میز کار می توانند به شدت در روحیه و انگیزه کار کردن آنها تاثیر گذار باشد.

برای شخصی سازی میز کار می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • از انواع گل و گیاه های مورد علاقه‌تان بر روی میز استفاده کنید. ترجیحا از گلدان های کوچک استفاده کنید تا فضای زیادی را اشغال نکند.
  • در صورت امکان از رنگ های مورد علاقه‌ی خود برای ست های رو میزی استفاده کنید.
  • از وسایل مورد علاقه خود که مرتبط با کارتان هستند استفاده کنید. این ابزار ها می توانند مختص شما باشند. به عنوان مثال از خودکارها، هایلایترها و … مورد علاقه تان استفاده کنید.
  • تصویر مورد علاقه ی خود که احساس بهتری به شما می دهد را در پس زمینه کامپوتر خود استفاده کنید.
  • می توانید برای یادآوری کارهایتان از برگه نوت های رنگی استفاده کنید و آن ها روی میز خود بچسبانید.
  • از قرار دادن یک تقویم با طرح زیبا روی میز هم غافل نشوید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *