وبلاگ و اخبار

10 قانون برای طراحی و تغییر کتابخانه

تغییر کتابخانه

سبک قفسه‌ کتاب و کتابخانه‌ای را که برای محل کار خود انتخاب می‌کنید بسیار مهم است و می‌تواند تبدیل به بخشی از زیبایی محل کار و یا باعث بی‌نظمی گردد. چه یک کتابخوان حرفه‌ای و عاشق مطالعه باشید و یا کسی که از داشتن کتاب‌های نفیس در محیط کار به عنوان آثار هنری لذت می‌برید، ایده‌های زیادی برای قفسه‌ها و کتابخانه‌ اداری وجود دارد که می‌توانید از طریق آن فضای کاری خود را ارتقا دهید.

در این راهنما، به مرور 10 قانون برای داشتن کتابخانه با سبک خاص خواهیم پرداخت که با رعایت آنها می‌توانید محیط کار خود را بروز کنید.

طراحی کتابخانه

چه یک کتابخانه اداری بزرگ‌، چه یک قفسه کتاب زیر میز یا یک قفسه کتاب عمودی داشته باشید‌، این 10 قانون به شما کمک می‌کند تا ویترین و چشم‌اندازی خیره کننده ایجاد کنید که فراتر از کتاب‌های داخل آن باشد.

در این مقاله بیان شده است که چگونه می‌توانید کتابخانه خود را تغییر دهید و ایده‌های قفسه‌بندی اداری خود را به واقعیت تبدیل کنید:

فضای کافی برای وسایل تزئینی داشته باشید

ایده‌ و طرح‌های کتابخانه اداری نباید تنها به کتاب محدود شود. با گذاشتن فضایی برای وسایل تزئینی، مفهوم «قفسه بندی» را زیباتر کنید.

عکس‌های قاب‌دار، گیاهان در گلدان‌های کوچک، آثار هنری یا یادگاری‌های احساسی را با هم ترکیب کنید تا زیبایی بصری چشم‌نواز و شخصی سازی شده‌ای را ایجاد کنید.

ترکیبی از کتاب‌ها و وسایل تزیینی می‌تواند به فضای کتابخانه محل کار شما عمق و شخصیت بخشد و آن را به کانون توجه تبدیل کند.

طراحی کتابخانه

هنگام چیدمان وسایل در کتابخانه باید در نظر داشته باشید که رنگ‌ها، بافت‌ها، جنس و شکل‌های مختلف اقلام و وسایل چگونه با هم هماهنگ می‌شوند. قرار دادن یک گیاه کوچک گلدانی یا یک عکس خانوادگی در کنار یک دسته کتاب می‌تواند به فضای اداری شما هویت بخشد.

از تو رفتگی‌های دیوار در قفسه‌بندی اداری استفاده کنید

استفاده از تو رفتگی‌های دیوار در طراحی قفسه‌ی کتاب‌ها، روشی عالی برای افزودن و ایجاد نقاط کانونی دفتر کار شما هستند. شما می‌توانید یک مجسمه منحصر‌به‌فرد، یک میراث ارزشمند، یا یک اثر هنری چشم نواز که مکمل مجموعه کتاب‌های شماست را در این فضاهای فرورفته به نمایش بگذارید.

با استفاده از تو رفتگی‌های دیوار، ظرافت معماری خود را در شکل‌دهی قفسه‌های دفتر خود به تصویر بکشید و یک قفسه کتاب معمولی را به یک قطعه منحصربه‌فرد هنری تبدیل می‌کنید. هنگام طراحی قفسه بندی در تو رفتگی‌های‌ دیوار‌، مقیاس و بزرگی اقلامی را که قصد نمایش آنها را دارید در نظر بگیرید.

کتاب‌ها را به صورت انبوه روی هم قرار دهید

چه یک قفسه کتاب کوچک رومیزی یا یک کتابخانه بزرگ داشته باشید، چیدن کتاب‌ها به صورت انبوه و روی هم، یکی از آن ایده‌های چیدمان قفسه‌های اداری است که عالی به نظر می‌رسد. می‌توانید کتاب‌ها و وسایل تزئینی را با ارتفاع و اندازه های مختلف آزمایش تا چیدمان‌جالبی ایجاد کنید.

طراحی کتابخانه

ترکیبی از کتاب‌ها با ژانر یا رنگ‌های مشابه در هر ردیف از قفسه، عالی به نظر خواهد رسید. درانتهای یک دسته کتاب با ژانر یا رنگ‌‌های مشابه، از نگه‌دارنده بوک‌اِند استفاده کنید تا مجموعه کتاب‌هایتان را نظم دهید و در عین حال یک قطعه دکوری که تم کلی کتابخانه را تکمیل می‌کند به آن ردیف از قفسه کتاب خود اضافه کنید.

سازماندهی کتاب‌ها بر اساس وزن

کتاب‌های خود را بر اساس اندازه سازماندهی کنید تا یک جریان هماهنگ در روند چیدمان شما ایجاد شود. قراردهی و گروه‌بندی کتاب‌های هم اندازه یکی از بهترین ایده‌ها در کتابخانه اداری است که می‌توانید آن را بکار ببرید. این روش ظاهری متعادل را در قفسه کتاب و کتابخانه شما ایجاد می‌کند و  با این روش از شلوغی کتابخانه شما جلوگیری می‌گردد.

طراحی کتابخانه

همچنین می‌توانید کتاب‌ها را بر اساس وزن مرتب کنید. این روش نه تنها می‌تواند ریتم و جریان بصری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند، بلکه مرور مجموعه کتاب‌های شما برای مهمانان آسان‌تر خواهد کرد.

سعی کنید با ترکیب ردیف‌بندی افقی و عمودی، یکنواختی بصری کتابخانه اداری را از بین ببرید. از این طریق کتاب‌های شما برجسته‌تر نمایش داده می‌شوند.

طیف رنگی را در کتابخانه دفتر خود اعمال کنید

رنگ‌ها برای تبدیل ایده‌ قفسه کتاب اداری شما به واقعیت حیاتی هستند. برای دستیابی به حسی پیچیده می‌توانید به دنبال یک ظاهر تک رنگ باشید یا رنگ‌های متضاد را برای اضافه کردن حسی پر جنب و جوش انتخاب کنید.

طیف رنگ انتخابی برای قفسه کتاب باید با رنگ دکوراسیون داخلی دفتر شما هماهنگ باشد. شما می‌توانید این کار را با انتخاب قطعات دکوری و جلد کتاب‌ها که رنگ آنها با رنگ انتخابی کتابخانه هماهنگ است انجام دهید.

طراحی کتابخانه

هنگام استفاده از رنگ‌ها در کتابخانه اداری خود، از قانون 60-30-10 استفاده کنید. 60 درصد فضای کتابخانه را به رنگ غالب، 30 درصد به رنگ ثانویه و 10 درصد به رنگ برجسته اختصاص دهید. این قانون نمایشی متعادل و منسجم را تضمین می‌کند.

گرامافون‌های مدرن را بر روی کتابخانه دفتر خود قرار دهید

اگر عاشق موسیقی هستید، گرامافون‌های مدرن خود را برای روی قفسه کتاب‌ها و کتابخانه کوتاه خود قرار دهید. بخشی از فضای روی قفسه‌ کتاب‌ها را برای نمایش صفحات وینیل (گرامافون) مورد علاقه خود اختصاص دهید. می‌توانید صفحات گرامافون را با جلد آلبوم یا یادگاری‌های مرتبط با موسیقی ترکیب تا حال و هوای هنری ایجاد کنید.

گنجاندن موسیقی در طراحی کتابخانه یکی از بهترین ایده‌های قفسه‌بندی اداری است که می‌تواند به ایجاد حس شخصی‌سازی کمک کند. همچنین استفاده از گرامافون مدرن می‌تواند یک شروع مکالمه عالی باشد و باعث ‌شود تا فضای اداری شما حس خوشایند‌تر و گویاتری داشته باشد.

هنگام طراحی کتابخانه اداری خود شعار طراحان مینیمالیسم « هر چه کمتر، بهتر» را در نظر داشته باشید

هنگامی که در حال اجرای ایده و طراحی قفسه‌ کتاب دفترتان هستید، قانون طلایی مینیمالیسم را به خاطر بسپارید: «هر چه کمتر، بهتر». این ایده به این معناست که فقط داشتن چیزهای ضروری بهتر از داشتن بیش از حد چیزهای اضافی است.

طراحی کتابخانه

از شلوغی بیش از حد کتابخانه با وسایل زیاد خودداری کنید. در عوض، روی انتخاب قطعاتی تمرکز کنید که داستانی را روایت می‌کنند و به زیبایی‌شناسی کلی کمک می‌کنند.

یک کتابخانه اداری خلوت نه تنها از نظر بصری جذاب‌تر به نظر می‌رسد، بلکه به هر قطعه اجازه می‌دهد تا بدرخشد، برجسته شود و فضای کاری شما را باز، مطبوع و سازمان‌دهی کند.

اکسسوری‌ها و لوازم جانبی را در کنار کتاب‌ها به نمایش بگذارید

کتابخانه فقط برای چیدمان کتاب نیست. چیدمان و بکارگیری اکسسوری‌ها، فرصتی برای نشان دادن سلیقه و سبک نگرش شماست. از لوازم تزئینی مانند مجسمه‌ها و گلدان‌ها برای ایجاد شخصی‌سازی و بهبود تم کلی قفسه کتاب خود استفاده کنید.

هنگام نمایش کتاب خلاق باشید

در نحوه نمایش کتاب‌های خود در کتابخانه خلاق باشید. چند کتاب را طوری قرار دهید که جلد آنها رو به بیرون باشد تا طرح‌ها یا عناوین زیبای آنها برجسته شوند.

اضافه کردن یک پیچ و تاب خلاقانه در چیدمان کتاب، قفسه کتاب شما را جذاب‌تر می‌کند و علایق و سلیقه شما را به بازدیدکنندگان دفترتان نشان می‌دهد.

طراحی کتابخانه

سبک کتابخانه خود را با رنگ به نمایش بگذارید

اگر به دنبال ایده‌هایی برای کتابخانه اداری هستید، رنگ‌های برجسته‌ای را انتخاب کنید که از قبل در فضای اداری شما وجود دارند. از این رنگ‌ها در وسایل تزئینی، جلد کتاب یا حتی رنگ‌آمیزی پشت کتابخانه استفاده کنید تا ظاهری جسورانه و منسجم داشته باشید.

طراحی کتابخانه

طراحی یک قفسه کتاب و یا کتابخانه، هنری است که به شما امکان می‌دهد شخصیت و خلاقیت خود را بیان کنید. با در نظر گرفتن این ده قانون، اکنون می‌توانید کتابخانه دفتر خود را به یک صفحه نمایش جذاب تبدیل کنید که مطمئناً هر کسی را که وارد اتاق شود تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مجموعه ما از صفحه اینستاگرام سازینه چوب دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *